بریتانیا با دمای هسته ای 100 میلیون درجه سانتیگراد رکورد شکست | دیجیاتو

[ad_1]

نیروگاه همجوشی هسته ایتوکامک انرژی(توکامک انرژی) انگلستان اعلام کرد که با ادغام یک هسته پلاسما در دمای 100 میلیون درجه سانتیگراد موفق به ایجاد یک رکورد جهانی جدید شده است. این تاسیسات همچنین گفت که این یک دستاورد فرامرزی برای دستیابی و توسعه انرژی هسته ای برای انرژی روزمره و تجاری است.

توکامک کروی ST40 این شرکت با سرمایه خصوصی برای آزمایش همجوشی هسته ای و شبیه سازی واکنش ها در هسته خورشید و ستارگان برای تولید انرژی تاسیس شد. همجوشی هسته ای زمانی اتفاق می افتد که هسته های دو اتم با هم برخورد می کنند و هسته سنگین تری را تشکیل می دهند. چنین واکنشی برای غلبه بر دافعه هسته ها و ایجاد اتم سنگین تری نیاز به انرژی زیادی دارد. علاوه بر این، انرژی تولید شده پس از برخورد به قدری زیاد است که اگر به صورت کنترل شده تولید شود، می تواند انرژی نامحدودی را برای استفاده روزانه ما تولید کند.

تاسیسات انرژی توکامک

سال‌ها است که شرکت‌ها تلاش می‌کنند از این روند جلوگیری کنند. انرژی نامحدود و ثبات را در زمین برقرار کنید. اکنون توکامک انرژی اعلام کرده است که در یک قدمی رسیدن به این هدف جهانی هستیم. این شرکت به بالاترین درجه حرارت تولید شده در تمام توکامک های جهان رسیده است.

دستاوردهای جهانی

اما تاکنون بسیاری از آزمایشگاه های دولتی مانند KSTAR کره جنوبی و خورشید مصنوعی چین به 100 میلیون درجه سانتیگراد رسیده اند. با این حال، توکامک انرژی ادعا می کند که این گرما را در یک دستگاه همجوشی هسته ای کوچکتر ایجاد کرده است. این شرکت همچنین تنها پنج سال فرصت دارد تا به هدف بودجه خود برسد. کمتر از 70 میلیون دلار آمد

چنین موفقیتی، توکامک ها را به انتخاب مناسبی برای انرژی پاک، ایمن، کم هزینه، مقیاس پذیر و مقیاس پذیر تبدیل می کند که می تواند در هر نقطه از جهان نصب شود. توکامک انرژی اعلام کرد که این اندازه گیری با ابزارهای پیشرفته درون توکامک جهانی خواهد بود. ST40 توسط یک هیئت مشاوره مستقل از کارشناسان بین المللی انجام شده و آزمایش شده است.

این شرکت اکنون در نظر دارد فناوری‌های جدید همجوشی هسته‌ای را با Tokamak ST40 آزمایش کند. توکامک ST-HTS این اولین توکاماک کروی در جهان خواهد بود که پتانسیل کامل آهنرباهای ابررسانا در دمای بالا (HTS) را شبیه سازی می کند و تا اواسط این دهه به بهره برداری می رسد. بعدها، این طرح جدید می تواند اولین نیروگاه هسته ای آزمایشی جهان باشد که قرار است در اواسط دهه 1930 وارد خدمت شود.

[ad_2]

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ