شورش در اروپا؛ پلی آف جام جهانی زنده است! – تمرین سه

[ad_1]

کد خبر: 1812673 |
07 شهریور 1400 شهریور 19:36 |
8,321 بازدید |

0
نظرات

لهستان و سوئد به پا خاستند.

لهستان و سوئد به طور رسمی در پلی آف مقابل روسیه شرکت نخواهند کرد.

سزاری کولزا، رئیس فدراسیون فوتبال لهستان روز شنبه اعلام کرد که تیم ملی فوتبال لهستان در اعتراض به حمله این کشور به اوکراین، از حضور در مرحله پلی آف جام جهانی مقابل روسیه در ماه آینده خودداری خواهد کرد. این تصمیم بلافاصله مورد حمایت بازیکنان تیم ملی لهستان از جمله ستاره بزرگ این تیم یعنی روبرت لواندوفسکی قرار گرفت.

طبق تقویم، تیم ملی روسیه در گروه دوم مرحله نیمه نهایی پلی آف اروپا، 24 مارس میزبان لهستان خواهد بود و برنده این دیدار به مصاف سوئد یا چک می رود. برنده این گروه اواخر سال جاری جواز حضور در جام جهانی قطر را کسب خواهد کرد. رئیس فدراسیون فوتبال لهستان همچنین مدعی شد که این کشور در حال مذاکره با فدراسیون سوئد و جمهوری چک برای تحریم این مسابقات است و البته این مذاکرات موثر بوده است.

“اکنون چیزی باقی نمانده و زمان اقدام است. تیم ملی لهستان به دلیل افزایش حملات ارتش روسیه به اوکراین، قصد ندارد به دیدار پلی آف مقابل روسیه برود. این تصمیم درست است و مذاکرات ما ادامه دارد. کولزا در توییتر همراه با فدراسیون، “ما سوئد و جمهوری چک هستیم و بیانیه مشترکی را به فیفا ارائه خواهیم کرد.”

آندری دودا، رئیس جمهور لهستان، در توییتر به کولزا گفت: “تصمیم درستی بود، آقای رئیس جمهور. شما با راهزنان بازی نمی کنید.” ماتیاس موراوسکی نخست وزیر لهستان گفت: “ما نمی توانیم در چنین شرایطی با روسیه بازی کنیم… من از این تصمیم بسیار سپاسگزارم.”

اما واکنش روبرت لواندوفسکی ستاره فوتبال لهستان در سال های اخیر: “تصمیم درست. من نمی توانم به بازی با تیم ملی روسیه در مواجهه با حمله مسلحانه به اوکراین فکر کنم. بازیکنان و هواداران روسیه در این مورد مسئولیتی ندارند. اما آنها نیستند.” ما می توانیم طوری رفتار کنیم که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است.

ووکی ش شزنی، دروازه بان سابق آرسنال و فعلی یوونتوس نیز از این تصمیم حمایت کرد و در اینستاگرام نوشت: “وقتی ولادیمیر پوتین تصمیم گرفت به اوکراین حمله کند، نه تنها اوکراین بلکه تمام ارزش هایی را که اروپا پذیرفته بود، اعلام کرد. او جنگید. وقتی می نویسم قلبم می شکند، وجدانم به من اجازه بازی نمی دهد… از بازی با بازیکنانی که ارزش ها و اصول روسیه را نمایندگی می کنند، امتناع می کنم.”

با این حال، تیم لهستان در بیانیه ای جداگانه اعلام کرد: ما بازیکنان تیم ملی لهستان به همراه فدراسیون فوتبال تصمیم گرفتیم در نتیجه حمله روسیه به اوکراین در پلی آف بازی نکنیم. تصمیم آسان. ، اما چیزهای مهمتر از فوتبال در زندگی … مجرد اوکراینی هایی که به آنها فکر می کنیم و دوستمان در تیم ملی، توماس کیدزیورا، هنوز با خانواده اش در کیف هستند.

ژرژ کرزیکویاک، هافبک سابق پاری سن ژرمن که هم اکنون در باشگاه کراسنودار روسیه بازی می کند، بیانیه مشترک بازیکنان لهستان را بازنشر کرد.

با این حال، تیم ملی سوئد خیلی زود به مذاکرات پاسخ مثبت داد و به کمپین پیوست. فدراسیون فوتبال سوئد در توییتی نوشت: «تیم ملی مردان در هر جایی که بازی می‌کند مقابل روسیه بازی نمی‌کند، ما همچنین از فیفا می‌خواهیم که بازی‌های پلی آف ماه مارس تیم ملی روسیه را لغو کند.

از این رو دو نفر از سه رقیب روسیه تمایلی به بازی با روسیه ندارند و مشخص نیست چه سرنوشتی در انتظار این مسابقات است که کمتر از یک ماه دیگر آغاز می شود.

[ad_2]

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما