به گفته پلتفرم های متخصص سلامت روان چگونه در دام روانشناسان اینستاگرام نیفتیم؟

[ad_1]

مشاوره از راه دور اکنون به یک ضرورت تبدیل شده است و دیگر نمی توان آن را به عنوان یک گزینه لوکس و متفاوت تعریف کرد و یا حتی از امتیازات ویژه ای که این فرصت به افراد ارائه می دهد چشم پوشی کرد. روند درمان با سخنرانی احساسی و عمومی امکان پذیر نیست.

درمان بیماری ها و مشکلات روانی موضوعی نیازمند زمان و همچنین تخصص است. این عملیات هرگز روی نسخه پیچ عمومی کار نخواهد کرد. اما پای روانشناسی زرد در شبکه های اجتماعی پخش شد و واقعا سلامت مردم را بیش از هر چیز دیگری به خطر انداخت.

روانشناسی زرد منحصر به زمان حال، دیروز و فضای مجازی نیست، بلکه قبل از موج است. روانشناسی زرد فضای مجازی حاوی کتاب های زرد روانشناسی بود. حال باید دید که چگونه روانشناسی زرد با وجود پلتفرم های تخصصی در این زمینه به تکامل خود ادامه می دهد؟

تاثیر کووید بر رضایت کاربران از مشاوره از راه دور

یکی از مسائلی که محبوبیت مشاوره آنلاین را به میزان قابل توجهی افزایش داده است، همه گیر شدن کواید و بروز آسیب های روانی مختلف است که دوباره با کوید ظاهر شده و زندگی افراد را تحت فشار قرار داده است. این وضعیت ضرورت انکارناپذیر بهره مندی از خدمات روانشناسی از راه دور را افزایش داده است.

با این حال، این نه تنها منجر به استفاده کاربران از یک محیط امن و قابل اعتماد شده است. همانطور که قبلا گفته شد تعداد قابل توجهی از افراد به دلیل ناآگاهی و عدم دسترسی به اطلاعات و تجربیات به روز هیجان زده می شوند و با وجود همه سختی ها به دلیل تصاویری که روانشناسان در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند وارد روند درمان می شوند. توسط انسان اتفاق می افتد

علی فراهانی رئیس اداره روانشناسی دکتر کووید با تاکید بر اینکه کووید تاثیر بسزایی بر درک مردم از روانشناسی از راه دور دارد. اسنپ ​​با اشاره به این موضوع به عنوان یک عامل هیجان‌انگیز، گفت: «همچنین منجر به مشکلات سلامت روانی می‌شود».

او گفت: «دسترسی به شبکه‌های اجتماعی ساده‌ترین کاری است که افراد می‌توانند برای مدیریت احساسات یا آسیب‌های خود انجام دهند و یکی از دلایل این انتخاب هزینه است.

فراهانی در ادامه توضیح داد که چگونه می توان روانشناس را به راحتی در فضای مجازی اخراج کرد: روانشناس این در شبکه های اجتماعی خطرناک است.»

به گفته وی، این افراد اغلب بسیار هیجان زده هستند و با استفاده از تکنیک های جذب فالوور، مخاطبان خود را افزایش می دهند و اغلب دانش تخصصی ندارند.

جدا کردن سر از گردن مشکل است

فراهانی با گفتن این موضوع وارد دنیا می شود روانشناسی وی گفت: “بیماران باید زمان زیادی را صرف معاینه از راه دور فردی کنند که می خواهند روند درمان را با جزئیات مدیریت کنند. آنها بستری ندارند.”

مسئول بخش روانشناسی اسنپ، دکتر همچنان مسیر همکاری را توضیح می دهد. اسنپ ​​دکتر وی با اشاره به کارشناسان این حوزه گفت: کارشناسان این حوزه باید همه جوانب ذهن آگاهی را در نظر بگیرند. بنابراین اهمیت صدور مجوز برای مشاوران توسط سیستم روانپزشکی برای پلتفرم ها همیشه جدی بوده است.

همچنین در مورد به روز رسانی مداوم صحبت می کند مشاوران اسنپ ​​می‌گوید: «یکی از استانداردهای کلیدی در نظر گرفته شده در اسنپ‌در، به‌روزرسانی کارشناسان است». گفت. بنابراین هفته‌ای دو بار کلاس‌ها یا آموزش‌هایی برای پزشکان در نظر گرفته می‌شود تا مسائل جاری را در میان بگذارند.»

در چنین شرایطی، به گفته فراهانی، مردم دیگر نیازی به صرف زمان زیادی برای بررسی مشاوره های ناآگاه ندارند. به همین دلیل است که پلتفرم های سلامت آنلاین بسیار مفید هستند.

یکی مشاور روانی و معلم تحول فردی، یکی روانپزشک و روان درمانگر و دیگری “من خوبم!” تبلیغ می کند و بعد از مدتی همه با قیمت های گزاف و بعضا نجومی همایش ها، نشست ها و بسته های آموزشی برگزار می کنند.

ارجاعات دقیق و علمی در روانشناسی یکی از راههای جلوگیری از تجویز پیچ عمومی است.

به عبارت دیگر، برای مدیریت فعالیت های افراد روانشناسی زرد آنها به همه افراد جامعه که در شبکه های اجتماعی تبلیغ می شود، اطلاعات و دستورالعمل های یکسانی می دهند یا به عبارت دیگر چه باید کرد؟ آیا برخورد صحیح و نهایی برای برخورد منفی با این افراد در این روند و جلوگیری از هرگونه فعالیت از طریق قانونی صحیح است؟

متولی دولت، هم بنیانگذار مشورپ وی با تاکید بر اینکه نمی توان جلوی فعالیت افرادی که روان درمانی را در شبکه های اجتماعی تجویز می کنند را گرفت و جلوی آن را گرفت، گفت: برای این کار هم راهی وجود دارد.

دولت با بیان اینکه مردم در هر شرایطی به مشاوره و راه حل نیاز دارند و در مواجهه با مراجع ایمن و متخصص مسیر بهتری را طی خواهند کرد، گفت: یکی از راهکارهایی است که مشوارپ همواره در این زمینه مدنظر داشته است. حداقل دو مدرک کارشناسی ارشد و دکتری در این رشته داشته باشند روانشناسی دارند. باید از سازمان اعصاب و روان هم مجوز داشته باشند».

با مراکز استاندارد تماس بگیرید و از فرصت های سلامت الکترونیک آنلاین بهره مند شوید

اصرار بر متخصصان مراقبت های بهداشتی و به ویژه سلامت عقل، مردم از پلتفرم های خصوصی استفاده می کنند نه شبکه های اجتماعی. آنها معتقدند استانداردها در بسترهای تخصصی مطرح می شود و با این رویکرد نه تنها می توان از خدمات سلامت روان بهره مند شد، بلکه استانداردهایی نیز ارائه خواهد شد.

موسس ماشورپ در توضیح نحوه مدیریت این استانداردها با تاکید بر اینکه صدور مجوز به سیستم روانشناسی و روانپزشکی خود به معنای بهره مندی از مجموعه استانداردهای تعریف شده است، گفت: سپس تیم های مختلف شروع به مشاوره به کاربران می کنند.

به گفته وی، این تیم ها در کارگاه هایی که ماهانه به روز می شود نیز شرکت می کنند. اما در این فرآیند نباید انتظار داشت که روند درمان زمان بر باشد و افراد در مدت زمان کوتاهی یا در یکی دو جلسه 15 دقیقه ای به نتیجه دلخواه برسند.

دولت در مورد تجربه حضور کاربرانی است که: مشاورهاین امر روند درمان را پیچیده می‌کند، اما خوشبختانه همیشه می‌توان به مدیریت این سلامت روان با امکانات درمانی امیدوار بود.»

جداسازی گروه روانشناسی برای بهبود ارائه خدمات

فرشاد عبادی، مدیر بخش بازرگانی روانشناسی و روانپزشکی دکتر ساینادکتر دکتر با تشریح شرایط ورود پزشکان به بخش روانشناسی و روانپزشکی. ساینا گفت: ما بخش روانشناسی را به طور خاص و با استانداردهای مشخصی جدا کرده ایم، به همین دلیل استانداردهایی که روانشناسان و روانپزشکان باید رعایت کنند، به طور ویژه تدوین شده است.

عبادی، دکتر. دکتر ساینا با اشاره به اینکه تلاش ساینا برای نزدیک شدن و رعایت استانداردهای بین المللی در این زمینه است. یک پزشک معتمد که تمام دستورالعمل ها و درخواست های مقامات برای تایید تحصیلات و صلاحیت های پزشکی خود را می داند، دکتر. حضور در جلسات عمیق با ساینا به تیم ملحق می شود. روانشناسی و روانپزشک دکتر ساینا خواهند شد.»

به گفته وی، پس از گذراندن این مراحل توسط پزشک، دکتر. پروفایلی در ساینا ایجاد می شود اما این موضوع به این مرحله ختم نمی شود و اجرای مستمر روانشناسان و روانپزشکان بر اساس مصاحبه با کاربران به طور مداوم انجام می شود. . اهمیت این موضوع به حدی است که در صورت عدم رعایت استانداردهای تعریف شده توسط پزشک به معنای واقعی کلمه از سیستم خارج می شود.

اجتناب از درمان با توصیه های نادرست

خط مدیر بازرگانی روانشناسی و روانپزشکی در پاسخ به این سوال که آیا مراجعینی در سیستم وجود دارند که پس از دریافت مشاوره نادرست یا غیرعمد از مسیر درمان حذف شده اند، دکتر. ساینا گفت: بله. متاسفانه تعداد مشاورانی که خدمات مشاوره غیرحرفه ای در شبکه های اجتماعی ارائه می کنند کم نیست. برخی از این افراد فقط در کلاس های تخصصی شرکت نکردند، حتی مدرک روانشناسی هم نداشتند».

عبادی خاطرنشان کرد: هدف از این کار افشای گفت‌وگوها در این راستا بود. مشاوره وی گفت: روند درمان فرآیند پیچیده ای است که نه تنها درمان را بهبود می بخشد، بلکه امکان انحراف از روند درمانی و ایجاد آسیب های بیشتر را فراهم می کند. بنابراین همواره تاکید می شود که درمان از این طریق امکان پذیر نیست و باید با حضور متخصصان دوره های جدی گذرانده شود.

روند درمان را در مشاوره تشریح می کند روانشناسی یک روانپزشک، دکتر. ساینا گفت: اولین قدم در هدف گذاری یک دوره درمانی است. ابتدا این موضوع مشخص می شود و روند درمان طبق نقشه راه تعیین شده توسط دکتر ساینا پیگیری می شود.

به گفته عبادی، به این ترتیب کاربر با وجود اینکه چنین فرصت یا ویژگی در مشاوره های شبکه های اجتماعی وجود ندارد، از روند درمان آگاه می شود. گاهی اوقات حتی تنها چند دقیقه ویدیو و نسخه به طور کلی تحریف شده می تواند مشکلات بیشتری را برای کاربران ایجاد کند.

روند درمان یک فرآیند منحصر به فرد است، نه یک فرآیند کلی.

خط مدیر بازرگانی روانشناسی و دکتر روانپزشکی ساینا در پاسخ به این سوال که چگونه می توان با استفاده از نسخه های عمومی ارائه شده توسط روانشناسان مشهور در شبکه های اجتماعی، مراحل درمانی را طی کرد؟ با تاکید بر غیرممکن بودن این، “فرایند درمان منحصر به فرد و مختص هر بیمار است. از نسخه های عمومی یا نقل قول ها بر اساس رویکردها استفاده کنید. روانشناسی “مثبت اندیشی به سادگی در بهبود افراد ناکارآمد است.”

وی با تاکید بر اینکه یک مشکل یا آسیب باید بررسی شود تا علت آن ریشه یابی شود، گفت: اگر فردی اضطراب داشته باشد، تنها با تکرار جملات مثبت درمان نمی شود. در این فرآیند باید ریشه و مشکل اصلی را جستجو کرد. اقداماتی مانند سرپناه خطرناک است که مشکل اصلی فرد را می بندد و در دراز مدت به او آسیب می رساند.

به گفته وی، برای پیشگیری از این آسیب باید مشکلات روحی و روانی به درستی و طبق جلساتی که توسط متخصص انجام می شود مدیریت شود.

راهی جز آگاهی نیست

آنچه در مدیریت استفاده از شبکه های اجتماعی اهمیت دارد نحوه استفاده کاربران از این پلتفرم است. این می تواند تمرینی برای سواد رسانه ای، رشد فردی و البته استفاده از اساسی ترین اصول آزادی بیان و فرد باشد.

این در حالی است که سالانه تعداد فارغ التحصیلان رشته روانشناسی از دانشگاه ها کم نیست و تعداد علاقه مندان به مشاوره و مثبت اندیشی در شبکه های اجتماعی کم نیست. اما بالاخره تعداد متخصصان، متخصصان و افرادی که از روانشناسی به عنوان یک علم درمانی استفاده می کنند و طبق راهنمای جامع و علمی پیشرفت می کنند کم نیستند.

اگر مشکل تنفسی، گوارشی یا نورون مغز دارید، هرگز از نسخه های عمومی اینستاگرام استفاده نخواهید کرد. دیدن یک متخصص واجد شرایط و آگاه ساده ترین، کم خطرترین و آگاه ترین مسیری است که افراد طی خواهند کرد. سلامت روان موضوع جداگانه ای نیست و برای حفظ آن باید به پزشک متخصص مراجعه کرد و به دنبال درمان منحصر به فرد بود.

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما