رونالدو به عنوان بهترین بازیکن تاریخ بازگشت – ورزش سه

[ad_1]

کد خبر: 1815258 |
23 شهریور 1400 شهریور 10:33 |
48,553 بازدید |

21
نظرات

PS: لیونل مسی “ضعیف” است

درخشش کریستیانو رونالدو ستاره منچستریونایتد در دیدار مقابل تاتنهام بار دیگر سیل تمجید و تمجید از این بازیکن را به همراه داشت.

پیرس مورگان یکی از مشهورترین روزنامه نگاران و مجریان تلویزیونی در بریتانیا است. او پیش از این سردبیر روزنامه محبوب دیلی میل بود و مجری بسیاری از برنامه های تلویزیونی محبوب بود.
مصاحبه اختصاصی که روزنامه نگار انگلیسی چند هفته پیش با کریستیانو رونالدو انجام داد نیز توجه بسیاری را به خود جلب کرد. او اکنون مقاله ای در روزنامه The Sun منتشر کرده است که در آن نبوغ این بازیگر را می ستاید:

دو سال پیش، من با کریستیانو رونالدو، ستاره وقت یوونتوس در رستوران مورد علاقه اش در تورین شام خوردم و داستانی را برای او تعریف کردم که او درباره شناگر معروف، مایکل فلپس، دوستش داشت. فلپس اسطوره بی چون و چرای شنا که دارای 23 مدال طلای المپیک است، توضیح داد که چگونه برای پنج سال متوالی بدون حتی یک روز استراحت تلاش کرد و وقتی علت را از او پرسیدم، گفت: “برای بهترین بودن باید کاری انجام داد.” افراد دیگر حاضر به انجام این کار نیستند.”
او گفت: “من یاد گرفتم زیرا رقبای من همه شش روز در هفته تمرین می کنند، بنابراین اگر تمام هفته تمرین می کردم، در واقع 52 روز بیشتر از هر کس دیگری در سال تمرین می کردم.” در نهایت، این تعداد در پنج سال به 260 روز آموزشی دیگر خواهد رسید.

دیروز با دیدن تام بردی، یکی دیگر از اسطوره های NFL، رونالدو عاشق نقل قول من شد، زیرا بلافاصله فهمید که عشق و اشتیاق زیاد برای قهرمانی و پیروزی مستلزم عزم و اراده است. او گفت: قدرت اصلی من ذهن من است. استعداد به تنهایی کافی نیست مگر اینکه 100% فداکاری کنید. شما نمی توانید به سطحی که می خواهید برسید. گاهی اوقات کمی تنبل می شوم، با بچه ها بازی می کنم یا کار دیگری انجام می دهم. بعد از آن باید حداقل 40 دقیقه به باشگاه بروم چون تفاوت ایجاد می کند. “اگر این کار را نکنید، شماره یک نخواهید بود.”
پس از تماشای نکات مهم هت تریک درخشان او در این هفته برای منچستریونایتد، به این سخنرانی فکر می کردم.
در هفته‌های اخیر، رونالدو مایه خنده افرادی بوده است که بیشتر می‌دانند کار او انجام داده است. آن جادو از بین رفته است، دستگاه امتیازدهی خیلی خراب، خیلی قدیمی و کند است و دیگر نمی تواند یک نیروی واقعی در زمین باشد. ظاهراً این “مشکل” یونایتد بود و نه خط دفاعی ضعیف تیم یا خط میانی معمولی.
من همه اینها را با تعجب غیرمعمول تماشا کردم، زیرا اگر دوست پرتغالی من در گلزنی بهتر از گلزنی است، برای بستن دهان منتقدان است.
و در اولدترافورد شنبه شب، او موفق شد بسیاری از این مسخره کنندگان بی احترام را ساکت کند.
این پنجاه و نهمین هت تریک او بود – یکی از معدود آمارهای باورنکردنی در رزومه بازیکن – و یکی از بهترین های او، از جمله شوت از راه دور از فاصله 28 یاردی، شوت نهایی آگاهانه محیطی و حرکت سریع و ضربه سر خارق العاده. برای آوردن سه امتیاز بود.

با توجه به اینکه او مجبور نیست استعداد فوتبال خود را به کسی ثابت کند، عجیب به نظر می رسد که بگوییم رونالدو می خواست یک نکته را ثابت کند.
اما نکته اینجاست که دوران فوتبالی او هشتصدمین گل، هشتصد و ششمین و هشتصدمین گل را به ثمر رسانده است و از اسطوره چک جوزف بیکن پیشی گرفته و بهترین گلزن تاریخ فوتبال شده است. او ثابت کرد که مسلما بهترین بازیکن تاریخ است.
در چند سال گذشته، من بارها با هواداران متعصب لیونل مسی بحث کرده ام که مانند گری لینهکر به هیچ وجه حاضر نیستند اعتراف کنند که او بهترین بازیکن تاریخ نیست. اما این قسمت ثابت کرد که چنین بحثی قطعا تمام شده است. فقط به این واقعیت مهم توجه کنید: تنها یک بازیکن در این فصل لیگ برتر بیشتر از رونالدو (صلاح) گل زده است، اما 91 بازیکن در لیگ فرانسه هستند که بیشتر از مسی برای پی اس جی گل زده اند.
دو گل آرژانتینی در 18 بازی بدترین رکورد دوران حرفه ای او است، اما مشکلات ناامید کننده او در پاریس نشان می دهد که چرا رونالدو بهترین بازیکن تاریخ است.

مشکل برای من این است: مسی بدون شک یک نابغه است، اما برای مدت طولانی فکر می کردم او همان چیزی است که طرفداران کریکت آن را “ضعیف” می نامند.
او در 17 سال اول فوتبالش تنها برای یک باشگاه بازی کرد و بارسلونا همیشه بازیکنان بزرگ جهان را در اطراف خود داشت.
از لحظه ای که اسپانیا را ترک کرد و از منطقه امن خود خارج شد، در سریع ترین زمان ممکن از روی زمین ناپدید شد.
اما رونالدو مدام به باشگاه ها و کشورهای مختلف نقل مکان کرده است تا چالش های جدیدی برای خود ایجاد کند، از پرتغال گرفته تا انگلیس و از اسپانیا تا ایتالیا. و هر جا که رفت، قهرمانی های مهمی را به دست آورد و اهداف بیشتری تعیین کرد.
حتی در سن 36 سالگی که می توانست برای زندگی پیش از بازنشستگی خود در آمریکا دستمزد زیادی بگیرد، تصمیم گرفت قمار بزرگی انجام دهد و به تیم ضعیف منچستریونایتد که پس از رفتنش به حالت عادی برنگشت، بازگردد. معلم سر الکس فرگوسن
برخلاف مسی، او بارها و بارها عمدا خود را از منطقه امن خود بیرون رانده است.
باز هم برخلاف مسی که سه سال جوانتر است، رونالدو 37 ساله، تعریف تمام محدودیت های سنی طبیعی را تغییر داد تا به انجام معجزه معجزه آسای خود در سخت ترین لیگ ها ادامه دهد.
آمار دروغ نمی گوید: رونالدو اکنون بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا، بهترین گلزن بازی ملی و بهترین گلزن تاریخ است.
این به این دلیل نیست که او ذاتاً بازیکن بهتری از مسی یا بازیکن بسیار با استعدادی مانند رونالدینیو و جورج بست است، بلکه به این دلیل است که او قدرت ذهنی و استقامت بیشتری دارد.

این چیزی است که شما را به بهترین بازیکن تاریخ تبدیل می کند، همانطور که مایکل فلپس در شنا و تایگر وودز در گلف ثابت کرده است.
یکی از ویدیوهای مورد علاقه من جایی است که وودز پس از بازگشت تماشایی به Masters در سال 2019 پوزخند زد و ادعا کرد که پس از رسوایی که توسط منتقدان بی‌شماری مشاهده شد و او را به یکی از 1000 بازیکن برتر پس از رسوایی و مصدومیت تبدیل کرد، به عنوان بهترین گلف باز کار می‌کرد. تماشا شده توسط خروج در زمین به پایان رسیده است.
این منتقدان بی رحم به اندازه رونالدو به او انگیزه دادند. این بازیگر پرتغالی از امروز به اندازه ای لذت می برد که دید رسانه های منتقد به طور ناگهانی دوباره از او تعریف می کنند.
فکر می کنم یکی دیگر از ویژگی هایی که کریستیانو را به بهترین بازیکن تاریخ تبدیل می کند، اعتماد به نفس بسیار بالای اوست. “
در پایان شام ما در تورین، از کریستیانو پرسیدم که دوست دارد روی سنگ قبرش چه بنویسد. لبخندی زد و گفت: شماره یک، شماره یک، نه هفت.
امروز به او پیام دادم و از او خواستم در یک کلمه خلاصه کند که چرا او بهترین بازیکن تاریخ است. او جواب داد: “من به سه کلمه نیاز دارم من بالاتر از یک بازیکن خاص هستم، من تنها بازیکن هستمسپس دو چهره برایم فرستاد.
صدای خنده و چشمک او را از پشت تلفن می شنوم.
اما حق با اوست. همانطور که در بازی یونایتد و تاتنهام دیدیم، کریستیانو رونالدو اکنون نشان داده که بهترین بازیکن تاریخ این بازی است.

پیرس مورگان – سان
ترجمه: مژده لاریجانی

[ad_2]

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما