کارکنان سابق Nuralink از رویکرد ایلان ماسک به شرکت & زومیت ناراضی هستند

[ad_1]

ایلان ماسک همیشه می گفت که شرکت نورالینک، شرکتی که او در سال 2016 برای ایجاد روابط مغز و کامپیوتر تأسیس کرد، کارهای خارق العاده ای انجام خواهد داد. او در بیانیه‌ای جدید اعلام کرد که فناوری جدید Nuralink انسان را قادر می‌سازد تا تنها با تفکر با هوش مصنوعی پیشرفته ادغام شود. البته، توسعه این فناوری می تواند به درمان بسیاری از افراد مبتلا به آسیب های نخاعی و بسیاری از مبتلایان به اختلالات مغزی از پارکینسون تا اسکیزوفرنی کمک کند.

این شرکت در حال حاضر در حال انجام یکی از حساس ترین آزمایشات خود، یک کارآزمایی بالینی بالینی رابط انسان و کامپیوتر بر روی انسان است. در دسامبر 2021، ایلان ماسک به یکی از شرکت کنندگان در کنفرانس گفت که امیدوار است تا پایان سال 2022 اولین مورد از این تراشه ها در مغز اولین گروه از داوطلبان کاشته شود. در ژانویه 2022، این شرکت در وب سایت خود اعلامیه استخدام مدیر آزمایشات بالینی را منتشر کرد که پیشرفت مطالعات را طبق برنامه ایلان ماسک نشان می داد.

مقاله مرتبط:

اما با نزدیک شدن به این مقطع حساس، Nuralink از آشفتگی داخلی، از جمله از دست دادن چندین عضو کلیدی و یکی از بنیانگذاران شرکت رنج می برد. در مصاحبه ای با مجله Fortune، چندین کارمند سابق Nuralink گفتند که یکی از دلایل اصلی ترک این شرکت، محیط کاری پر استرس ایلان ماسک است که در این شرکت ایجاد کرده است.

بسیاری از کارمندان سابق به دلیل ترس از نقض قراردادهای محرمانه و احتمال تحریک خشم ماسک، خواستار ناشناس ماندن شدند. ایلان ماسک و نورالینک به چندین درخواست برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

کارمندان سابق می گویند ایلان ماسک فشار زیادی بر راه اندازی وارد می کند تا از برنامه غیرواقعی خود پیروی کند. یکی از کارمندان سابق Nuralink که در سال 2019 به عنوان تکنسین فنی در آنجا کار می کرد می گوید:

مقامات ارشد داخل شرکت از سرعت کار با زیردستان خود به شدت ناراضی بودند. اگرچه سرعت کار ما واقعا بی نظیر بود، اما ایلان ماسک از کار ما راضی نبود.

چند تن از کارمندان سابق این شرکت می گویند که ایلان ماسک مانع از انتقاد کارمندان از تامین کنندگان و فروشندگانی شد که طرف قرارداد بودند و در بستن قرارداد تاخیر داشتند. در واقع مسئول برقراری ارتباط با آن شرکت خارجی باید مسئولیت تأخیرها و مهلت های انجام کار را حتی اگر بیش از اختیارات او باشد بر عهده می گرفت.

کارمندان سابق می گویند نگران این هستند که همه کارمندان Nuralink از اینکه برنامه های جاه طلبانه و غیر واقعی ایلان ماسک محقق نشد عصبانی شوند. یکی دیگر از کارمندان سابق با استناد به کارهای ایلان ماسک، از جمله Nuralink، می گوید:

ترس تمام کسانی را که در این امپراتوری کار می کردند تحت الشعاع قرار داد.

این محیط کاری مملو از ترس و اتهام باعث شده تا بسیاری از کارمندان شرکت را ترک کنند. فقط دو نفر از هشت دانشمندی که ایلان ماسک برای تأسیس نورالینک آورده است، پل مورلا و Dankjin SEO هنوز آنجا کار می کنند.

حجم کار بالا می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند، به خصوص در شرکتی که روی فناوری های حساس و جدید کار می کند و با چالش های علمی و مهندسی زیادی مواجه است. تیم هانسونمحققی در پردیس تحقیقاتی جانلیا، بخشی از مؤسسه پزشکی هاوارد هیوز در اشبرن، ویرجینیا، یکی از اعضای تیم موسس Noralink بود که بر روی پروژه جراح ربات و همچنین مطالعات حیوانی و استفاده از مغز کار می کرد. -رابط های کامپیوتری هانسون که در سال 2018 نورالینک را ترک کرد، می گوید:

یک ناهماهنگی در سرعت کار وجود داشت. مطالعه حساب شده علوم پایه نمی تواند با پیشرفت های مهندسی در ساخت ابزار و توسعه فناوری جدید همگام شود. ماهیت علوم پایه اساسا کند است.

مهندسان Neuralink گاهی اوقات مجبور بودند در مورد برخی از مسائل مهم مانند طراحی الکترود تصمیم بگیرند، قبل از اینکه داده های علمی در مورد این موضوع توسط تیم های تحقیقاتی که آزمایش های حیوانی انجام می دادند به آنها ارائه شود. مطالعات روی حیوانات می‌تواند ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول بکشد، اما مهندسان دائما تحت فشار بوده‌اند تا کارها را در چند روز یا چند هفته انجام دهند. یکی از کارمندان سابق نیز می گوید که تاخیرهایی در ساخت تراشه های کامپیوتری برای ارتباطات متفاوت نسبت به تراشه های کامپیوتری معمولی وجود دارد. اما صرف نظر از آن، ایلان ماسک می خواست هر چه زودتر آزمایش های انسانی را آغاز کند.

داخل ایمپلنت مغزی Neuralink

ماکس هداک یکی دیگر از افراد تأثیرگذار نورالینک بود. او قبل از ترک شرکت به عنوان مدیرعامل این شرکت فعالیت می کرد. گزارش اخیر Business Insider بیان می کند که هوداک آشکارا علاقه خود را برای سرمایه گذاری در Syncron، یکی از رقبای Noralink، از طریق وبلاگ شخصی خود ابراز کرده است. هوداک، مانند کارکنانی که قبلا ذکر کردیم، نارضایتی خود را از برخی رویکردهای ماسک در نورالینک ابراز می کند. هداک البته خاطرنشان کرد که او همچنان سهامی در نورالینک دارد و قصد فروش یا فروش سهام خود در نورالینک را ندارد. با این حال، او تصمیم گرفت بخشی از سرمایه خود را بر روی رقیب Syncron متمرکز کند. به گفته وی، هم نورلینک و هم همزمان می توانند به روش خود به موفقیت دست یابند. اما هودک از برخی جهات در مورد رویکرد همزمان بهتر می داند.

چنین تنش‌هایی برای مبتدیانی که روی فناوری‌های جدید کار می‌کنند و در یک محیط بسیار رقابتی کار می‌کنند، غیرمعمول نیست. پیش از این، اعتراضات ناشی از فشار بیش از حد ایلان ماسک بر کارکنان اسپیس ایکس و تسلا شنیده می شد. اما این برای شرکتی که در زمینه مراقبت های بهداشتی کار می کند، حساس تر است. هنوز مشخص نیست که آیا Nuralink انتظارات زیادی را که شرکت ایلان ماسک در مورد قابلیت های فناوری جدید ادعا می کند، برآورده خواهد کرد یا خیر.

[ad_2]

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما