دیجی کالا کیست؟

[ad_1]

چندی پیش یکی از کارشناسان بخش فارسی صدای آمریکا در توییتی اعلام کرد که ولادیمیر پوتینین، کارآفرین، تاجر و مالک اینترروس، سرمایه گذار دیجی کالا است. حال مدیرعامل این شرکت به شایعات فضای مجازی پاسخ داده و اعلام کرده که این فرد سهامدار دیجی کالا نیست.

حمید محمدی در توییتی این خبر را تکذیب کرد: “ولادیمیر الگوویچ پوتانین سهامدار دیجی کالا نیست. سهامداران دیجی کالا عبارتند از: 1- بنیانگذاران (حمید و سعید محمدی) 2- شرکت سرمایه گذاری سراوا پارس ایران 3- صندوق سرمایه گذاری اروپا (IIIC) ) 4- ده ها نفر از افراد کلیدی دیجی کالا (IIIC متشکل از چندین شرکت سرمایه گذاری اروپایی)”

محمدی در توئیتی نوشت: یکی از سرمایه گذاران IIIC شرکت سوئدی Pamgrant است. Pamgrant یک شرکت سهامی عام است و سهام آن توسط بورس اوراق بهادار سوئد تنظیم می شود. در نتیجه، هر شرکت یا شخصی می‌تواند طبق قوانین کشور (بسته به شرایط سرمایه‌گذاران یا تحریم بودن آنها) سهام شرکت را خریداری یا در اختیار داشته باشد.»

دیجی کالا

حمید محمدی ادامه می دهد: بر اساس اطلاعات موجود، پوتین مالک اینتروس است و یکی از اینتر فاند وینترز کپیتال در گذشته سهامدار خردسال پام گرانت بوده است و طبق اطلاعات ما، وینترز کپیتال دیگر سهامدار پامگرنت نیست. بنابراین پوتین به طور غیرمستقیم در دیجی کالا دخالت دارد، حتی یک سهامدار غیرمستقیم یکی از سرمایه گذاران اروپایی که سهام دارند.

اما نکته عجیب برای من تلاش افراد و گروه هایی است که در هر بحرانی تلاش می کنند اکوسیستم استارتاپی کشور را بین جریان های سیاسی داخلی و خارجی بکشانند. از بحران کرونا و توزیع ماسک تا حمله روسیه به اوکراین! چرا؟ “و برای چه هدفی؟”

دیجی کالا

این شایعه از کجا می آید؟

در سال 94 نیز موضوع ارتباط این سرمایه گذار روسی با دیجی کالا در برخی رسانه ها مطرح و تکذیب شد. منبع اصلی این خبر یک روزنامه روسی بود که گفته می شد به دلیل تصاحب بخشی از سهام پامگرانت در دیجی کالا در این شرکت سرمایه گذاری کرده است.

در حال حاضر، این شرکت حتی از ردیف سرمایه گذاران کوچک جدا شده است، به گفته مدیر عامل دیجی کالا، Pamgrant، مشخص نیست که چرا این خبر در طول درگیری روسیه و اوکراین بازنشر شده است.

شرکت دیجی کالا

چندی پیش شبکه ایران اینترنشنال “چه کسی پشت دو چهره جوان دیجی کالا است؟” باید در مقاله ای با عنوان ذکر شود. اعلام شد که این شرکت وابسته به دولت است. مدیرعامل دیجی کالا به طور همزمان به این گزارش واکنش نشان داد و در توییتی نوشت: «دیجی کالا نه عامل دولتی است و نه تأثیرگذار خارجی».

بیشتر بخوانید:

لیست تابستانی دیجی کالا، کافه بازار، تپسی، فیلیمو و شیپور

خرید تا 1.000.000 تومان و پرداخت ماه آینده

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما