سیاره جدیدی کشف شده است که به دور نزدیک ترین ستاره به خورشید دیجیاتو می چرخد

[ad_1]

ستاره پروکسیما قنطورس خانه دو سیاره با فاصله تقریباً چهار سال نوری در همسایگی ما است. با این حال، تحقیقات جدیدی انجام شده است تلسکوپ بسیار بزرگ رصدخانه جنوب اروپا (ESO VLT) این نشان داد که این دو سیاره یک برادر کوچکتر دارند که احتمالاً به عنوان یکی از سبک ترین سیارات فراخورشیدی شناخته می شود.

یک سیاره جدید به تازگی کشف و در مجله Astronomy & Astrophysics منتشر شده است. پروکسیما د به دور ستاره خود بسیار نزدیک است. فاصله این سیاره تا پروکسیما قنطورس تقریباً می باشد. 4 میلیون کیلومتر برابر است با یک دهم فاصله بین عطارد و خورشید. این فاصله کوتاه به پروکسیما d اجازه می دهد هر پنج روز یکبار به دور ستاره های خود بچرخد. در نتیجه، غیر قابل سکونت خواهد بود.

این سیاره جدید یک چهارم جرم زمین را دارد و بنابراین در مقایسه با استاندارد سیارات فراخورشیدی فوق العاده سبک کارگردان است. ژائو فاریا، یکی از محققان این مطالعه گفت: «این کشف نشان می‌دهد که نزدیک‌ترین ستاره به ما سیارات جذابی در اطراف خود دارد که می‌توانند در آینده بیشتر کشف شوند».

وضعیت نزدیکترین ستاره به زمین

جرم بسیار کم کره، مشاهدات را دشوار می کرد. پس از اولین مشاهدات با تلسکوپ 3.6 متری ESO، محققانطیف سنج خاکستر(اسپرسو) آنها رفته اند. فاریا گفت: «به دنبال مشاهدات جدید، ما توانستیم تأیید کنیم که سیگنال‌ها از یک سیاره جدید احتمالی آمده است. گفت.

سیاره جدید پروکسیما d متفاوت شناسایی شد

بسیاری از سیارات فراخورشیدی با استفاده از روش گذر شناسایی می شوند. در این روش، ستاره شناسان به دنبال افت درخشندگی ستاره هستند که می تواند نشان دهنده عبور سیاره ای از مقابل آن باشد. اما به شکل دیگری به نام Proxima d تکنیک سرعت شعاعی تعریف شده است. در این روش، محققان به دنبال حرکات قابل مشاهده در ستاره ای هستند که به دلیل گرانش سیاره نزدیک در حال حرکت است.

با این حال، از آنجایی که اثر گرانشی یک سیاره نورانی مانند پروکسیما d بسیار کوچک است، روش سرعت شعاعی اغلب فقط برای کشف سیارات بزرگتر استفاده می شود. با این حال، این کشف نشان داد که می توان از این تکنیک برای شناسایی بیشتر استفاده کرد. سیاره های کوچک سیاراتی که شبیه به زمین هستند و قادر به نگهداری حیات هستند استفاده می شود.

[ad_2]

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.