شگفتی های صنعت تراشه استاندارد جدیدی را برای چیپلت ها تعیین می کند – Zomit

[ad_1]

برخی از تولیدکنندگان بزرگ سخت افزار در صنعت CPU، از جمله اینتل، ایمدی، کوالکام، لوگو، TSMS و سامسونگ برای تعریف استاندارد جدیدی برای طراحی پردازنده های مبتنی بر چیپلت.Chiplet) با هم کار می کنند. هدف Universal Chiplet Interconnect Express (به اختصار UCie) تعریف یک استاندارد باز و قابل همکاری برای ترکیب چندین قالب سیلیکونی (یا چیپلت) در یک بسته واحد است.

Intel Technica می نویسد که اینتل و ایمدی و سایر شرکت ها در حال حاضر در حال طراحی یا فروش پردازنده های مبتنی بر تراشه هستند. اکثر پردازنده‌های Raizen از تراشه‌ها استفاده می‌کنند و پردازنده‌های آینده Sapphire Rapids Xeon اینتل نیز همین کار را خواهند کرد. اما همه آنها از اتصالات مختلفی برای برقراری ارتباط بین تراشه ها استفاده می کنند. استاندارد UCIe در صورت موفقیت آمیز بودن جایگزین استانداردهای دیگر خواهد شد. از لحاظ نظری، UCIe استفاده از طرح‌های مبتنی بر چیپ‌لت را برای شرکت‌های کوچک‌تر آسان‌تر می‌کند و می‌تواند راه را برای سایر شرکت‌ها برای استفاده از محصولاتشان هموار کند.

شرح استاندارد جدید UCIe

طراحی‌های مبتنی بر تراشه هنگام ساخت تراشه‌های بزرگ پیشرفته مفید هستند، تا حدی به دلیل کاهش مقدار سیلیکونی که شرکت‌ها باید دور بریزند. اگر یک نقص ساخت بر هسته‌های CPU تأثیر بگذارد، دور انداختن تراشه‌های 8 هسته‌ای ارزان‌تر از پردازنده‌های بزرگ 16 یا 32 هسته‌ای است.

استاندارد جدید همچنین به شما امکان می دهد تراشه ها و فرآیندهای تولید را با هم ترکیب کنید. برای مثال، می‌توانید از یک فرآیند قدیمی‌تر و ارزان‌تر برای تراشه و یک فرآیند جدیدتر و پیشرفته‌تر برای هسته‌های CPU و حافظه پنهان استفاده کنید. حتی امکان قرار دادن یک GPU ارتقا یافته در همان بسته پردازنده اینتل وجود دارد.

شرح استاندارد جدید UCIe شرح استاندارد جدید UCIe

مقاله مرتبط:

به گفته AnandTech، استاندارد UCIe لایه های فیزیکی و پروتکلی طراحی چیپلت را پوشش می دهد. این استاندارد پروتکلی را برای تسهیل نحوه اتصال تراشه ها و ارتباط بین تراشه ها تعریف می کند. اما طراحان آزاد خواهند بود که این تراشه ها را به دلخواه خود جمع کنند.

برای سازگاری با گزینه های مختلف، UCIe نسخه 1.0 دو سطح عملکرد متفاوت را تعریف می کند. بسته “استاندارد” به 16 خط داده و فاصله 25 میلی متری بین تراشه ها نیاز دارد. بسته “Advanced” از 64 خط داده و تنها 2 میلی متر فضا استفاده می کند.

شرح استاندارد جدید UCIe

پروتکل های اصلی UCIe شامل استانداردهای PCI Express و Compute Express Link (CXL) است که سازندگان تراشه با آن آشنا هستند. با این حال، شرکت‌هایی که پروتکل‌های پیشرفته‌تر یا تخصصی‌تری برای ارتباط بین تراشه‌ای مانند ایمدی و فابریک اینفینیتی توسعه داده‌اند، می‌توانند از آنها استفاده کنند.

UCIe ابتدا توسط اینتل توسعه یافت و سپس به گروه گسترده‌تر UCIe داده شد تا به عنوان پایه استاندارد جدید عمل کند. با این حال، شرکت‌های این گروه در اواخر سال جاری با یکدیگر روی فناوری نسل بعدی UCIe کار خواهند کرد.

[ad_2]

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما