حمله روسیه به اوکراین ممکن است زنجیره تامین تولیدکنندگان تراشه آمریکایی دیجیاتو را مختل کند

[ad_1]

کاخ سفید با حمله به اوکراین برای جلوگیری از اقدامات تلافی جویانه احتمالی مسکو در مواجهه با تحریم های احتمالی هشدار داد. روسیه Apply، صنعت تراشه در تلاش است تا قطعات و مواد مورد نیاز خود را از منابع دیگر تامین کند. بخش قابل توجهی از مواد مورد نیاز برای ساخت چیپس از روسیه در حال حاضر و اوکراین ارائه شده است.

به گزارش رویترز، در روزهای اخیر احتمال اقدام تلافی جویانه علیه تحریم ها افزایش یافته است. گروه تحقیقاتی Techet اخیراً در گزارشی اشاره کرد که بسیاری از تولیدکنندگان تراشه موادی مانند: نئون و پالادیوم آنها به روسیه و اوکراین وابسته هستند. این گروه در واقع می گویند 90% تولید کنندگان تراشه نئون اوکراینی-آمریکایی و 35 درصد پالادیوم آنها از روسیه می آید.

منابع آگاه می گویند پیتر هورل، یکی از اعضای شورای امنیت ملی کاخ سفید در روزهای اخیر در کنار بازیگران بوده است. صنعت تراشه آنها ملاقات کردند و از آنها خواستند که مواد مورد نیاز خود را از کشورهای دیگر تهیه کنند. کاخ سفید از اظهار نظر درباره جزئیات این مذاکرات خودداری کرد، اما یک مقام ارشد گفت که ایالات متحده برای حمله روسیه به اوکراین آماده می شود.

حمله روسیه به اوکراین قیمت قطعات را افزایش داد

برخی از شرکت های تولید تراشه در حال ارزیابی تاثیر درگیری روسیه و اوکراین بر وضعیت زنجیره تامین خود هستند. یک منبع آگاه از یکی از شرکت های تولید تراشه می گوید: «حتی در صورت بروز درگیری در اوکراین، زنجیره تامین قطع نخواهد شد. این رویداد قیمت را افزایش می دهد. بازار در حال کاهش است. عرضه گازهایی مانند نئون محدود خواهد بود. اما تولید نیمه هادی ها متوقف نشده است.

نئون حاوی مواد حیاتی لیزرها در ساخت تراشه استفاده می شود. این ماده در صنعت فولاد روسیه تولید می شود و سپس برای پالایش به اوکراین می رود. همچنین پالادیوم وجود دارد حسگرها، حافظه و برخی از قطعات دیگر استفاده می شود.

دولت آمریکا روسیه را تهدید کرده است که در صورت حمله به اوکراین، کنترل جدیدی بر صادرات خود خواهد داشت. مسکو اخیراً به پایان رسیده است 100000 سرباز در مرزهای اوکراین مستقر است، اما ادعا می کند که هیچ برنامه ای برای حمله به این کشور ندارد.

[ad_2]

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

تماس با ما