اینتل رسما وارد تجارت استخراج ارز دیجیتال – زومیت شد

[ad_1]

اینتل، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تراشه‌ها و پردازنده‌های رایانه‌ای، تولید نسل اول تراشه‌های استخراج بیت‌کوین را در اواخر ژانویه 1400 اعلام کرد. این تراشه Bonanza Mine نام دارد که ولتاژ بسیار پایین و بازده انرژی بالایی دارد. تراشه مورد بحث قرار است در 23 فوریه 2022 (25 مارس 1400) معرفی شود.

12 فوریه 2014 راجا کدوریمدیران ارشد اینتل رسما برنامه های خود را برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال و بلاک چین با کمک شتاب دهنده های کارآمد در مصرف انرژی اعلام کردند. طبق گفته Tomshardware، اینتل در سال 2022 وارد بازار استخراج بیت کوین خواهد شد، زیرا تراشه های جدید Asik Bonanza Mine را به چندین مشتری بزرگ ارائه می دهد و انتظار دارد طی پنج سال آینده به 2.8 میلیارد دلار برسد.

اینتل افزود که گروه محاسباتی جدیدی را ایجاد کرده است که به عنوان زیرمجموعه ای از تجارت پردازش گرافیکی و گرافیکی سریع اینتل شناخته می شود تا سخت افزار استخراج ارز دیجیتال را طراحی و بسازد. این گروه تحت نظر راجا کدوری کار می کند و سایر سخت افزارهای ابررایانه سفارشی را بر اساس IP های موجود اینتل خواهد ساخت. وظایف این واحد هنوز مشخص نیست. با این حال، ممکن است سخت افزار مورد استفاده برای استخراج ارزهای دیجیتالی غیر از بیت کوین، ساخته شده باشد یا به عنوان یک واحد کمکی برای خدمات ریخته گری اینتل (IFS) عمل کرده باشد.

افسر اطلاعات

اینتل تصویری از شتاب دهنده بلاک چین جدید خود را به اشتراک می گذارد و توضیحات مبهم به جزئیات فنی معدن Bonanza اشاره می کند. این تراشه برای اولین بار در لیست محصولات کنفرانس آینده ISSCC ظاهر شد. اما قبل از این رویداد و راه اندازی رسمی معدن Bonanza، اینتل کار بر روی نسل دوم این ASIC (BMZ2) را آغاز کرد.

به گفته اینتل، این تراشه به طور خاص برای سرعت بخشیدن به پردازش SHA-256 (یکی از الگوریتم های رمزنگاری) برای استخراج بیت کوین در ولتاژهای بسیار پایین و بیش از هزار وات بر وات در مقایسه با GPU های سنتی مبتنی بر SHA-256 طراحی شده است. عملکرد بهتر

لازم به ذکر است که معمولاً از GPU ها برای استخراج بیت کوین استفاده نمی شود و این مقایسه را نمی توان مقایسه دقیقی دانست. بیت کوین معمولاً بر روی ASIC ها استخراج می شود که پردازنده های تخصصی هستند و به طور ویژه برای اجرای حجم مشخصی از کار طراحی شده اند. ASIC ها کارآمدتر از انواع پیچیده تراشه هایی هستند که می توانند همان کار را انجام دهند، مانند CPU و GPU.

تراشه Bonanza Mine اینتل با سایر دستگاه های مبتنی بر ASIC از شرکت هایی مانند Bitmain و MicroBT که تقریباً به طور کامل یک ماینر حرفه ای است، رقابت خواهد کرد. تاخیر در تولید و قیمت کالاها در این شرکت ها بالاست و آنها برای تولید به شرکت های طراحی شخص ثالث و ریخته گری متکی هستند.

مقاله مرتبط:

بنیادهایی مانند TSMS به دلیل عدم قطعیت تقاضا و ماهیت پراکنده استخراج ارز دیجیتال، علاقه ای به ارائه توضیحات ترجیحی از وضعیت به این شرکت ها ندارند، در عوض ترجیح می دهند طراحان تجاری پایدار و بلندمدت را به طراحان تراشه ترجیح دهند.

اینتل ظرفیت تولید قابل توجهی دارد. در حال حاضر مشخص نیست که او پس از ترک سمت خود چه خواهد کرد. در همین حال، برخی شایعات حاکی از آن است که BMZ2 بر اساس فرآیند THSCC 5 نانومتری ساخته شده است.

اینتل حدود 25 درصد از تولید سیلیکون خود را برون سپاری خواهد کرد و در چند سال آینده قصد دارد با برون سپاری پردازنده های گرافیکی و برخی از پردازنده های خود به فناوری اطلاعات، این درصد را افزایش دهد و قدرت بیشتری برای رقابت با شرکت های ماینینگ به دست آورد.

علاوه بر این، این شرکت کنترل شدیدی بر زنجیره تامین و تولید دارد که عاملی برای کمبود مداوم نیمه هادی ها است. اینتل می‌گوید که از تراشه‌های سیلیکونی در طراحی سخت‌افزار ماینینگ این شرکت استفاده می‌شود و این رویکرد جدید بر عرضه محصولات موجود آن تأثیری نخواهد گذاشت.

اولین مشتریان استخراج بیت کوین اینتل

اینتل شرکت خدمات مالی آمریکایی BLOCK را که قبلاً به عنوان Square شناخته می شد، و Argo Blockchain و شرکت استخراج بیت کوین GRIID را به عنوان اولین مشتریان تراشه های استخراج معرفی کرد. با این حال، ممکن است مشتریان بزرگ دیگری نیز وجود داشته باشند که مایل به ذکر نام نباشند.

در سال های اخیر، صنعت استخراج بیت کوین با کمبود سخت افزار و گرانی مواجه بوده است و با توجه به پیش بینی برخی تحلیلگران برای افزایش تعداد ماینرها، این روند احتمالا ادامه خواهد داشت. در چنین بازاری، شرکتی مانند اینتل می تواند با قیمت ها و پیشنهادات غیرقابل پیش بینی به یک نیروی مسلط تبدیل شود.

اینتل به شرکت استخراج بیت کوین GRIID قول داده است که حداقل 25 درصد از کل عرضه ماینینگ ASIC را تا سال 2025 با قیمت ثابت (تا سال 2023) به این شرکت بفروشد. چنین وضعیتی در مقایسه با شرکت های رقیب مانند Bitmain که دارایی های خود را بر اساس قیمت بیت کوین قیمت گذاری می کنند بسیار مطلوب تر به نظر می رسد.

GRIID یکی از اولین مشتریان اصلی اینتل است و به زودی 3.3 میلیارد دلار ارزش خواهد داشت. این شرکت گارانتی قیمت اینتل را به عنوان یک مزیت رقابتی کلیدی نسبت به سایر شرکت‌های ماینینگ می‌بیند و بیان می‌کند که سخت‌افزار بزرگترین بخش هزینه هر بسته ماینینگ است.

توافق نامه تامین سخت افزار GRIID به مسائل طراحی مرجع اینتل و همچنین ارائه نکاتی برای محافظت از اطلاعات حساس کاربران می پردازد. اینها مجموعه ای از اسنادی هستند که مشتریان هنگام ادغام تراشه های Bonanza Coin در سیستم های سفارشی خود به عنوان راهنما از آنها استفاده می کنند. بنابراین می توان فهمید که اینتل سیلیکون نیازهای برخی از مشتریان خود را برآورده کرده و تولید سیستم ها را به آنها واگذار کرده است.

این رویکرد با برنامه های جک دورسی همچنین برای پلتفرم BLOCK بسیار مناسب است. او گفت: “پلتفرم BLOCK یک سیستم استخراج بیت کوین سفارشی مبتنی بر سیلیکون را برای مردم و مشاغل در سراسر جهان ایجاد می کند.”

در حالی که بسیاری از جزئیات استراتژی بازاریابی محصول این شرکت هنوز مشخص نیست، اینتل ممکن است سیستم های استخراج کامل را تولید کند و آنها را از طریق شرکای خود به بازار عرضه کند. یادداشت های منتشر شده اینتل برای کنفرانس آتی ISSCC نشان می دهد که استخراج بیت کوین در حال حاضر 91 تراوات ساعت انرژی در سال مصرف می کند. این بیشتر از مصرف سالانه انرژی فنلاند است. اما به گفته اینتل، شتاب دهنده های اختصاصی این شرکت می توانند بهره وری انرژی را بهینه کنند.

تاری نشان می دهد که بلاک چین ها به مقادیر زیادی انرژی نیاز دارند. اما هدف اینتل ارائه راه‌حل‌های مقیاس‌پذیر و کم انرژی برای تقویت یک اکوسیستم بلاک چین باز و ایمن و توسعه فناوری به روشی مسئولانه و پایدار است.

مقاله مرتبط:

تمام مشتریان رسمی اینتل بر روی منابع انرژی پایدار تمرکز دارند. به عنوان مثال، GRIID ادعا می کند که حدود 74 درصد از مصرف برق این شرکت کربن خنثی است و قصد دارد تا پایان سال 2023 این میزان را به 90 درصد افزایش دهد.

شرکت استخراج بیت کوین GRIID آمار دقیقی از تعداد ماشین های مستقر ارائه نکرده است. اما در نظر دارد تا سال 2023 سه نیروگاه در مقیاس صنعتی با مجموع 734 مگاوات برق راه اندازی کند.

Blockchain Public Argo اخیراً 20000 انت ماینر بیتمین را برای مرکز داده غرب تگزاس خود خریداری کرده است. این شرکت ادعا می کند که تأسیسات آن از نظر زیست محیطی بی ضرر هستند و برای اکثر تأسیسات خود بر روی انرژی آبی تمرکز می کند.

BLOCK که قبلا با نام Square شناخته می شد، به شدت بر روی منابع انرژی تجدید پذیر تمرکز دارد و قصد دارد با Blockstream Mining برای ایجاد یک مزرعه استخراج بیت کوین در ایالات متحده همکاری کند.

چشم انداز اینتل برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال

تراشه های Intel Bonanza Mine می توانند موقعیت خوبی را برای این شرکت در بازار سودآور استخراج بیت کوین و رقابت با شرکت هایی مانند Bitmain و MicroBT ایجاد کنند. این شرکت عملکرد استخراج پردازنده‌های گرافیکی استاندارد Arc Alchemist خود را محدود نخواهد کرد و به رقابت با رقبای دیرینه Ivmedi و Nvidia برای استخراج سایر ارزهای دیجیتال (مانند اتریوم) ادامه خواهد داد. ناگفته نماند که GPU های استاندارد Arc Alchemist اینتل به زودی در دسترس خواهند بود.پردازنده‌های گرافیکی Arc اینتل بدون محدودیت‌های استخراج ارز دیجیتال عرضه می‌شوند

در واقع، اینتل برای ورود به بازار بلاک چین و انتشار ارزهای دیجیتال با هر دو ASIC و GPU، استراتژی دو جانبه ای را در پیش گرفته است و قصد دارد این محصولات را به زنجیره تولید و عرضه جهانی خود اضافه کند تا خود را از سایر ارائه دهندگان سخت افزار ماینینگ متمایز کند. برای جدا کردن.

اینتل نسل اول تراشه های Bonanza Mine خود را در اواخر فوریه 2022 (اوایل مارس 1400) معرفی می کند و ادعا می کند که این نسل از تراشه ها با عملکرد 137 گیگاهرتز و راندمان 28.2 وات بر ثانیه با بهترین تراشه های موجود در بازار رقابت خواهند کرد. این ادعا می تواند برای نسل دوم این تراشه ها بسیار امیدوارکننده باشد و اگر اینتل بتواند سیلیکون کافی با عملکرد، عملکرد و قیمت رقابتی ارائه دهد، ورود بیت کوین به بازار سخت افزار می تواند وضعیت موجود را تغییر دهد و مسیر رقابتی جدیدی را رقم بزند.

[ad_2]

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما