رابطه عجیب زیبایی صورت و عملکرد سیستم ایمنی بدن انسان – زومیت

[ad_1]

در حالی که هنوز بسیاری از سوالات نامشخص برای پاسخ وجود دارد، محققان بر اساس یافته های آخرین مطالعه خود، احتمالاً ارتباطی بین جذابیت چهره و عملکرد سیستم ایمنی وجود دارد. اما باید در آینده دید که این «رابطه» چقدر واضح و معتبر است.

حقیقت پنهان در پس پدیده و تعریف زیبایی از زمان کشف تکامل، دانشمندان را به خود مشغول کرده است. یکی از سؤالات اساسی ما در وادی زیبایی این است که آیا معیارهای جذابیت در جوامع به نحوی تحت تأثیر آزار جنسی افراد قرار می گیرد؟ یا اینکه زیبایی در دنیای واقعی مانند ضرب المثل معروف در دنیای ادبیات و هنر در چشم بیننده است و هیچ معیار و مکانیسم خاصی از نظر علمی برای قضاوت یا برچسب زدن به آن وجود ندارد؟

پاسخ به سوال فوق صرفاً انتخاب بین این طرف ماجرا و طرف دیگر نیست. اشتباه چارلز داروینیکی از مشهورترین طرفداران و نظریه پردازان نظریه انتخاب طبیعی هرگز باور نمی کرد که زیبایی افراد لزوماً می تواند نشانه سلامت بهتر یا وجود ژن های خوب در بدن آنها باشد.

شواهد جهانی از آنچه همه ما فکر می کنیم زیباست منبع ثابت بحث های علمی و آماری بوده است. ما حتی در پدیده‌ای به نام ما وجود داریم. معیارهای زیبایی یا نظرات مشابهی وجود دارد، اما در محافل مختلف نتوانستیم به یک نتیجه واحد برسیم. در مورد این معیارها یا تعاریف به دور از رسیدن به یک نتیجه واحد. با این حال، در طول تاریخ، برخی از ویژگی های فیزیکی در برخی از فرهنگ های بشری جذاب تلقی شده است، در حالی که همان ویژگی ها توسط برخی دیگر نادیده گرفته شده است.

حتی داروین به تأثیر زیبایی بر سلامت یا ژن های بهتر اهمیت چندانی نداد.

در حالی که مفهوم استاندارد عینی زیبایی بحث‌برانگیز است، برخی از محققان پیشنهاد می‌کنند که ویژگی‌های جذاب صورت ممکن است در واقع نشانگر سطوح مناسب سلامت باشند. گزاره دوم از نظر بیولوژیکی به این معنی است که علاقه ما به این افراد می تواند به طور بالقوه برای بقای فرزندانمان مفید باشد.

چنین ایده ای از نظر نظری جذاب است. اما هیچ مدرک کیفی برای اثبات آن وجود نداشت. با این پیشینه، نویسندگان این مطالعه معتقدند که تحقیقات آنها دقیق‌ترین تحقیقی است که تاکنون در این زمینه انجام شده است.

مطالعه آنها شامل 159 جوان (معمولاً افراد 20 تا 39 ساله) بود که توسط 492 نفر در نظرسنجی های آنلاین به عنوان جذاب شناخته شدند. پس از عکاسی از چهره شرکت‌کنندگان، از هر شرکت‌کننده خواسته شد تا در یک سری آزمایش‌های پزشکی برای ارزیابی وضعیت سیستم ایمنی، سطح التهاب در بدن و همچنین گزارش‌های پزشکی بر اساس گزارش خود فرد شرکت کند. اصطلاحات.

هنگام تجزیه و تحلیل یافته‌ها، محققان دریافتند افرادی که چهره‌شان جذاب توصیف می‌شود، عملکرد ایمنی نسبتاً سالم‌تری دارند، به‌ویژه در مورد ایمنی باکتریایی.

جالب توجه است که هیچ ارتباطی بین سطوح بالاتر التهاب در بدن و جذابیت در میان شرکت کنندگان وجود نداشت. تفاوت فوق می تواند منجر به این تصور شود که جذابیت چهره نشانگر یا تجلی یک سیستم ایمنی با عملکرد بالا است. تا اینکه در مورد وجود بیماری های حاد در بدن انسان نکته خاصی را بیان کند.

به طور خلاصه، از منظر گمانه‌زنی‌های علمی رایج در اینجا، کارکرد اصلی جذابیت چهره در انتخاب همسر ممکن است این باشد که افراد اغلب از زوج‌هایی که می‌توانند بر سلامت فرزندان آینده‌شان تأثیر منفی بگذارند اجتناب کنند.

مقاله مرتبط:

یک مطالعه اخیر نیز تفاوت های جالبی را بین زن و مرد نشان داد. به عنوان مثال، اگر سلول های کشنده طبیعی مردان با عملکرد بالا بیشتر به عنوان مردان جذاب دیده می شوند. یا به عبارت دیگر، افراد جنس مخالف آنها را جذاب تر می دانند. سلول های کشنده طبیعی نقش بسیار مهمی در پاکسازی بدن از عفونت های ویروسی دارند.

از سوی دیگر، از آنجایی که رشد یک باکتری در پلاسمای خون خانم ها کند شده بود، احتمال بیشتری داشت که در زمره افراد جذاب طبقه بندی شوند. این باکتری با سطوح مواد معدنی، گلوکز و آنتی بادی های خون مرتبط بود.

نتایج نشان می دهد که جذابیت چهره ممکن است به تعدادی از عوامل ایمنی مرتبط باشد که می توانند از طریق ژن ها منتقل شوند. با این حال، این بدان معنا نیست که عوامل فرهنگی بر درک فرد از زیبایی تأثیر نمی گذارد. هنوز هیچ شفافیتی بین عوامل ایمنی و ادراکات فرهنگی و تعاریف مفاهیم مختلف زیبایی در جوامع مختلف وجود ندارد.

سیستم امنیتی

با توجه به بررسی های اخیر مطالعه:

رابطه بین جذابیت فیزیکی و سلامتی در انسان مدرن نیز ممکن است تا حدودی مبهم باشد. زیرا ترجیح جفت گیری در بین انسان ها و پایه های فرآیند انتخاب جفت گیری مدت ها قبل از ظهور پزشکی مدرن ایجاد شده بود.

به عبارت دیگر، اگرچه جذابیت ممکن است هم سلامت و هم قدرت سیستم ایمنی را در جمعیت های اجدادی ما نشان دهد. اما ارتباط بین زیبایی و سلامتی ممکن است دیگر در دنیای امروز مهم نباشد. [به شکل اولیه و کلاسیک خود که در دوران پیشامدرن برقرار بوده است] ارتقاء نیافته؛ زیرا طب مدرن همچنین به افراد با ایمنی پایین اجازه می دهد تا نسبتاً سالم بمانند.

در نهایت، نباید فراموش کنیم که یک مطالعه علمی به تنهایی برای تعیین اینکه چرا زیبایی شناسی در انسان وجود دارد، یا برای درک ماهیت هدف تکاملی پشت زیبایی چهره افراد (اگر واقعاً هدف تکاملی خاصی وجود داشته باشد) کافی نیست. در صورت امکان، تحقیقات بیشتری برای تکرار این یافته ها و یافتن دلیل ارتباط بین جذابیت فیزیکی و عملکرد سیستم ایمنی بدن انسان مورد نیاز است.

تا آن زمان، زیبایی یک پدیده مرموز و مرموز برای انسان باقی خواهد ماند. این تحقیق مجموعه مقالات انجمن سلطنتی B: علوم زیستی در این لینک دره ارسال شده است و یک مقاله علمی مرتبط موجود است.

[ad_2]

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما