بهترین وکیل حقوقی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

[ad_1]

یافتن بهترین وکیل پایه یک دادگستری برای پرونده های حقوقی یا نگرانی های حقوقی خود یک تصمیم مهم است. از آنجایی که قانون بسیار پیچیده است، مردم عادی نمی توانند به تنهایی ادعای خود را مطرح کنند. بنابراین برای اینکه بتوانند حقوق خود را در دادگاه حفظ کنند، نیاز به کمک گرفتن از وکیل پایه یک دادگستری دارند. اما بهترین وکیل چه ویژگی هایی دارد؟ برای انتخاب بهترین وکیل این مقاله را بخوانید.

کسانی که دوره کارشناسی حقوق یا فقه و مبانی را گذرانده و در آزمون وکالت حضور یافته و پذیرفته شده اند، وکیل بومی دادگستری نامیده می شوند. آزمون وکالت فقط یک بار در سال برگزار می شود و سوالات به گونه ای طراحی شده است که افراد با سواد حقوقی بالا بتوانند به مرحله بعد راه یابند. داوطلبانی که در آزمون پذیرفته می شوند باید گواهی ترک اعتیاد، گواهی عدم سوء پیشینه و سایر گواهی های مشخص شده توسط مراجع ذیربط را ارائه و به مؤسسه مربوط تحویل دهند. در صورتی که فرد بر اساس صلاحیت خود بتواند اعتبار لازم را کسب کند، باید دو سال آموزش حقوقی را زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری طی کند.

یک وکیل کارآموز به مدت دو سال در جلسات دادرسی شرکت می کند و در تمام زمینه های حقوقی تجربه و دانش کسب می کند. علاوه بر این، او باید مهارت های کامپیوتری را نیز بیاموزد و نمره قبولی کسب کند.
در پایان دوره دو ساله کارآموزی، تجربه و دانش کارآموزان در آزمونی بسیار سخت به نام آزمون محک زده می شود. این آزمون به دو صورت شفاهی و کتبی انجام می شود و در صورت قبولی در آزمون، کارآموز با شرکت در مراسم تحلیف رسماً به عنوان وکیل بومی دادگاه شناخته می شود.

بهترین وکیل

بهترین ویژگی های وکیل پایه

با توجه به آنچه گفته شد، افرادی که به عنوان وکیل مشغول به کار هستند، مراحل مختلفی را طی کرده اند تا به طور واقعی در زمینه پرونده های حقوقی و کیفری متخصص شوند. اما ممکن است بپرسید که یک وکیل خوب و خبره دقیقاً چه باید باشد؟ در ادامه به ویژگی های یک وکیل خوب می پردازیم.

داشتن صلاحیت ها و مهارت های لازم

یک وکیل خوب باید صلاحیت و تخصص لازم را در زمینه پرونده مربوطه داشته باشد. شایستگی به معنای داشتن ویژگی هایی مانند قابل اعتماد بودن، تلاش برای پاکیزگی و صلح و سازش در زمانی که احتمال مصالحه طرفین وجود دارد. اگر وکیل فقط برای گرفتن حق الوکاله بالا کار کند، از راهنمایی طرفین خودداری می کند و برای صلح و سازش تلاش نمی کند.

اعتبار وکیل
در بسیاری از موارد فرد مجبور است خصوصی ترین و پنهان ترین قسمت های زندگی خود را به وکیل بازگو کند. در این شرایط امین بودن وکیل بسیار مهم است. یک وکیل آنلاین یا حضوری باید به موکل خود متعهد باشد و اسرار زندگی او را فاش نکند.

داشتن قدرت تجزیه و تحلیل قوانین

مقالات حقوقی حاوی نکات زیادی هستند. یک وکیل باید با زیر و بم قانون آشنا باشد و بتواند قانون را تجزیه و تحلیل کند و بفهمد که چه چیزی به نفع پرونده است.

دانش حقوقی به روز یک وکیل

برخی از قوانین با توجه به شرایط و نیازهای امروزی تغییر می کند یا گاهی بخشی به آن اضافه می شود. به همین دلیل برای یک وکیل مهم است که دانش حقوقی خود را به روز کند و از تغییرات جلوتر بماند.

توانایی دفاع از مشتریان

وکیل باید توانایی دفاع کتبی و شفاهی از موکل خود را داشته باشد. یعنی باید مهارت لازم برای نوشتن لوایح و دادخواست را داشته باشد و بتواند دفاعیات خود را در دادگاه و در مقابل قضات ارائه کند. در غیر این صورت نمی تواند در این موضوع موفق باشد.

منتورینگ مشتری

وکیل باید فردی دلسوز باشد و موکل خود را به درستی راهنمایی کند. گاهی اوقات می توان پرونده را به راحتی و بدون عارضه حل کرد. وکیل موظف است تمام جوانب پرونده را برای موکل خود توضیح دهد و او را درگیر دعاوی جزئی نکند. همچنین نباید حقیقت را از موکل خود پنهان کند.

در صورتی که پرونده شانسی ندارد و تمام اسناد و قوانین خلاف موکل است، باید موضوع را به او اطلاع دهد و با دادن وعده های دروغ سعی در گرفتن حق الوکاله نداشته باشد.

مهارت های ارتباطی یک وکیل خوب

داشتن مهارت های ارتباطی از دیگر ویژگی های یک وکیل خوب است. داشتن این مهارت به اندازه دانش حقوقی برای یک وکیل ضروری است. منظور از مهارت های ارتباطی موارد زیر است:

مهارت های زبانی

مهارت های کلامی به این معناست که وکیل باید دفاعیات خود را با کلماتی قابل فهم و موثر ارائه کند. این توانایی هنگام رسیدگی به پرونده های جنایی مفید است. توانایی یک وکیل در ارائه یک دفاع خوب به طور مختصر و واضح یک فضیلت بزرگ است و به موفقیت یک پرونده کمک زیادی می کند.

یک وکیل باید شنونده خوبی باشد

شنونده خوب بودن در حرفه ای مانند وکالت یک ویژگی بارز است که یک وکیل را از سایر وکلا متمایز می کند. با گوش دادن کامل به موکل، وکیل دید کاملی از پرونده پیدا می کند. این نیز باعث ایجاد اعتماد در بین مشتریان می شود.

از زبان بدن استفاده کنید

توجه به زبان بدن این روزها در مشاغلی مانند وکالت بسیار مهم است. توانایی استفاده از زبان بدن ممکن است به اندازه سایر مهارت ها ضروری نباشد، اما می تواند به عنوان یک امتیاز مثبت برای یک وکیل باشد. به ویژه در پرونده های کیفری که توجه به زبان بدن می تواند روند رسیدگی به پرونده را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

آشنایی با تیپ های شخصیتی

یکی دیگر از مهارت های ارتباطی یک وکیل خوب، شناخت تیپ های شخصیتی است. اگر یک وکیل بتواند شخصیت افراد را بشناسد، بهتر می تواند با موکلین خود ارتباط برقرار کند و پرونده را پیش ببرد. گاهی برخی از موکلان می دانند که پرونده آنها شکست خورده است اما سعی می کنند وکیل را گمراه کنند. در این موارد شناخت شخصیت واقعی و وضعیت روحی طرف مقابل کمک زیادی به وکیل می کند.

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما