تقی پور: سکوهای غول پیکر آمریکایی اگر می خواهند فعالیت کنند باید ارزش های ما را بپذیرند

[ad_1]

رئیس کمیسیون بررسی طرح مشترک حفاظت از محیط زیست گفت: پس از تصویب کامل این طرح، پلتفرم های غول پیکر خارجی و آمریکایی در صورت فعالیت باید چارچوب، قوانین و ارزش های خود را بپذیرند. وی همچنین بررسی طرح حفاظت را شفاف و بی سابقه توصیف کرد.

«رضا تقی پور» رئیس کمیسیون مشترک خبرنگاران با اشاره به تصویب نسخه جدید طرح کلی یا طرح حفاظت از سامانه تنظیم فضای مجازی، مدعی شد که بررسی این طرح در مجلس شورای اسلامی موجه است. شفافیت بی سابقه اضافه:

پلتفرم‌های غول‌های خارجی و آمریکایی اگر می‌خواهند کار کنند باید چارچوب، قوانین و ارزش‌های ما را بپذیرند. حتی کشورهای اروپایی نیز این پرونده را دنبال می‌کنند، همانطور که مدیر عامل فیس‌بوک هفته گذشته اعلام کرد که ممکن است فعالیت‌های خود را در اتحادیه اروپا محدود کند زیرا این کار را انجام می‌دهد. چارچوب آنها را نمی پذیرد.”

تقی پور در پاسخ به سوالی در فضای مجازی مبنی بر اینکه این طرح با هدف مسدود کردن و فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام انجام شده است، گفت: این رشته‌ای که شما پرورش می‌دهید فقط مال ما نیست و تاکنون بسیاری از مشاغل ما تکه تکه، فساد و نابود شده است. کتاب جنگ رسانه های اجتماعی توسط یک آمریکایی نوشته شده است و اگر به این کتاب نگاه کنید می بینید که همه این تاکتیک ها در کشور ما استفاده می شود.

طرح حفاظتی

به گفته رئیس کمیسیون مشترک، در تلاش برای رفع تبعیض بین بسترهای مجازی داخلی و خارجی در نیروی انتظامی هستند:

«تنها در آن زمان بود که توجه ما به آن جلب شد اینستاگرام شامل همه شبکه های اجتماعی نمی شود. هدف ما از بررسی این طرح این است که تبعیض بسترهای مجازی داخلی و خارجی باید حذف شوند و بسترهای مجازی خارجی مطابق با قوانین و ارزش های جمهوری اسلامی ایران باشند، همانطور که بسترهای داخلی باید از یک سری چارچوب ها پیروی کنند. دنیا آنقدر تنگ و تاریک نیست که اگر چند سکوی خارجی چارچوب ما را نپذیرند دچار مشکل شویم یا سعی کنیم به آنها التماس کنیم.»

تقی پور همچنین تلویحاً انتشار نظرات مخالف در رسانه ها را یک اقدام اوباش توصیف کرد و افزود: رسانه ها نباید ما را مجبور به تصمیم گیری کنند، البته معتقدیم که باید با مردم و رسانه ها تعامل داشته باشیم، اما ما مطلقاً قبول نداریم که مافیای رسانه ای دست به کار شود و تصمیمات ما را تغییر دهد.»

وی با بیان اینکه برخی کاهش سرعت اینترنت و اینستاگرام را عامل اجرای زودهنگام این طرح می دانند، گفت: کاهش سرعت اینستاگرام ربطی به این طرح ندارد. وی ادامه داد: کسانی که این ادعا را مطرح می کنند بیشتر شبیه یک شوخی هستند زیرا این طرح هنوز در مرحله ارزیابی است و چگونه می توان قبل از تصویب آن را اجرا کرد؟

[ad_2]

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما