تولید موتور بنتلی W12 سال آینده متوقف می شود

[ad_1]

بنتلی اعلام کرده است که تولید موتور شش لیتری W12 خود را در سال 2024 متوقف خواهد کرد. این بخشی از هدف این شرکت بریتانیایی برای به صفر رساندن میانگین آلودگی محصولاتش تا سال 2030 است. استفاده از یک موتور بنزینی دوازده سیلندر عظیم هرگز به دستیابی به این هدف کمک نمی کند، حتی با توجه به سابقه آن.

در طول سال ها از این موتور بزرگ شش لیتری در محصولات مختلف استفاده شده است. از جمله این خودروها می توان به فولکس واگن کانسپت موتور وسط برای A8، فولکس واگن فایتون و حتی اسپایکر اشاره کرد. اما مهمتر از همه، بسیاری از مدل های رده بالای بنتلی به آن مجهز هستند.

موتور بنتلی

بنتلی در طول سال ها به طور مداوم قدرت این موتور 6 لیتری را 37 درصد و گشتاور را 54 درصد افزایش داده است. این اقدام نشان می دهد که چگونه میزان آلودگی در این مدت 25 درصد کاهش یافته است. البته استفاده از این روش در آینده کافی نیست. تکامل دو دهه ای W12 نیازمند طراحی مجدد روغن و مایع خنک کننده، فناوری توربو بهتر، فرآیندهای تزریق و احتراق بهتر بود.

یک میلیون موتور W12 در طول بیست سال تولید شد

این شرکت می‌گوید با توقف ساخت موتور W12 در آوریل 2024، بیش از 100000 دستگاه را در 20 سال آینده به فروش خواهد رساند.

آدریان هالمارک، رئیس بنتلی، گفت: زمانی که تولید W12 را در سال 2003 آغاز کردیم، می‌دانستیم که موتور قدرتمندی داریم که خودروها و برند ما را به جلو می‌برد. اکنون پس از 20 سال و فروش بیش از 100000 نسخه، زمان بازنشستگی این موتور نمادین فرا رسیده است. اما قبل از آن، قصد داریم قدرتمندترین نسخه آن را بسازیم.”

موتور بنتلی W12

او به پرده نهایی زندگی W12 اشاره می کند. در حالی که قوی ترین نسخه آن با 740 اسب بخار قدرت و 738 نیوتن متر گشتاور در یک خمیر خیره کننده بنتلی قرار خواهد گرفت. این قدرت بالاتر از طریق کانال های توربو بزرگتر، کمپرسورهای توربوی بازطراحی شده، کولرهای هوای بزرگتر و کالیبراسیون موتور و گیربکس به دست می آید.

تمامی 18 نسخه از این خودروی بی نظیر به فروش رسیده است. با این حال، بنتلی می گوید هنوز امکان سفارش نسخه استاندارد W12 با قدرت 650 اسب بخار در کانتیننتال GT، بنتایگا و فلاینگ اسپور وجود دارد.

محل تولید موتور W12 به تولید نسخه های هیبریدی V8 و V6 اختصاص خواهد یافت. سال آینده با پایان تولید این موتور، تمامی محصولات بنتلی با نسخه هیبریدی عرضه می شوند.

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما