تاریخچه سری Crysis – یک شاهکار گرافیکی زیبا

[ad_1]

استفاده از سلاح های عجیب و غریب، جلوه های بصری خارق العاده، نبردهای جدید و جنسیتی همه عناصری هستند که ما را به نام یک بازی خاص سوق می دهند. بازی ای به نام Crysis که همه ما سال ها پیش داشتیم و هنوز هم خاطرات کوچک و بزرگ زیادی دارد. با معرفی نسخه های ریمستر شده، امیدوار بودیم که شاهد خط داستانی جدیدی از اجرای مجدد Crysis در دنیای بازی های ویدیویی باشیم. و همانطور که انتظار می رفت، نسخه جدید را دیدیم. بازی Crysis 4 چندی پیش معرفی شد که تصمیم گرفتیم نگاهی به تاریخچه این خانواده بیندازیم. با من بمان

کریز


کریز

پس از ساخت بازی فارکرای و درخشش آن در زمینه های مختلف به خصوص جلوه های بصری که به لطف موتور گرافیکی محقق شده بود، شاهد ساخت موتور جدیدی بودیم. این موتور گرافیکی نسخه ارتقا یافته همان موتوری بود که فارکرای روی آن ساخته شد و با نام Cray Engine 2 معرفی شد. کرایسیس از سیستم رندر سه بعدی مایکروسافت استفاده کرد. از طرفی دقیق تر است که بگوییم از موتور جدید ویرایشگر و شاید کرایان انجین 2 استفاده شده است. با استفاده از این موتور و سیستم رندر مایکروسافت، اولین نفری بودیم که Crysis را با گرافیک فوق العاده اش معرفی کردیم. روی تیلور، یکی از مدیران انویدیا در آن زمان، موتوری را توصیف کرد که Crysis را بسیار پیچیده کرد. او همچنین خاطرنشان کرد که بیش از یک میلیون خط کد، یک گیگابایت بافت، 85000 سایه زن و نزدیک به 3000 صفحه کد در فرآیند Crysis دخیل بودند. گرافیک واقع گرایانه این عنوان با امضای باشکوهی از جلوه های بصری، شاهکاری جدید به فهرست بازی های تاریخ بازی های ویدیویی اضافه کرده است.

محتوای پیشنهادی:10 بازی با بالاترین زمان خروجی گرافیکبگذار چشمانت چیزی جز زیبایی نبیند!
10 بازی با بالاترین زمان خروجی گرافیک

اما داستان از کجا شروع شد؟ این بازی در مورد موجودات فضایی است که به زمین آمده اند و منطقه ای که مدت ها پیش بخشی از کره شمالی بود. این موجودات مجهز به تجهیزات پیشرفته هستند. از هر دو جبهه، نیروهای کره ای در تعقیب تجهیزات به موجودات حمله کردند. به عنوان عضوی از این گروه باید در هر دو جبهه بجنگید و به عنوان یک مدافع داستان در واقع برای شما تعریف می شود. در روند روایت بازی با چند شخصیت کلیدی مواجه می شویم. این شخصیت هایی که احتمالا بسیاری از شما با آنها آشنا هستید را می توان Nomad، Psycho، Jester، Aztec و Praft نامید.

با این حال، هویت کرایسیس به گرافیک و جلوه های بصری برجسته آن محدود نمی شود. سیستم هوش مصنوعی و مکانیسم واکنش دشمنان به بازیکن از دیگر نکاتی است که می توان کرایسیس را نه تنها به عنوان یک نسل، بلکه به عنوان یک زمان ارزیابی کرد. لباس ویژه ای که قهرمان اصلی داستان بر تن کرده، یکی دیگر از امضاهای این عنوان است. این لباس نانو با الهام از یکی از لباس های واقعی آمریکایی به شما کمک می کند تا قدرت های خاصی به دست آورید. قدرت هایی مانند افزایش قدرت بدنی تا جایی که بتوانید ابزارهای مختلف را بلند کنید. دارای قدرت نامرئی، سرعت بالا و زره است که در برابر گلوله مقاومت بیشتری دارد.

Crysis در ابتدا برای توزیع بر روی پلتفرم رایانه شخصی توسعه داده شد. به همین دلیل است که ما برای اولین بار آن را در سال 2007 روی رایانه شخصی دیدیم. اما چند سال بعد در سال 2011 شاهد عرضه این عنوان بر روی کنسول های نسل هفتمی سونی نیز بودیم. مهمتر از آن، نسخه کنسول نسل هفتم توسط موتور گرافیکی Cray Engine 3 توسعه یافته است. این عنوان در زمان انتشار در سه نسخه ساده Collector و Special در دسترس کاربران قرار گرفت. نسخه ویژه و کلکسیونر جزئیات بیشتری نسبت به نسخه استاندارد داشتند، اما ناشر کمتر تولید کرده بود. این عنوان در دو هفته اول عرضه توانسته 86000 دستگاه بفروشد. پس از آن آمار فروش نهایی یک میلیون دستگاه منتشر شد.

در نهایت، با تمجیدهای متفاوت و نظرات مثبت بینندگان و منتقدان، اولین نسخه از فرنچایز Crysis به کار خود با امتیاز متا 91 در PC در سال 2007 پایان داد. نسخه کنسولی بازی امتیاز 81 را در کنسول های پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 کسب کرد، البته به نسخه رایانه شخصی نزدیک نیست. نسخه ریمستر بازی را که با توجه به استقبال و تماشای مثبت این بازی با نمرات نه چندان خوبی تقدیم طرفداران شد، دوباره در سال 2020 دیدیم.

کلاهک کرایسیس


کریز

یک سال پس از انتشار اولین نسخه توسط Crytech و Electronic Arts، الحاقی به نام Crysis Warhead برای نسخه اول ساخته شد. این بسط به دلیل جزئیات منحصر به فردش درخشید. این محتوا در سال 2008 بدون نصب به نسخه اول اضافه شد. به طور کلی داستان بازی و جزئیات محیط به موازات کرایسیس بیان می شود. Crysis Warhead دارای میانگین امتیاز 84 است.

کرایسیس 2


کریز

با به دست آوردن جایگاه Crysis در دنیای بازی های ویدیویی، سازندگان بدون معطلی شروع به ساخت نسخه بعدی کردند. اولین حضور و تبلیغ این بازی به رویداد E3 2009 برمی گردد. بازی Crysis 2 در این رویداد به عنوان دنباله نسخه اول به طور رسمی معرفی شد. در واقع داستان بازی در ادامه بازی Warhead and Crysis روایت می شود. از سوی دیگر، استودیوی آلمانی Krytech نیز موتور گرافیکی جدیدی به نام Cray Engine را روانه بازار کرد. موتوری که نسخه کنسولی کرایسیس نیز از آن ساخته شد. ارتقاء این موتور باعث شد تا همچنان برتری گرافیکی خود را حفظ کند. در نهایت بازی با یک عنصر کاملاً جدید در گیم پلی منتشر شد.

با این حال، داستان بازی این بار در نیویورک روایت می شود. از نظر زمانی، داستان Crysis 2 3 سال با اتفاقات نسخه اول فاصله دارد. پس از موفقیت فضاپیما در شکست ارتش و نیروهای مختلف و متعاقب آن حمله به جزایر فیلیپین، اکنون به منهتن حمله کرده اند. با توجه به افزایش قدرت، تمامی نیروهای زمینی در حالت آماده باش هستند و وارد نبرد و جنگ با موجودات فضایی می شوند. ناگفته نماند که لباس نانو قهرمان اصلی بازی نیز در این نسخه جدید ارتقا یافته است. یکی از ارتقاها مربوط به ترکیب قدرت و سرعت است. سطح بینایی و شنوایی نیز با این لباس افزایش می یابد. این افزایش قسمت بصری باعث می شود که شما دشمنان را از پشت دیوار یا از راه دور ببینید در حالی که از طرفی می توانید صداها را از فاصله چند صد متری با فرصت شنیدن بشنوید. امکان ارتقا NanoSoot 2 نیز وجود دارد و می توانید با کسب امتیاز و ابزارهای مختلف، قسمت های مختلف آن را بهبود یا ارتقا دهید.

در میان ارتقاهای دیگر، موسیقی متن به خوبی رشد کرده است و بدون شک می توانیم آن را خاطره انگیز بدانیم. متن بازی به صورت دیجیتالی و فیزیکی در چندین بخش مختلف منتشر شد. کرایسیس 2 توانست 86 متا امتیاز را روی رایانه شخصی کسب کند. سرانجام، نسخه بازسازی شده بازی برای کنسول های نسل هشتمی سونی و مایکروسافت، نینتندو سوییچ و رایانه شخصی در سال 2021 منتشر شد.

Crysis 3


کریز

با موفقیت کرایسیس تصمیم بر این شد که قسمت جدیدی بدون تاخیر ساخته شود. اولین بار در سال 2012 با انتشار تریلر Crysis 3 دیده شد. مراحل تولید این قسمت دو ماه قبل از انتشار رسمی و نهایی Crysis 2 آغاز شد. اولین نکته در مورد توسعه Crysis 3 این است که با بودجه کمتری نسبت به Crysis 2 ساخته شده است. یکی از دلایل این کاهش بودجه شروع توسعه Homefront 2 و Ryse: Son of Rome بود. آنها بودجه ای بالغ بر 66 میلیون دلار برای 100 کارمند در مدت 23 ماه داشتند. Kraitek تصمیم گرفته بود داستان بازی را در نیویورک نگه دارد. چیزی که با نسخه دوم شروع شد.

در زیر باید گفت که داستان بازی در سال 2047 روایت می شود و پس از اتفاقات نسخه اول و دوم شاهد این فصل جدید هستیم. در طول بازی، نیویورک تقریباً به طور کامل ویران شد. آلکاترز به نیویورک برمی گردد. این بار اما به جای شهری مدرن، با شهری ویران و پوشیده از گیاهان و درختان روبرو می شود. او سپس با نیروهای سل مواجه می شود که از نانودام برای فتح جهان استفاده می کند. بازی این بار با پیچیدگی و تنوع زیاد ساخته شده است.

اگر بخواهیم به طور خلاصه در مورد این پیچیدگی ها صحبت کنیم، بد نیست به Chowat Earley مدیرعامل CryTech اشاره کنیم. او گفت: Crysis 3 ترکیبی از شوتر Sandbox، جنگ پیشرفته و سلاح های مدرن انسانی و فضایی خواهد بود. کنار هم قرار گرفتن این عناصر باعث می شود که طرفداران این سبک عاشق این بازی شوند. وی افزود: با توجه به قدرت موتور 3، ما قادر خواهیم بود محیطی با هفت زمینه مختلف ایجاد کنیم. این همچنین به ما کمک کرده است تا یک تجربه بصری خیره کننده و گیم پلی ارائه دهیم.

در نهایت، آخرین ایستگاه سال 2013 در سری Crysis نمی تواند به خوبی بازی های قبلی خود باشد. Crysis 3 76 امتیاز روی پلتفرم رایانه شخصی کسب کرد. بازی Crysis 3 توانست به یکی از پرفروش ترین بازی ها و همچنین بازی هایی مانند Metal Gear Rising: Revengeance تبدیل شود. این بازی همچنین 205000 نسخه در 12 روز در آمریکای شمالی فروخت. در همان زمان، Electronic Arts Dead Space 3 نیز به کاربران ارائه شد. نسخه ریمستر شده این نسخه نیز چندی پیش در دسترس قرار گرفت.

بالاخره پس از نزدیک به یک دهه سکوت، اخیرا نسخه جدیدی از سری کرایسیس با نام کرایسیس 4 معرفی شده است. اگرچه هنوز نمی دانیم چه چیزی در انتظارمان است و حتی تاریخ دقیقی برای انتشار نداریم، اما به آینده بسیار امیدواریم. و به عنوان آخرین جمله از این مطلب، دوست داریم شاهکاری دیگر در خور سریال کرایسیس را ببینیم.

محتوای پیشنهادی:در بررسی بازی تصادفی گم شده – شانسی ندارید زیرا تاس نیستاگر تیم برتون یک بازی فانتزی ساخت
در بررسی بازی تصادفی گم شده - شانسی ندارید زیرا تاس نیست

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما