زیست مولکول های شهاب سنگ مریخ: حیات فرازمینی یا محصول یک فرآیند شیمیایی؟ | دیجیاتو

[ad_1]

در سال 1996/1375. یک تیم تحقیقاتی مولکول های بیولوژیکی را در سیارکی پیدا کرده اند که از مریخ در قطب جنوب سقوط کرده و سر و صدای زیادی ایجاد کرده است. برخی فکر می کردند شهاب سنگ نشانه ای از حیات در مریخ است، در حالی که برخی دیگر فکر می کردند که این شهاب سنگ به موجودات زمینی یا عناصر غیر بیولوژیکی آلوده است.

اما اکنون مطالعات جدید با آنچه قبلاً محققان فکر می‌کردند در تناقض است و مشخص شد که این مولکول‌ها از حیات فرازمینی در مریخ منشأ نمی‌گیرند. نتایج این مطالعات نشان می دهد که مواد بیولوژیکی موجود در این سنگ ALH84001 احتمالاً در نتیجه واکنش بین آب و مواد معدنی زیر سطح مریخ به وجود آمده است.

مواد زیستی معمولاً در حضور موجودات زنده تولید می شوند، اما این مواد در فرآیندهای غیر بیولوژیکی و عوامل بی جان نیز تولید می شود. در حال حاضر نظریه های بی شماری در مورد چگونگی پیدایش حیات وجود دارد و اکثر محققان وجود مواد زیستی بی جان را یکی از عوامل ضروری برای پیدایش حیات می دانند.

شهاب سنگ ALH84001

این بیومولکول‌ها می‌توانند ماده خام برای شکل‌گیری حیات در مریخ باشند. با این حال، وجود حیات در گذشته مریخ ناشناخته است. این تیم در حال حاضر در حال بررسی چگونگی تأثیر آب مریخ بر تغییر است. مواد معدنی در این شهاب سنگ مریخ و تشکیل زیست مولکول ها مورد بررسی قرار می گیرد.

با این گروه طیف سنجی و تصاویر را آماده کنید میکروسکوپی آنها دریافتند که ذرات ریز نقره در شهاب سنگ با آب واکنش نشان می دهند.

فرآیند تشکیل مولکول های بیولوژیکی غیر زنده

در این نمونه ها، علائم سرپانتینه و جوش شیرین برای توضیح تشکیل مواد بیولوژیکی بوجود آمد. محصولات جانبی این فرآیندهای شیمیایی زمانی اتفاق می‌افتند که آب‌های زیرزمینی و مواد معدنی تحت شرایط خاصی واکنش نشان می‌دهند و در نتیجه باعث تغییر شکل مواد معدنی و تولید محصولات جانبی می‌شوند.

علاوه بر این چند محصول جانبی، محققان زیست مولکول ها مجتمع های دیگری هم پیدا کردند. با توجه به توصیف فرآیندهای سرپانتین و کربنات روی زمین، این مولکول‌های زیستی ممکن است با این فرآیندها تکامل یافته باشند.

همچنین، مقدار زیادی وجود دارد هیدروژن این شهاب سنگ نشان داد که این فرآیند در مریخ آغاز شده و پس از برخورد میکروب ها و مواد زمینی به زمین شکل نگرفته است. البته این یادداشت ها مطالعه ای برای توضیح چگونگی شکل گیری مولکول های بیولوژیکی در مریخ بدون حیات نیستند. گروه دیگری از محققان شهاب سنگ تند او یکی دیگر از شهاب‌سنگ‌های مریخی را مطالعه کرد و دریافت که زیست مولکول‌های پیچیده‌ای که در اثر واکنش آب و مواد معدنی به وجود آمده‌اند، حدود ۶۰۰ میلیون سال پیش تشکیل شده‌اند.

همچنین لازم به ذکر است که شهاب سنگ ALH84001 این یکی از قدیمی ترین شهاب سنگ های مریخی است که روی زمین یافت شده است. با وجود این یافته‌های جدید و سایر اکتشافات در مورد مولکول‌های زیستی مریخ، ممکن است فرآیندهای بی‌جان مواد زیستی را در سرتاسر سیاره تولید کرده باشند.

این اثر اطلاعات جدیدی در مورد هستی ارائه می دهد. زندگی روی مریخ اینطور نیست، اما تعیین منشا فرآیندهای شیمیایی بی جان و تشکیل ترکیبات بیولوژیکی یکی از مهم ترین مراحل در درک وجود حیات در مریخ است.

[ad_2]

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.