جنگ روسیه و اوکراین علیه رومن آبراموویچ :: ورزش سه

[ad_1]

کد خبر: 1812565 |
06 مرداد 1400 شهریور 23:32 |
10,078 بازدید |

0
نظرات

تلاش برای خرید چلسی آغاز شد

چلسی در حال حاضر حدود 1.9 میلیارد یورو ارزش دارد که این انتقال مالکیت را به یکی از گران ترین انتقال های تاریخ فوتبال اروپا تبدیل می کند.

به گزارش “ورزش سه”، حمله نظامی روسیه به اوکراین شرایط را برای بسیاری از ثروتمندان و بانفوذ روسیه در سراسر جهان تغییر داد. یکی از آنها رومن آبراموویچ است که سال ها مالک چلسی بود اما اکنون در خطر از دست دادن یکی از با ارزش ترین دارایی هایش قرار دارد.
بلومبرگ مدعی است افراد نزدیک به چلسی می گویند که او مشتاق خرید باشگاه لیگ برتری است تا شاید این میلیاردر روسی آماده فروش باشگاه باشد.
سرمایه گذاران ورزشی و شرکت های سهام خصوصی، از جمله برخی شرکت های آمریکایی، پیشنهاداتی برای خرید باشگاه لندن ارائه کرده اند. این اطلاعات از طریق افرادی در اختیار بلومبرگ قرار گرفت که منابع موثق تلقی می شدند، اما نامشان فاش نشد.
یکی از آنها گزارش داد که چلسی به طور رسمی از یکی از این شرکت ها پیشنهاد دریافت کرده است.
این اتفاق در حالی رخ داد که آبراموویچ در حال حاضر در لیست افراد مورد تایید دولت بریتانیا نیست، اما ممکن است فشارها او را در لیست قرار دهد.

آبراموویچ قبلا برای ورود به انگلیس با مشکل مواجه شده بود. او نتوانست ویزای سرمایه گذاری خود را در سال 2018 تمدید کند. در دسامبر 2021، آبراموویچ همچنین برای “امنیت” تابعیت پرتغالی را دریافت کرد و به او اجازه داد بدون محدودیت وارد بریتانیا شود. با این حال، در ژانویه، مقامات پرتغالی گفتند که مشروعیت ویزای وی را بررسی خواهند کرد تا از اختلال در سفر به بریتانیا جلوگیری کنند.

در این صورت هرگونه فروش چلسی در فوتبال انگلیس بی سابقه خواهد بود. چلسی در حال حاضر حدود 1.9 میلیارد یورو ارزش دارد که این انتقال مالکیت را به یکی از گران ترین انتقال های تاریخ فوتبال اروپا تبدیل می کند.
سال گذشته، صندوق سرمایه گذاری سلطنتی عربستان قراردادی به ارزش 5305 میلیون دلار برای خرید مالکیت نیوکاسل یونایتد امضا کرد.
در حال حاضر مشخص نیست که او پس از ترک سمت خود چه خواهد کرد.
سخنگوی چلسی از اظهار نظر خودداری کرد و سخنگوی شخصی آبراموویچ نیز به تماس ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.
آبراموویچ در حال حاضر حدود 13 میلیارد دلار دارایی دارد. وزیر خارجه انگلیس پیش از این احتمال قرار گرفتن نام خود در فهرست تحریم های دولت انگلیس را رد نکرده بود.
مرد ثروتمند روس در سال 2003 چلسی را خرید و از آن زمان تاکنون میلیون ها یورو خرج کرده تا آنها را به یکی از موفق ترین تیم های انگلیس و اروپا تبدیل کند.
چلسی سال گذشته قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و در این ماه جام جهانی باشگاه ها را به نمایش گذاشت.
کریس برایانت، نماینده حزب کارگر از نخست وزیر خواست تا دارایی های آبراموویچ را در اسرع وقت مصادره کند.

منبع: بلومبرگ

[ad_2]

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما