تلسکوپ فضایی جیمز وب برای اولین بار حسگر هدایت دقیق را فعال می کند | دیجیاتو

[ad_1]

ناسا دیروز اعلام کرد که سنسور جهت گیری دقیق (FGS) فعال شده است و برای اولین بار یک ستاره را هدف قرار می دهد. اگر پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب را دنبال کرده باشید، می دانید که ساخت قدرتمندترین رصدخانه فضایی جهان کار آسانی نیست. وب هنگام چرخش به دور دومین نقطه لاگرانژی، آینه ها و آفتاب گیر خود را باز کرد و زمانی که به مدار رسید، مجبور شد ابزار علمی خود را به فضا پرتاب کند.

در حالی که شرایط نظارت بر وب اکنون به نظر می رسد، تیم مرکز کنترل ماموریت در موسسه علمی تلسکوپ فضایی (STScI) باید ابزار وب را چند ماه قبل از شروع جمع آوری داده های علمی کالیبره کند. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها تراز کردن قطعات آینه اصلی است. این تیم ابزارهای علمی و حسگرهای وب را به طور همزمان راه اندازی می کند. ناسا دیروز در 28 فوریه اعلام کرد که رصدخانه وب راه اندازی شده و تست های عملکردی را گذرانده است و اکنون اولین عملیات رصدی رصدخانه حسگر جهت گیری دقیق را با موفقیت انجام داده است.

عملکرد سنسور هدایت دقیق (FGS).

برای اینکه یک تلسکوپ وب بتواند ستارگان دور را با موفقیت هدف قرار دهد، باید دقیقاً در یک جهت هدف گیری کند و هنگام جمع آوری داده ها بسیار دقیق باشد. سنسور جهت گیری دقیق موقعیت دقیق ستارگان مرجع را 16 بار در ثانیه اندازه گیری می کند و آینه را در این موقعیت نگه می دارد. اگر حرکتی تشخیص داده شود، سایر قسمت های تلسکوپ مانند آینه فرمان برای جبران تنظیم می شوند.

سنسور هدایت دقیق (FGS)

سنسور ناوبری دقیق از دقت فوق العاده ای برخوردار است، بنابراین تیم مرکز کنترل می تواند از ارسال وب بیکن مطمئن شود. دقت این سنسور مانند دیدن پلک زدن فرد دیگری و تشخیص حرکت او در فاصله 500 کیلومتری است. وب هنوز روند طولانی تراز کردن آینه ها را طی نکرده است، به این معنی که هر ستاره 18 بار در تصاویری که می گیرد ثبت می شود.

مهندسان وب اکنون می توانند از داده های حسگر راهنمای دقیق برای تراز کردن آینه ها با داده های NIRCam استفاده کنند. روند هم ترازی آینه ها تا تابستان سال آینده ادامه خواهد داشت و در نهایت شاهد اولین نمای کامل وب خواهیم بود.

[ad_2]

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.