حقیقت سرنوشت هارالد سیگوردسون در سریال وایکینگ ها: والهالا

[ad_1]

هشدار اسپویلر: قسمت هایی از داستان سریال وایکینگ ها: والهالا در ادامه این مقاله فاش می شود.

هارالد سیگوردسون (هارالد سیگوردسون) بیشتر در تاریخ ذکر شده است هارالد هاردرادا (هارالد هاردرادا) به عنوان یکی از شخصیت های اصلی سریال شناخته می شود. وایکینگ ها: والهالا (وایکینگ ها: والهالا) به وضوح رویای پادشاه شدن نروژ را در سر می پروراند، و این باعث می شود که بسیاری از طرفداران این سریال به این فکر کنند که آیا هارالد هاردرادا واقعاً به هدف خود رسیده است یا خیر. همچنین سریال اصلی وایکینگ ها پس از آن، روایت‌های دراماتیک بر اساس افسانه‌های اسکاندیناوی ساخته می‌شود که داستان وایکینگ‌ها و مردان شجاع شمال اروپا را روایت می‌کند. بنابراین، بیشتر شخصیت‌هایی که در این دو سریال به تصویر کشیده می‌شوند، شمالی‌های معروف هستند که در روایت‌های لیف اریکسن، هارالد سیگوردسون، فریدیس اریکس‌دوتیر و کنات بزرگ، علاوه بر داستان‌های رگنار لاتبروک، رولو و فراتر از آیرونساید، حضور دارند. .

حقیقت سرنوشت هارالد سیگوردسون در سریال وایکینگ ها: والهالا

هارالد سیگوردسون همچنین یکی از چهره های کلیدی در افسانه های اسکاندیناوی بود که گوشه ای بسیار منحصر به فرد از تاریخ منطقه را اشغال کرد و عظمت برخی از مشهورترین قهرمانان وایکینگ زمان خود را به چالش کشید. داستان سریال وایکینگ ها: والهالا نزدیک به صد سال پس از اتفاقات سریال وایکینگ ها این اتفاق افتاد و داستان هارالد هاردرادا را روایت می‌کند، اما مانند سریال اصلی، مشخص نیست که چقدر از روایت‌های سریال با واقعیت‌های تاریخی مطابقت دارد. والهالا همچنین همان مشعل وایکینگ ها به خاطر روایت‌های دراماتیک و گاه دستکاری شده‌اش از حقایق تاریخی، که علاوه بر تغییر تاریخ، ترکیب داستان‌ها برای برانگیختن تحسین بیشتر، شهرت دارد، می‌توان آن‌ها را به جای اسناد تاریخی، واقعی و مستند در نظر گرفت. روایات

بنابراین، برخی که نسبتاً با تاریخ منطقه اسکاندیناوی آشنا هستند ممکن است تعجب کنند که در زندگی واقعی برای هارالد هاردرادا چه اتفاقی افتاده است و آیا او در نهایت پادشاه نروژ شد یا خیر. اگرچه سریال والهالا برای مدتی به این سوال پاسخ نداد، افسانه ها و داستان های تاریخی به گذشته و آینده هارالد اشاره می کردند.

حقیقت سرنوشت هارالد سیگوردسون در سریال وایکینگ ها: والهالا

هارالد سیگوردسون واقعی قبل از دنیای والهالا چه کرد؟

نکته اول اینکه برای درک داستان سریال Vikings: Valhala نیازی به تماشای سریال اصلی نیست زیرا بیشتر داستان های سریال Spin-Off به خصوص داستان های مربوط به هارالد در سریال اصلی مطرح نشده است. و در جدول زمانی نبود. بیشتر زندگی اولیه هارالد در خارج از شمال اروپا، به ویژه در اروپای شرقی و جنوب شرقی، روسیه و امپراتوری بیزانس سپری شد. هارالد که از ترس جان خود به سرزمین های روسیه گریخت و داوطلبانه در تبعید زندگی کرد، به سرعت توانست توجه یاروسلاو خردمند را که قبلاً مدتی را در سرزمین های روسیه با برادرش اولاف در نانت گذرانده بود به خود جلب کند. حضور داشت، او دوست بود.

هارولد به رهبری گروهی از نیروهای روسی چندین نبرد برای شاهزاده یاروسلاو انجام داد و در نهایت به سمت جنوب به امپراتوری بیزانس رفت. شمال که در نزد بیزانسی ها به عنوان وارنگیان شناخته می شد، به دلیل شجاعت و توانایی رزمی خود مشهور بود و به همین دلیل بسیاری می خواستند آنها را در میان نیروهای گارد شاهنشاهی داشته باشند. به همین ترتیب شمالی ها همیشه توسط افراد ثروتمندی که رابطه دوستانه ای با امپراتور داشتند به خدمت گرفته می شدند. در حالی که هارالد هاردرادا را می توان از نظر اعتبار و روحیه جنگندگی با رگنار لاتبروک مقایسه کرد و بسیاری داستان او را به تجربیات بیورن آیرونساید در خارج از کشور تشبیه می کنند، هارالد صادقانه و در جنگ های بسیاری به بیزانسی ها خدمت کرد.

بسیاری از منابع تاریخی می گویند که هارالد حتی به اورشلیم و بین النهرین رفت و در جنگ های بیزانس شرکت کرد و برخی دیگر از سفر او به سیسیل خبر می دهند. بنابراین، هارالد توانست با خدمت به بیزانس و قرار دادن او در سرزمین های روسیه به همراه دوست مورد اعتماد خود، شاهزاده یاروسلاو، ثروت قابل توجهی به دست آورد. نه تنها تلاش ها، نبردها و سفرهای هارالد سیگوردسون زیاد نبود، بلکه ثروت او به حد غیرقابل تصوری رسید و به او اجازه داد تا مانند برادرش تاج و تخت نروژ را تصاحب کند.

حقیقت سرنوشت هارالد سیگوردسون در سریال وایکینگ ها: والهالا

آیا هارالد با پادشاه کنات اتحاد خواهد داشت؟

داستان وایکینگ ها: والهالا شخصیت های هارالد سیگوردسون و شاه کنات را حداقل در ابتدای داستان ترکیب می کند تا انتقام قتل ساکنان شمالی انگلستان، پادشاه ناآماده آترالد را بگیرد. اما اینجا هم والهالا همان روش برای تغییر تاریخ در سری وایکینگ ها آب بین خط زمانی واقعی تاریخی و خط زمانی شخصیت های سریال را ردیابی و محو می کند. خیابان کشتار روز بریس همان چیزی است که وایکینگ ها قصد دارند تا کنات، هارالد و لیف را در سریال متحد کنند و انتقام بگیرند. وایکینگ ها: والهالا این در واقع انتقامی بود که توسط سوئینی فورکبرد، شخصیتی کاملاً حذف شده از خط داستانی سریال گرفته شد.

در واقع، قتل عام قبل از تولد هارالد اتفاق افتاد، بنابراین شخصیت ها و رویدادهای تاریخی با هم ترکیب شدند تا داستان جذاب تر شود. به طور خلاصه، هارالد و نات برای وظیفه در فصل اول سریال. وایکینگ ها: والهالا آنها به گونه ای به تصویر کشیده می شوند که با هم نیستند، اما اهمیت تاریخی این دو شخصیت به همین جا ختم نمی شود. علیرغم آزادی های خلاقانه ای که در جدول زمانی تاریخی سریال دیده می شود، پایان غم انگیز سریال Vikings: Valhalla به دلیل پایان قریب الوقوع وایکینگ ها و البته فراوانی درگیری های درونی است.

داستان واقعی پشت حماسه هارالد این است که او از زادگاهش گریخت و به تبعید رفت تا از برادر ناتنی خود اولاف برای بازپس گیری تاج و تخت نروژ، که در آن زمان در دستان نات بود (و قبلا از خود اولاف گرفته بود) حمایت کند. با درگیر شدن نات در درگیری‌های متعدد، از جمله بریتانیایی‌ها، اولاف و برادرش به امید به دست آوردن تاج و تخت نروژ بازگشتند. با این حال، اولاف در نبرد استیکلشتات کشته می شود و هارالد با مجروحان مرگبار زیادی تبعید می شود. به طور خلاصه، داستان واقعی رابطه هارالد و نات بسیار خصمانه تر از سریال است. وایکینگ ها: والهالا به تصویر کشیده شده است.

حقیقت سرنوشت هارالد سیگوردسون در سریال وایکینگ ها: والهالا

رابطه واقعی هارالد با اولاف و مجموعه تغییرات والهالا دهم

رابطه خواهر و برادر ناتنی اولاف و هارالد در والهالا مطابق با حقایق تاریخی است و این دو برادر اهمیت تاریخی مشترکی دارند. شراب شیرین یا تلخ اسپانیولی والهالا از بسیاری جهات با سریال اصلی وایکینگ ها آنها متفاوت هستند، اما در پیچیدگی رابطه برادرانه یکسان به نظر می رسند، طرحی که بارها در سری اصلی دیده شده است، و این بدان معنی است که رابطه تاریخی واقعی بین دو خواهر و برادر نیز به طور دقیق گنجانده شده است. روایت سریال در دنیای واقعی، هارالد برادر بزرگتر خود را دنبال می کرد و به او احترام می گذاشت و همیشه در جاه طلبی های سیاسی و نظامی مانند نمایش در کنار برادرش می ایستاد. والهالا ما هم می بینیم. تلاش برای تاج و تخت نروژ نیز یک وجه مشترک بین این دو برادر است.

اولاف پس از از دست دادن تاج و تخت نروژ مدتی را در تبعید در روسیه می گذراند. هارالد پس از بازگشت به نروژ به درخواست برادرش استخدام می کند و به او می پیوندد. هارالد بدون شک به تلاش های برادرش برای دستیابی به پادشاهی نروژ وفادار ماند و بعداً از حق برادر متوفی خود برای مشروعیت بخشیدن به تلاش خود برای دستیابی به پادشاهی استفاده کرد. همانطور که در وایکینگ ها دیدیم: والهالا، هارالد اهمیتی نمی دهد که تاج و تخت فعلی نروژ متعلق به برادرزاده آنها مگنوس (پسر اولاف) باشد و همچنان خود را وارث مشروع پادشاهی نروژ می داند.

حقیقت سرنوشت هارالد سیگوردسون در سریال وایکینگ ها: والهالا

آیا هارالد سیگوردسون توانست به پادشاهی نروژ برسد؟

بازگشت هارالد به نروژ با اتحاد با سوئینی استریدسون، مرد دانمارکی که خود را با خانواده سلطنتی می دانست و تاج و تخت مگنوس را در دانمارک می دانست، همراه است. علیرغم حمله آنها در سواحل دانمارک، نیروهای متحد هارالد و سواین پشتیبانی زیادی دریافت نکردند. با این حال، توافقی بین هارالد و مگنوس انجام شد تا این دو بتوانند به طور مشترک بر سرزمین های نروژ و دانمارک حکومت کنند. آرزوهای هارالد برای حاکمیت مطلق بر سرزمین های موجود به زودی محقق شد، زمانی که مگنوس اندکی پس از اتحاد با هارالد درگذشت و هارالد تنها حاکم نروژ شد و سوینی پادشاهی دانمارک را به ارث برد.

رویاهای هارالد به حقیقت پیوست و او سرانجام پادشاهی نروژ را به دست آورد، اگرچه موفقیت بیشتری به سبک وایکینگ ها به دست آورد و به موقعیتی مشابه با رگنار دست یافت. هارالد همچنان به اعلان جنگ علیه همسایه خود سوینی برای تصرف تاج و تخت دانمارک ادامه داد. این نبردی است که با وجود شکست، جاه طلبی هارالد را برای موفقیت بیشتر نشان می دهد. در نتیجه جنگ با دانمارک، هارالد کار را برای مردمش سخت کرد زیرا مردم خود را به پرداخت مالیات متهم کرد و به سرکوب ادامه داد. به همین دلیل به هارالد “حاکم سرسخت” می گفتند که به انگلیسی و تجهیزات (در هاردرا) تغییر کرده است. هارالد با وجود شهرت و شکست های نظامی، سرانجام توانست رویای خود را برای رسیدن به تاج و تخت نروژ محقق کند.

حقیقت سرنوشت هارالد سیگوردسون در سریال وایکینگ ها: والهالا

چه اتفاقی برای هارالد سیگوردسون در دنیای واقعی افتاد؟

هارالد بیش از تصرف تاج و تخت نروژ و دانمارک انجام داد، او همچنین به دنبال تصرف پادشاهی انگلستان بود. این تلاش بدون شک تصمیمی برای احیای امپراتوری کنوت دریای جنوبی بود. علاقه شمالی ها به انگلستان موضوعی شناخته شده بود، یکی دیگر از وجوه مشترک سریال. وایکینگ ها و وایکینگ ها: والهالا واقع شده است در. هارالد همچنین به سفر و کاوش در سرزمین های جدید علاقه مند بود، بنابراین به سرزمین هایی فراتر از شمال اروپا رفت. در سال 1066، پس از مرگ ادوارد ماترف، پادشاه انگلستان، هارالد سیگوردسون با ارتش خود به انگلستان حمله کرد تا پادشاهی را تصرف کند.

پس از چندین حمله به خشکی، سرانجام نیروهای هارالد به خشکی فرود آمدند و بریتانیایی ها را در نبرد فولفورد شکست دادند. اما متأسفانه برای هارالد، پادشاه تازه تاجگذاری شده انگلیس، هارولد گودوینسون، به طور غیرمنتظره ای موفق شد او را در نبرد استمفورد بریج شکست دهد. در ارتباط دیگری با وایکینگ ها، نوادگان رولو و به ویژه ویلیام نرماندی، پس از کشته شدن گودوینسون در نبرد هستینگز، موفق شدند تاج و تخت بریتانیا را در پایان جنگ به دست گیرند. هارالد نه تنها نتوانست به پادشاهی انگلستان برسد، بلکه جاه طلبی های او در این راه منجر به مرگ خود و پایان سلطنت او در نروژ شد و با مرگ او در انگلستان، وایکینگ ها به پایان رسید.

با توجه به شخصیت های متفاوتی که در Vikings: Valhalla داریم، مشخص نیست که سریال به کجا خواهد رسید، اما به نظر می رسد زندگی هارالد در روایت های کلی به تصویر کشیده شود. حضور سیگوردسون و دیگر شخصیت ها در Vikings: Valhalla به این معنی نیست که این سریال سرنوشت نهایی رولو خواهد بود، بلکه سرنوشت نهایی وایکینگ ها را نیز بیان می کند. اگرچه داستان واقعی هارالد سیگوردسون با ورود پادشاهی نروژ همراه است، اما می توان آن را آغاز پایان عصر وایکینگ ها نیز دانست.

[ad_2]

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما