ساختمان استون هنج احتمالاً یک تقویم خورشیدی دیجیاتو است

[ad_1]

ستاره شناسان همیشه می دانستند که استون هنج، آرایش چند سنگ در جنوب غربی انگلستان، جهت گیری های نجومی دارد و موقعیت ستارگان را در آسمان نشان می دهد. اکنون محققان در یک مطالعه جدید حدس می زنند که این آرایش تاریخی می تواند یک تقویم خورشیدی باشد.

محققان دریافته اند که این سنگ ها در حدود 2500 سال قبل از میلاد در جای خود بوده و هرگز جابجا نشده اند. همچنین ستاره شناسان همیشه می دانستند که این سنگ ها باید به عنوان یک واحد مانند تقویم مورد استفاده قرار گیرند. با این حال، در حالی که مدت ها تصور می شد از این بنا برای مراسم معنوی خصوصی استفاده می شود، اکنون به نظر می رسد که مردم 4500 سال پیش عاقل تر از آن چیزی بودند که ما تصور می کردیم.

در این مطالعه، تیمی از دانشگاه بورنموث در بریتانیا، استفاده عمومی از استون هنج را بررسی کردند. آنها دریافتند که دایره صخره نمایش فیزیکی یک سال کامل است. این بنای 4500 ساله بر اساس سال معتدل خورشیدی بنا شده است. 365.25 روز تصمیم گرفته شد که باشد.

استفاده استثنایی از این بنا انقلاب تابستان و زمستان بهتر تعریف شده است. در نجوم، انقلاب تابستانی و زمستانی زمانی در نظر گرفته می شود که خورشید در بالاترین و پایین ترین نقطه در مدار فرضی خود به دور زمین قرار دارد (البته مدار “فرضی” همچنان برجسته است و برای درک می توانید به این مقاله مراجعه کنید. بیشتر). این روزها خورشید در چارچوبی از سنگ قرار می گیرد و محوری که از مرکز دایره سنگ می گذرد، انقلاب تابستان و زمستان را نشان می دهد.

تقویم خورشیدی استون هنج

استون هنج از دو نوع سنگ ساخته می شود: سنگ های سارسن بزرگ و سنگ های آبی کوچکتر. شبیه تخته سنگ آبی است صدها سال آنها قبل از صخره های سارسن به استون هنج نقل مکان کردند و سارسن ها از منطقه ای نزدیک منتقل شدند.

دایره ای با 30 سارسن ایستاده تشکیل می شود که روزهای یک ماه را نشان می دهد و شامل سه هفته 10 روزه در هر ماه است. 12 ماه سی روزه می تواند نشان دهنده 360 روز سال باشد، اما برای تکمیل پنج روز آخر به محاسبات دیگری نیاز است. گروهی از سنگ ها به نام تریلیتون پنج روز باقی مانده در دایره اصلی را کامل می کند. چهار سنگ دیگر خارج از دایره، آغاز یک سال خورشیدی است که هر چهار سال یک روز اضافی نیاز دارد.

کشورهای مدیترانه شرقی این تقویم را در حدود 3000 سال قبل از میلاد مسیح توسعه دادند و حدود 300 سال بعد مصر این تقویم را به عنوان تقویم رسمی خود پذیرفت. این تقویم در 2600 سال قبل از میلاد و در آغاز پادشاهی قدیم انگلستان به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت. البته می توان از تقویم استفاده کرد استون هنج تحت تأثیر فرهنگ های دیگر قرار گرفته است و به شکلی است که اکنون محققان فکر می کنند امکان پذیر است.

[ad_2]

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت