ساخت داروی جدید برای مبارزه با باکتری های خطرناک دیجیاتو

[ad_1]

باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک یکی از مهم ترین مشکلات سلامتی دهه آینده خواهند بود. انتظار می رود این ابر میکروب ها تا سال 2050 هر سال از بین بروند 10 میلیون نفر در جهان. محققان دانشگاه تگزاس در Urbana-Champaign با هدف قرار دادن پروتئینی که به آنها در مبارزه با مقاومت آنتی بیوتیکی کمک می کند، راه جدیدی برای مبارزه با این میکروب ها پیدا کرده اند.

هنگامی که یک بیمار مبتلا به یک ابر میکروب آنتی بیوتیک مصرف می کند، بیشتر باکتری ها سعی می کنند در محیط آلوده زنده بمانند. تعداد کمی از ویروس هایی که در این شرایط زنده می مانند به تکثیر خود ادامه می دهند و جهشی را که در آنها رخ می دهد به نسل بعدی منتقل می کنند. ممکن است باکتری باشد ژن های عملکردی جابجایی و در نهایت ایجاد جمعیتی مقاوم به آنتی بیوتیک ها.

تصویر میکروسکوپی از باکتری کلبسیلا پنومونی با داروی جدید از بین رفت

فرآیند تولید داروی جدید

تولید داروهای جدید ممکن است برای مدتی موثر باشد، اما در نهایت این باکتری ها به آنها نیز مقاوم می شوند. شاید بهتر باشد ابتدا چیزی را هدف قرار دهید که به این باکتری ها کمک می کند تا مقاوم شوند. در این مطالعه جدید، محققان یک مولکول تولید کردند. پروتئین خنثی کننده دارو باکتری ها را هدف قرار می دهد.

مشکل اصلی این است که چنین مولکول هایی پروتئین را پس از تولید توسط باکتری از بین می برند و روند بهبودی را محدود می کنند. بنابراین، محققان در این مطالعه راه اساسی تری برای حذف آن پیدا کردند. میکروب های فوق العاده آنها فکر.

محققان دریافتند که این باکتری ها پروتئینی تولید می کنند که دارویی به نام پروتئین دیگر را خنثی می کند. DsbA آنها باید از ابتدا در باکتری ها باشند. بنابراین آنها مولکولی تولید کردند که DsbA را هدف قرار می دهد.

البته پس از تولید این دارو، پس از مدتی باکتری همچنان وجود خواهد داشت. مقاوم وجود داشت. البته این دارو در از بین بردن باکتری های خطرناکی مانند اشریشیا کلی، کلبسیلا پنومونیه و سودوموناس آئروژینوزا موثر بود. این باکتری ها با هم تا حد زیادی باعث عفونت های باکتریایی می شوند.

این مطالعه نشان داد که با پیشرفت داروها، پروتئین ضد DsbA در آینده می توان از آنها برای ساخت آنتی بیوتیک های جدید استفاده کرد و تا حد زیادی از بیماری های باکتریایی جلوگیری کرد.

[ad_2]

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو