دانشمندان ناسا پروژه ای را راه اندازی کردند که به ما اجازه می دهد در مریخ نفس بکشیم | دیجیاتو

[ad_1]

ناسا اخیراً شروع به بررسی چندین فناوری نوآورانه کرده است که یکی از آنها توانایی تنفس در مریخ است. این پروژه ها بخشی از برنامه مفاهیم نوآورانه پیشرفته ناسا با هدف اکتشاف بیشتر در این زمینه است. علم فضایی ارتقاء می یابند. مثلا طراحی لباس فضایی جدید و طراحی فضاپیما سیارات را کاوش کنید بخشی از برنامه است.

تنفس در سطح مریخ

یکی از جذاب‌ترین فناوری‌هایی که ناسا در بودجه راه‌اندازی خود تأیید کرده است، فناوری مجهز به O2 است که تنفس در سطح مریخ را امکان‌پذیر می‌کند. در این روش فرآیندی به نام جذب/جذب رهاسازی حرارتی (TSSD) برای تولید اکسیژن از جو مریخ تشکیل می شود. این ژنراتور می تواند ثابت یا قابل حمل باشد.

اگر این فناوری تا آخرین مرحله موفقیت آمیز باشد، می تواند راهی کاملاً مطمئن برای تنفس در سطح سیاره سرخ باشد. این روش درهای جدیدی را برای کشف مریخ به روی انسان باز می کند. همچنین، این طرح در دو حالت قابل حمل و ثابت در دسترس است و به فضانوردان اجازه می دهد تا در صورت نیاز حرکت کنند. از طرفی این فناوری نسبت به سایر روش ها در محل فرود و سفرهای طولانی از انعطاف بیشتری برخوردار است. اگر ناسا موفق شود، سیاره سرخ رد پای انسان را می پذیرد.

جیم راتر، معاون رئیس ستاد مأموریت فناوری فضایی ناسا او در بیانیه ای گفت: ماموریت ناسا برای اکتشاف سایر سیارات در کیهان نیازمند فناوری ها و روش های جدید است. کار بر روی ایده های خلاق اولین گام برای تحقق بخشیدن به داستان های علمی تخیلی است.

سرود

بیشتر فناوری‌هایی که ناسا تاکنون صرف کرده است، از ایده یک فیلم تخیلی ناشی شده است. این برنامه ها شامل کاوش در سیارات دیگر است. به عنوان مثال، یکی دیگر از اهداف ناسا ساخت یک فضاپیما است. سیاره زهره با کمک او درس خواند. سارا سیگر، ستاره شناس MIT، در این راه پیشرو است.

از دیگر پروژه های تایید شده توسط ناسا برای این مطالعه می توان به ساخت یک ربات کوهنورد اکتشافی کوچک اشاره کرد. غارهای زیرزمینی در سطح مریخ پرداخت. این پروژه به اندازه تنفس در سطح مریخ چشمگیر نیست، اما درک جدیدی از سیاره سرخ به ما می دهد. در پروژه دیگری، دانشمندان قصد دارند یک فضاپیمای همه کاره بسازند که قادر به مطالعه جو سیاره باشد. همه این پروژه ها شامل فناوری های آینده است که به زودی ما را شگفت زده خواهد کرد.

[ad_2]

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه