کشف کروکودیل 240 میلیون ساله بزرگترین شکارچی تریاس – زومیت

[ad_1]

حدود 240 میلیون سال پیش، آرکوزار ترسناک، با آرواره‌های بسیار قوی و دندان‌های تیغه‌مانند، در جایی که اکنون تانزانیا نامیده می‌شود، زندگی می‌کرد. طول این حیوان از بینی تا دم به پنج متر می رسید. نام قدیمی این کروکودیل Mambawakale Ruhu است که در زبان سواحیلی به معنای تمساح باستانی حوضه روهو است. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط ریچارد باتلرپروفسور Paleobiology در دانشگاه بیرمنگام، انگلستان، این شکارچی ترسناک و عظیم در دوره تریاس زندگی می کرد. می گوید:

“این شکارچی با دمی بلند در بالای هرم غذایی چهار دست و پا راه می رفت و یکی از بزرگترین شکارچیان تریاس میانه (247 تا 237 میلیون سال پیش) است. “در این زمان بود که اولین دایناسورها ظاهر شدند. “

آرکوسور 240 میلیون سال قدمت دارد

تصویر Archosor Mambawakale soulhu که نامش در زبان سواحیلی به معنای تمساح باستانی حوضه روهو است. باستان شناسان تنها جمجمه، فک و چند استخوان این موجود را کشف کرده اند. در نتیجه بقیه بدن مانند دم و استخوان ران طبق آناتومی بستگان نزدیک بازسازی می شود.

باستان شناسان نزدیک به 60 سال را صرف مطالعه روح M. کرده اند. فسیل های این حیوان در سال 1963، درست دو سال پس از استقلال تانزانیا از بریتانیا، کشف شد. در تحقیقات خود، دانشمندان بریتانیایی برای یافتن فسیل‌ها و مکان‌های فسیلی به شدت به تانزانیاها و زامبیایی‌ها اعتماد کردند و مسیرهایی را برای انتقال فسیل‌ها به منطقه کشف کردند. اما دخالت تانزانیا و زامبیا در همین جا خاتمه یافت. پس از انتقال فسیل های حوضه روهوو به جنوب غربی تانزانیا و به موزه تاریخ طبیعی لندن، مرحله تجزیه و تحلیل آغاز شد.

حفاری بقایای تمساح باستانی

تصاویری از Mambawakale Ruhuhu در جنوب غربی تانزانیا در سال 1963 حفاری شده است. بالا سمت چپ: آلن چاریگ و آلفرد فاز کامپتون که با تانزانیاها برای استخراج فسیل ها کار می کنند. بالا سمت راست و پایین سمت چپ: جمجمه کمربند قوس دار اولیه در کنار سنگ برای مقایسه اندازه. پایین سمت راست: تانزانیایی ها (متاسفانه در بایگانی لیست نشده اند) توسط تیم اعزامی به خدمت گرفته شدند. کار آنها برای موفقیت در حفاری بسیار مهم بود.

جمجمه ۷۵ سانتی متری با گونه و همچنین فک پایین و دست چپ کامل آلن چاریگ، دیرینه شناس بریتانیایی به نام Pallisteria angustimentum. آلن چاریگ به جمع آوری اجساد کمک کرد. اما او و جان ویویر پالیستر زمین شناسان هرگز به طور رسمی داده های این موجود را توصیف نکرده اند. در نتیجه وقتی باتلر و همکارانش چندین دهه بعد این گونه را کشف کردند، نام ساحل را برای کشف در سال 1963 انتخاب کردند. باتلر گفت: «این اولین باری است که رسماً به این نتیجه رسیدیم که مامباواکاله گونه جدیدی است. گفت.

نمای بالا و پایین جمجمه کروکودیل

نمای بالا و پایین جمجمه روح مامباواکاله

M. Ruhuhu یکی از بزرگترین کمانداران اولیه بود. این گروه از آرکوسورها پس از انقراض اواخر پرمین در حدود 252 میلیون سال پیش ظاهر شدند. اجداد اجداد پرندگان زنده و تمساح ها، پتروسورهای منقرض شده و دایناسورهای غیر پرنده بودند. باتلر می گوید تنوع کمانداران در طول زندگی Spirit M. در اواسط تریاس افزایش یافت. برای مثال، M. spirit یکی از 9 گونه کماندار باستانی است که در منطقه تانزانیا کشف شده است.

مقاله مرتبط:

به گفته باتلر:

Mambawakale تنوع سریع کمانداران را نشان می دهد. و مهمتر از همه این که این موجود بزرگترین شکارچی این اکوسیستم بوده است.

این مطالعه به صورت آنلاین در 9 فوریه در مجله Royal Society Open Science منتشر شد.

[ad_2]

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما