در عین حال، کاهش واردات تلفن همراه؛ آیا تعداد شرکت های واردکننده تلفن همراه کاهش می یابد؟

[ad_1]

رئیس کمیسیون خدمات پس از فروش انجمن واردکنندگان موبایل از بررسی و نظارت دقیق کار واردکنندگان موبایل و شرکت‌های گارانتی برای ارائه خدمات بهتر و دقیق‌تر خبر داد. مردم.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی گمرک و انجمن واردکنندگان تلفن همراه، حجم واردات تلفن همراه به کشور نسبت به سال های گذشته و هم اکنون به دلیل ایجاد دفتر ویژه نظارت بر ارائه مجوزها و ارزیابی ها کاهش چشمگیری داشته است. شرکت های واردکننده و ضمانت کننده تلفن همراه در وزارت امنیت تعداد این شرکت ها احتمالاً بسیار کمتر خواهد بود. در حال حاضر بیش از هزار شرکت مجوز واردات تلفن همراه دارند و تنها پنجاه شرکت در این بخش فعال هستند.

فرشاد مهران پور در نشست خبری شرکت انفورماتیک در پاسخ به سوال دیجیاتو مبنی بر اینکه چرا شرکت های خدمات گارانتی رد شدند، تاریخچه این موضوع را بازگو کرد:

وی ادامه داد: پس از اینکه مصوبات واردات و ارائه خدمات موبایل را متوقف کرد، نهاد پشتیبانی برای تمام شرکت هایی که قصد واردات کالا داشتند مجوز صادر کرد تا کمبود کالا در بازار وجود نداشته باشد، هر شرکت واردکننده باید تشخیص می داد که آیا پس از فروش دارد یا خیر. زیرساخت‌ها و امکانات خدماتی اما بسیاری از شرکت‌ها در آن زمان جدید بودند و فقط باید وارد می‌شدند. MLA یا دولت نیز تصمیم گرفتند بدون بررسی دقیق و بازرسی زیرساخت‌ها مجوز ارائه خدمات را صادر کنند و به همه فرصت ساخت زیرساخت های لازم برای خدمات پس از فروش

به گفته وی، بحث خدمات رسانی کار گرانی است و هرکسی که به عنوان بازرگان فعالیت می کند، از هزینه های زیاد این بخش اطلاعی ندارد: «بیشتر کسانی که واردکننده کالاهای سیار شده بودند، وارد می کردند و کالا را در جاهای مختلف تحویل می دادند. مسیرها، و ارائه خدمات «قبلا مهم نبود گوشی از کدام مرز و کشور مبدأ آمده است، اما اکنون قضیه تغییر کرده است.» به گفته وی، محصولی که به نام آنلاک شناخته می شود به این معناست که محصول برای منطقه نبود، برای منطقه دیگری ساخته شد، روشن شد و سپس خاموش شد و وارد ایران شد: “این نشان می دهد که خود برند پشتیبان خدمات نیست.”

همانطور که مهرانپور به دیجیاتو گفت، کسانی که وارد حوزه خدمات شدند، پس از گذشت یک دوره و در دولت جدید احساس کردند مجوزهایی که صرفا برای ارائه خدمات پس از فروش اعطا می شود، بسیار موثر است. نبود، فقط راه را برای واردات کالا باز کرد و مردم در دریافت خدمات با مشکل مواجه شدند.

شکایات مردمی در پی افزایش صدور مجوز برای واردکنندگان افزایش یافته است

وی این سخنان را دلیلی بر تعداد شکایات در سازمان تعزیرات و پشتیبانی سازمان تعزیرات دانست و گفت: سه سال است که مسئول کمیسیون خدمات پس از فروش سازمان هستم، مردم خیلی شکایت می کنند و نمی کنند. این یک حق است.” به همین دلیل، دولت تصمیم گرفت تا ارائه مجوزها و شکل ارزیابی را تغییر دهد و شرکت ها را ملزم به ارزیابی سالانه کرد. پیش از این ارزیاب به درستی نگفته بود که شرکت قادر به ارائه خدمات نیست چرا که باید شرکت منحل شود و برخلاف استدلال دولت کار را توسعه دهیم و فعالیت را افزایش دهیم. در واقع (اگر ارزیابی صحت داشته باشد) باید واحد اشتغال زایی را تعطیل می کرد و افرادی بودند که باید پاسخگوی آنها بود.»

به گفته مهرانپور، در نهایت مقرر شد مجوزها، بازرسی ها و ارزیابی ها از سوی وزارت حراست ارائه شود: «در وزارت حراست دفتر ویژه ای برای این کار ایجاد شد که در زیر مجموعه دفتر ویژه نگهداری کالا است. که شامل انواع اجناس می باشد و یکی از آنها موبایل نیز موجود است تصمیم گرفته شد که مجوز و ارزیابی مناسب داشته باشند قبلا ارزیاب برای ارزیابی دفتر شما می آمد اما از منظر بازرسی قوانین، ممکن است تاثیر مطلوبی نداشته باشد.اما الان سیستم هایی را تعریف کرده اند که حتی شکایات هم ثبت می شود.بروید و مشخص است که شرکت شما چقدر از واردات شکایت دارد و می توان نتیجه گرفت که برخی از ارائه خدمات ناتوان هستند. ارزیابی باید سالانه و با دقت انجام شود، درصد خطا کاهش می‌یابد و به شرکت‌هایی که توانایی ندارند هشدار داده می‌شود که شما کم‌تر هستید مجبورید به مرور زمان خود را اصلاح کنید و اگر نتوانستید این کار را نمی‌کنید. اجازه واردات با ضمانت. »

وی بر این باور است که این کار زمان بر است و تعداد شرکت های گارانتی به 10 شرکت صحت ندارد: «ارائه مجوزها و روش های ارزیابی باید مدیریت شود تا مردم برای کالای خریداری شده خدمات خوبی دریافت کنند و این با حمایت از مصرف کننده.”

برخی کارشناسان نگرانند که کاهش شرکت‌های واردکننده و ارائه ضمانت‌نامه تلفن همراه می‌تواند باعث ایجاد رانت در بازار موبایل شود.

رئیس سابق انجمن واردکنندگان موبایل: در روزهای ابتدایی انجمن شفافیت در سطح پایه وجود داشت.

«حسین غروی رام» در پاسخ به این سوال دیجیاتو مبنی بر اینکه چرا از انجمن واردکنندگان موبایل استعفا داده است، به سابقه فعالیت خود در این انجمن به عنوان رئیس هیئت مدیره اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر در انجمن واردکنندگان موبایل شده است، باید به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت داشته باشیم.

“انجمن واردکنندگان موبایل سازمانی بود که در زمان حضورم در رأس آن بودم. ارتباط بسیار خوبی با نهاد تصمیم گیری داشتیم. به جرأت می توانم بگویم که ما بهترین اتحادیه در بین واردکنندگان بودیم. زیرا هیئت مدیره قوی بود و ما وقت گذاشتیم، بیشتر کار ما در دولت آقای روحانی بود، فکر می کنم وزارتخانه و دست اندرکاران دولت وظایف مشخص تری داشتند، نمی خواهم خودم را درگیر تحولات اخیر کنم، اما فکر می کنم. در آن زمان مشخص بود، بیایید در مورد یک موضوع صحبت کنیم و در مورد تعهدی که ما انجام دادیم و در واقع کارهایی وجود داشت که باید در جامعه انجام می شد. کاملاً واضح است.

وی در سال هایی که در انجمن واردکنندگان موبایل حضور داشت، با اشاره به اینکه خروجی آن مشخص است، گفت: ماهانه آمار و اطلاعات واردات گوشی های تلفن همراه با تمام برندها را به ما می دادند، ما آماری از میزان استفاده از تلفن همراه داشتیم. آن کشور. لازم به ذکر است که مدت هاست اطلاعات دقیقی در این خصوص ارائه نشده است و مشخص نیست چرا دیگر این آمار توسط انجمن واردکنندگان همتا و موبایل منتشر نمی شود.

غروی با اشاره به اینکه در گذشته ارز برای واردات تلفن همراه به موقع تخصیص می یافت، گفت: طبق آخرین گزارش واردات تلفن همراه که قبل از حضور اینجانب ارائه شد، بیش از 4 میلیارد دلار واردات تلفن همراه داشتیم، اما آنها با مشکل مواجه بودند. به دلیل هزاران و یک مورد اکنون طبق گزارش گمرک واردات گوشی تلفن همراه در 5 ماهه امسال کمتر از یک میلیارد دلار بوده است.

برخی می گویند با ورود آیفون جدید، رجیستری آیفون 14 منتشر خواهد شد

وی با گلایه از ممنوعیت واردات آیفون 14 به کشور گفت: آیفون 14 را تحریم می کنند و آیفون 13 فروخته می شود، البته می گویند نه، اما از نظر مصرف کننده اینطور به نظر می رسد، آیفون 13 که هیچ جا تولید نمی شود و اصلا پیدا نمی شود؛ در ایران فروخته می شود، به شوخی هم می گویند وقتی آیفون 15 بیاید، واردات آیفون 14 باز شود تا بالاخره آیفون 14 شود. جایی فروخته شد چرا یک ایرانی باید بیشتر از آیفون 14 بپردازد اما آیفون 13 بگیرد؟

[ad_2]

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما