رئیس کمیسیون مشترک: وزارت حمل و نقل مخالف طرح حفاظت عمومی نیست

[ad_1]

رئیس کمیسیون مشترک نقل و انتقالات اخیر طرح منتسب به وزیر ارتباطات در برابر طرح حفاظتی را بی ادبانه توصیف کرد. به گفته وی، وی تاکنون در 5 جلسه 4 ساعته شرکت کرده است. نمایندگان وزارت ترانسپورت ایجاد و نظر داد اکثریت در باره ویژگی های کلی طرح مثبت بوده است.

با اعلام عنوان جدید طرح نظام تنظیم فضای مجازی و طرح حفاظت، جلسه بررسی این طرح ظهر امروز با حضور هیئت کمیسیون مشترک برگزار شد.

در این جلسه «رضا تقی پور» رئیس کمیسیون مشترک در پاسخ به سوالی مبنی بر رویکرد وزارت حمل و نقل نسبت به طرح حفاظت گفت:

«اعلان روز گذشته وزارت ترانسپورت در مورد آخرین سخنان وزیر ترانسپورت نشان می دهد که برخی از سخنان رسانه ای منتسب به وزیر ترانسپورت نبوده و این سخنان به درستی از سوی این وزارتخانه بیان نشده است. وزارت ارتباطات و وزیر ارتباطات “طرح برعکس است.”

یکی از دلایل تاخیر در بازنگری این طرح، اجرای نظرات وزارت حمل و نقل بود.» درست است – استدلال می کنند. جزئیات طراحی در واقع می گویند من شش مورد از این طرح را به طور جدی مطرح کرده ام و به اذن خدا این موضوعات را به تفصیل مطرح می کنیم.

شایان ذکر است، وزیر ارتباطات در حاشیه افتتاحیه شبکه سراسری سیگنالینگ رادیو و تلویزیون در 25 اسفندماه در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح حفاظتی، گفت: این طرح همچنان مشکلات اساسی دارد و از نمایندگان خواست تا به دغدغه های خود رسیدگی کنند. . مردم و مشاغل

انتقاد از طرح حفاظت

متقاضیان برای بازگرداندن طرح حفاظت به عموم خواهان اصلاح جزئیات هستند

تقی پور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بعد از اجرای این طرح چه بلایی سر تریبون های خارجی می آید، گفت: دوستانی که ادعا می کنند می خواهیم تریبون های خارجی را در این طرح ببندیم بگویند این موضوع در کدام تبصره آمده است.

رئیس کمیسیون مشترک با تاکید بر رفع تبعیض بین بسترهای داخلی و خارجی در این طرح افزود:

یکی از مهم ترین کارهایی که انجام شده این است که می خواهیم تبعیض بین تریبون های داخلی و خارجی را از بین ببریم، در حال حاضر مسئولان به تریبون های خارجی دسترسی ندارند و می توانند انواع تخلفات را انجام دهند، اما تریبون های داخلی. باید پاسخگو باشد.» در این طرح، هر پلتفرمی نیاز به پاسخگویی به یک نهاد نظارتی دارد و خوبی این قانون این است که بی نظمی و هرج و مرج را از بین می برد.

به گفته وی، در نسخه های قبلی نکات مهمی وجود داشت، اما در نسخه جدید سعی کردند موضوع قانون را به چند عنوان محدود کنند، به همین دلیل نام طرح تغییر کرد: «در نسخه جدید تمرکز ما بر روی نسخه، مقررات.”

تقی پور با اشاره به اینکه تا قبل از تصویب طرح حفاظت عمومی هیچ کمیسیونی برای بیان مخالفان ثبت نام نکرده بود، گفت: «او نامی نبرد زیرا هیچکس در متن اصلی طرح حرفی برای گفتن نداشت. و فقط چند نفر در حاشیه صحبت می کنند.»

زهره الهیان، کمیسر مشترک با تاکید بر اینکه نباید مشکلی برای دسترسی مردم به پلتفرم های خارجی وجود داشته باشد، گفت: در حال انجام اقداماتی هستیم تا در صورت تمایل، پلتفرم های خارجی برای کسب و کارهای داخلی مشکل ایجاد نکنند.

عضو کمیسیون برنامه مشترک حفاظت

وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به جمع آوری امضا از سوی نمایندگان برای بازگرداندن بحث طرح حفاظت به صحن علنی مجلس ملی ترکیه، گفت: مجلس به این طرح وفادار ماند و کسانی که خواهان این طرح هستند، بازگردند. به دادگاه نیز خواهان اصلاح است.

«علی یزدی خواه» نایب رئیس اول کمیسیون تلفیق به طور غیرمستقیم به عملکرد جلال رشیدی اشاره کرد:

در کمیسیون مشترک 23 نفر از نمایندگان منتخب هستند. شرکت همه نمایندگان آزاد است. همکار محترم من که در جلسه گذشته حضور داشت کمیسر نبود، اجازه دادیم در جلسه شرکت کند، صحبت کند، از خودش فیلم بگیرد و پخش”.

شبکه ملی اطلاعات گنبد آهنین فضای مجازی است

تقی پور در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات را باید شبکه ملی اطلاعات مظلوم نامید گفت: پس از طرح این موضوع، کلینتون ایران تماس می گیرد گنبد آهنی بساز اما برای فضای مجازی آمریکا “از تو می گذرد.”

وی شبکه ملی اطلاعات را بهترین فضا برای کسب و کار عنوان کرد و افزود:

ما هیچ محدودیت باندی در شبکه ملی اطلاعات نداریم و به کشورهای خارجی پول پهنای باند نمی دهیم، بنابراین بهترین منطقه برای تجارت است. کلید در دست رقبا نیست، بنابراین کسب و کارها آسیب پذیر نیستند.”

رئیس کمیسیون تلفیق بر این باور است که شبکه ملی اطلاعات تمامی مزایای اینترنت و همچنین مزیت مهمی به نام استقلال را دارد: «اگر فردی تولید محتوا کند در افزایش ترافیک کاربران موثر است و باید درصدی به او پرداخت شود. “

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما