بزرگترین دستاورد تاریخ ورزش آلمان

[ad_1]

کد خبر: 1964472
19 سپتامبر 1402 در 19:03
717 بازدید

3
چشم انداز

شاهکاری از کاپیتان شرودر و همراهانش

تیم ملی آلمان با نمایشی بی نقص برای اولین بار قهرمان جام جهانی شد.

بزرگترین دستاورد تاریخ ورزش آلمان

به گزارش “ورزش سه”، تیم ملی بسکتبال آلمان با اولین قهرمانی تاریخی خود در جام جهانی تورنمنت بی نظیری را در مانیل به پایان رساند و نسلی رویایی را به جهان معرفی کرد. کاپیتان دنیس شرودر و تیمش یکی از بزرگترین شگفتی های تاریخ ورزش آلمان را رقم زدند و صربستان را با نتیجه 83:77 در یک فینال هیجان انگیز در روز یکشنبه شکست دادند. رهبری شرودر (28 امتیاز) و ستاره هجومی تیم فرانتس واگنر (19 امتیاز) به این تیم کمک کرد تا در فینال مقابل صربستان قدرتمند پیروز شود.

🥇 مدال طلای خیره کننده در مانیل دومین قهرمانی بین المللی آلمانی از زمان مسابقات قهرمانی اروپا در سال 1993 است. حتی نسلی که در حال حاضر نماد بسکتبال آلمان است و ستاره بازنشسته، درک نویتزکی، نماینده آن است، چنین موفقیتی نداشت. پس از هشت برد از هشت مسابقه، جام طلایی نایسمیت برای چهار سال آینده و تا جام جهانی 2027 قطر به آلمان خواهد رفت. پسیچ 74 ساله سرمربی صربستان برای دومین بار پس از قهرمانی در سال 2002 نتوانست سرمربی یک تیم قهرمان جام جهانی شود. عملکرد نسبتا خوب تیم، از جمله جادوی بوگدان بوگدانوویچ، در برابر تیم قدرتمند آلمان کافی نبود.

1923107

توپ بسکتبالبا پیروزی به یاد ماندنی 111-113 در نیمه نهایی مقابل قهرمان المپیک، ایالات متحده، هیجان و امید در اطراف تیم چرخید. کانال “ZDF” آلمان فینال را به صورت زنده پخش کرد. صدراعظم اولاف شولتز نیز اردوی تیم را از بازی نیمه نهایی روز جمعه با خود برد تا روحیه آنها را تقویت کند. “شما لیاقتش را دارید!” شولتز قبل از شروع بازی توییت کرد. دو ساعت بعد در حضور بیش از دوازده هزار تماشاگر، تیم ملی آلمان در یک نبرد فیزیکی بزرگ مقابل صرب ها پیروز شد، موفقیتی تاریخی، مطلق و ماندگار. اولین قهرمانی آلمان در جام جهانی هشت سال پس از آخرین بازی بین المللی نویتزکی به دست آمد. و نزدیک به چهار سال پس از شکست جام جهانی در چین، جایی که تیم ملی آلمان با کسب رتبه هجدهم جهان پس از خروج مقدماتی مقابل جمهوری دومینیکن، تحقیر شد.

گوردون هربرت سرمربی تیم ملی به خبرنگاران گفت: “تیم ما این فرصت را درک می کند. این فرصتی است که یک بار در زندگی اتفاق می افتد. هر شب اینطوری به فینال نمی رویم.” فضای سالن در فیلیپین بی نظیر بود. هواداران صربستانی که روز یکشنبه منتظر فینال یو اس اوپن سوپراستار تنیس نواک جوکوویچ بودند نیز در ابتدای مسابقه به زبان آلمانی شعار “خداحافظ” سر دادند. حتی بدون نیکولا جوکیچ MVP فصل گذشته NBA، تیم او ثابت کرد که حریف سرسختی بود که آلمان انتظار داشت.

در مقابل ستاره های ضعیف آمریکا، صرب ها به شدت دفاع کردند. همانطور که هربرت هشدار داد «حفاظت از قلمرو حریف». در تهاجمی، صرب دو پرتاب 3 امتیازی زد و برت نتیجه را تبدیل به گل کرد. آلمان یک تغییر هوشمندانه استراتژی انجام داد. در ابتدا به جای اینکه شرودر بازی را شروع کند که توسط حریف مهار شد، توپ ابتدا به واگنر 22 ساله رسید که در مراحل اولیه می خواست کنترل بازی را در بزرگترین صحنه در اختیار بگیرد و موفق نشد.

1923108

البته فینال همچنان بسیار رقابتی بود. آلمان برای اولین بار در کوارتر سوم پیش افتاد، اما صربستان برگشت و آنجا بود که شرودر کنترل را در دست گرفت. بازیساز با سرعت و اراده درخشان خود پس از تقریباً 9 سال حضور در تیم ملی تلاش کرد تا میراثی تاریخی خلق کند. شرودر گفت: “من سعی می کنم آلمان را در نقشه بسکتبال جهان قرار دهم.” و بهترین نتیجه را با قهرمانی در جام جهانی مانیل به دست آورد.

[ad_2]

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما