تغییر رژیم غذایی می تواند ده سال به زندگی شما اضافه کند & زومیت

[ad_1]

همه می خواهند بیشتر عمر کنند و اغلب گفته می شود که کلید دستیابی به این هدف انتخاب سبک زندگی بهتر مانند ورزش کردن، اجتناب از سیگار و نوشیدن الکل است. به علاوه، تحقیقات نشان داده است که رژیم غذایی می تواند طول عمر را افزایش دهد.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی سالم‌تر می‌تواند امید به زندگی افراد میانسال را بین شش تا هفت سال و بزرگسالان جوان را حدود ده سال افزایش دهد.

محققان داده های چندین مطالعه را که رابطه بین رژیم غذایی و طول عمر را بررسی می کردند با داده های مطالعه بار جهانی بیماری ترکیب کردند. این مطالعه خلاصه ای از اطلاعات سلامت جمعیت از بسیاری از کشورها را ارائه می دهد.

با ترکیب داده ها، نویسندگان توانستند امید به زندگی را بر اساس تغییرات پایدار در مصرف میوه، سبزیجات، غلات کامل، غلات تصفیه شده، آجیل گیاهی، حبوبات، ماهی، تخم مرغ، محصولات لبنی، گوشت قرمز، گوشت های فرآوری شده تخمین بزنند. نوشیدنی های شیرین.

آنها سپس رژیم غذایی بهینه را برای طول عمر تعیین کردند و آن را با رژیم معمولی غربی مقایسه کردند که عمدتاً شامل مقادیر زیادی غذاهای فرآوری شده، گوشت قرمز، لبنیات پرچرب، غذاهای پر قند، غذاهای بسته بندی شده و مصرف کم میوه ها و میوه ها است. سبزیجات سبزیجات..

رژیم غذایی مطلوب شامل حبوبات (لوبیا، نخود و عدس)، غلات کامل (جو دوسر، جو و برنج سبوس‌دار) و بیشتر دانه‌های سبزیجات و کمتر گوشت قرمز و گوشت‌های فرآوری شده بود. محققان دریافته‌اند که پیروی از یک رژیم غذایی ایده‌آل از 20 سالگی امید به زندگی را برای مردان و زنان آمریکایی، چینی و اروپایی بیش از یک دهه افزایش می‌دهد. علاوه بر این، آنها دریافتند که تغییر از یک رژیم غذایی غربی به یک رژیم غذایی مطلوب در سن 60 سالگی، امید به زندگی را تا 8 سال افزایش می دهد. برای افراد 80 ساله، امید به زندگی حدود 3.5 سال افزایش می یابد.

با توجه به اینکه همیشه امکان تغییر کامل رژیم غذایی برای افراد وجود ندارد، محققان محاسبه کردند که اگر افراد از یک رژیم غذایی غربی به رژیمی که میانجی بین یک رژیم غذایی مطلوب و یک رژیم معمولی غربی باشد، چه اتفاقی می افتد. آنها دریافتند که حتی این نوع رژیم غذایی می تواند امید به زندگی 20 ساله را برای زنان تا 6 سال و برای مردان کمی بیش از 7 سال افزایش دهد.

جدول ترکیبات مختلف رژیم غذایی

مقدار نرمال غذا در رژیم غربی و رژیم غذایی متوسط ​​و رژیم غذایی مطلوب

نتایج نشان می دهد که ایجاد تغییرات طولانی مدت رژیم غذایی در هر سنی می تواند مزایای زیادی در افزایش امید به زندگی داشته باشد. اما اگر این تغییرات در اوایل زندگی شروع شود، بیشترین فواید را خواهد داشت. پیش‌بینی امید به زندگی مطالعه جدید از کامل‌ترین و رایج‌ترین متاآنالیزهای رژیم غذایی و مرگ‌ومیر ناشی می‌شود. مطالعه ای که نتایج چندین مطالعه علمی را ترکیب می کند.

در حالی که متاآنالیزها به دلیل حجم زیادی از داده‌هایی که تجزیه و تحلیل می‌کنند، در بیشتر موارد بهترین شواهد هستند، آنها مفروضاتی در مورد داده‌ها دارند که می‌تواند باعث نادیده گرفتن تفاوت‌های مهم بین مطالعات شود. همچنین شواهد مربوط به کاهش مصرف تخم مرغ و مرغ کیفیت پایین تری نسبت به شواهد مربوط به غلات کامل، ماهی، گوشت های فرآوری شده و لوبیاهای گیاهی داشتند.

مقالات مرتبط:

مواردی نیز وجود دارد که در این مطالعه در نظر گرفته نشده است: برای مشاهده این مزایا، افراد باید رژیم غذایی خود را در یک دوره ده ساله تغییر دهند. بنابراین، مشخص نیست که اگر افراد رژیم غذایی خود را در مدت زمان طولانی تری تغییر دهند، از مزایای طولانی شدن عمر خود برخوردار خواهند بود یا خیر. ۲. این مطالعه سلامت و بیماری گذشته را در نظر نمی گیرد. این می تواند امید به زندگی را تحت تاثیر قرار دهد.

بنابراین، مزایای رژیم غذایی برای افزایش امید به زندگی تنها منعکس کننده یک میانگین است و ممکن است بسته به عوامل دیگری مانند سلامت، وضعیت ژنتیکی و سبک زندگی مانند سیگار، الکل و ورزش از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

با این حال، شواهدی که محققان به آن نگاه کردند قوی بود و از مطالعات بسیاری در این زمینه به دست می‌آید. این یافته ها همچنین با تحقیقات گذشته مطابقت دارد که نشان می دهد بهبود متوسط ​​اما طولانی مدت در رژیم غذایی و سبک زندگی می تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد و طول عمر را افزایش دهد.

مکانیسم‌هایی که توضیح می‌دهند چرا رژیم غذایی می‌تواند امید به زندگی را افزایش دهد هنوز به طور کامل شناخته نشده است. اما رژیم غذایی مطلوبی که محققان تعیین کردند شامل بسیاری از غذاهای حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است. برخی از مطالعات روی سلول های انسانی نشان داده اند که این مواد می توانند از آسیب سلولی جلوگیری کنند یا روند آسیب سلولی را کند کنند. آسیب سلولی یکی از دلایل پیری است.

تحقیقات در این زمینه هنوز ادامه دارد. بنابراین، مشخص نیست که آیا آنتی اکسیدان هایی که به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود مصرف می کنیم تأثیر مشابهی خواهند داشت یا خیر. بسیاری از غذاهای موجود در این مطالعه همچنین دارای خواص ضد التهابی هستند که ممکن است شروع بیماری های مختلف و روند پیری را به تاخیر بیندازند. به طور کلی، تغییر کامل رژیم غذایی می تواند دشوار باشد. اما حتی گنجاندن برخی از مواد غذایی که نشان داده شده است باعث افزایش طول عمر می شود، ممکن است فوایدی داشته باشد.

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما