عضو مرکز تحقیقات ریاست جمهوری شوید

[ad_1]

رئیس کارگروه پژوهش و نوآوری کمیسیون آموزش و تحقیقات سازمان نصر تهران با بیان اینکه ارتباط دولت و بخش خصوصی در حوزه پژوهشی با کارگروه ارتباط با سازمان‌ها دنبال می‌شود، گفت:

«بهروش حصاری» در تشریح چگونگی ارتباط سازمان نصر تهران و دولت در صحنه پژوهش وی گفت: کارگروه ارتباط با سازمان‌ها و دولت کمیسیون تحقیقات هماهنگی‌های لازم را برای ارتباط بین دولت و نصر تهران انجام خواهد داد.

تعامل اعضای کارگروه پژوهش نصر با مرکز پژوهش های ریاست جمهوری

پس از تعامل کارگروه تشکل ها با دولت کمیسیون آموزش و تحقیقات، این سوال مطرح می شود که راه حل عملیاتی پس از این تلاش چه خواهد بود؟ حصاری در تشریح این موضوع پس از مرحله هماهنگی، گفت: پس از هماهنگی های لازم بین کارگروه و دولت برای ارتباط با سازمان ها، کمیسیون پژوهش وارد مرحله جذب نیرو در مرکز پژوهش های ریاست جمهوری می شود».

به گفته حصاری از اعضای کانون پژوهشاعضای هیأت رئیسه به کارگروه نصر پیوستند و در این کارگروه حضور دارند پژوهش نصر وارد مرکز پژوهش های مجلس می شود. در واقع از هر طرف یک نماینده در جلسات حزب حضور خواهد داشت.

حصاری در تشریح ریشه این تعامل گفت: اعضای در حال گذار بین دو بخش در جلسات ویژه ای شرکت می کنند که منجر به تصمیم گیری های مهم می شود و در فرآیند تصمیم گیری یا تهیه اسناد و دستورالعمل ها تعامل و همکاری دارند.

به گفته وی، این روند به اهداف و برنامه های درستی منجر می شود و طرفین تعامل سازنده ای با یکدیگر در این موضوعات خواهند داشت.

مرکز تحقیقات نصر راهی برای تعامل عملیاتی

بر اساس اطلاعاتی که قبلا توسط سازمان نصر تهران منتشر شده بود و اکنون با حصار برجسته شده است، ماموریت این کارگروه پژوهش و نوآوری فضایی را برای نصر تهران ایجاد می کند تا پژوهشکده نوآوری تأسیس کند.

این موضوع در شرایطی مطرح شد که در حال حاضر علیرغم تلاش نصر تهران برای تقویت ارتباط پویا بین بخش خصوصی و دولت، این تعامل به صورت عملیاتی و اداری اجرا نمی شود. به همین دلیل است که اعضای سازمان نصر در تهران معتقدند بخش دولتی کمتر به شرکت های تحقیقاتی بخش خصوصی علاقه نشان می دهد.

حصاری گفت: وظیفه کارگروه پژوهش و نوآوری زمینه سازی برای آمادگی است. حصاری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علیرغم اجرایی شدن دولت چه هدفی از تشکیل کارگروه تشکیل شده است، بر عدم توجه تاکید کرد. مرکز تحقیقات نصر در آینده بسازید. این مرکز البته شرایط خاص خود را دارد و نتیجه نهایی در پایان این دوره مشخص خواهد شد.»

اردوغان در توضیح چگونگی تشکیل این کارگروه گفت: زیر نظر هر کمیسیون یک کارگروه تخصصی وجود دارد که مسائل را پیگیری خواهد کرد. پژوهش کار در همین کمیسیون و پژوهش بوجود آمد. بنابراین در این دوره هیئت نصر تهران تصمیم گرفت تا تمامی این گروه ها را زیر نظر کمیسیون آموزش و پژوهش، کارگروه پژوهش و نوآوری باید دست به کار شود.

به گفته حصاری، این کارگروه در زمینه استفاده هوشمندانه از پژوهش به سازمان ادارات دولتی در حوزه شرکت های عضو و همچنین نظام صنفی کمک های ویژه خواهد کرد.

پروژه های تحقیقاتی انحصاری دانشگاه

رئیس کارگروه تحقیق و نوآوری با جلب توجه به پروژه ها پژوهش یکی از اهداف این کارگروه، داشتن آرشیو شرکت های تخصصی است. پژوهشباید کاری کرد که شرکت های محصول محور از این شرکت ها برای پیشبرد اهداف کلان تحقیقاتی دولت و توسعه کشور استفاده کنند.»

وی تاکید کرد: این شرکت ها در مرحله گزینش در فهرست شرکت ها قرار گیرند. پژوهش او گفت: «نکته مهم این است که آنها محصول محور هستند. بنابراین تحقیقاتی که فقط روی کاغذ بود دیگر کمکی نخواهد کرد.»

رئیس کارگروه پژوهش و نوآوری بر عملکرد و فعالیت شرکت ها تاکید کرد. پژوهش وی گفت: متأسفانه اطلاعات عمومی در مورد شرکت ها وجود ندارد و پروژه ها اغلب بر اساس روابط به دانشگاه ها پیمانکاری فرعی می شوند.

تلاش برای جلب حمایت مالی برای شرکت های تحقیقاتی

رئیس کارگروه تحقیق و نوآوری سازمان تهران نصر که بر تلاش برای حرفه ای بودن تاکید دارد پژوهشوی گفت: شرکت های تخصصی باید با نیروهای متخصص فعال تعامل داشته باشند. عملکرد حرفه ای نیز از نظر هزینه ها نیازمند ساختار تخصصی و حرفه ای است.

این در حالی است که به گفته وی سال هاست تعرفه خاصی برای آثار اعمال می شود. پژوهش در سایت تحقیق موجود نیست و قیمت ها نامشخص است. به همین دلیل قیمت ها گاهی بسیار بالا و گاهی بسیار پایین است. بنابراین، ورود به محدوده تعرفه پژوهش این برای کارگروه بسیار مهم است.

حصاری گفت: موضوع دیگر جذب حمایت های مالی از شرکت ها است. پژوهش این محصول آینده نگر دارد. با افزایش حمایت ها، این شرکت ها فعال تر خواهند شد و این فضا خروجی بهتری خواهد داشت.»

رئیس کارگروه پژوهش و نوآوری یکی از مشکلات اساسی شرکت هاست پژوهش او گفت: «این رابطه مهم است زیرا در نهایت به سهمی از بازار بین‌المللی منجر می‌شود». این مشارکت بسیار مهم است و می توان روی آن تمرکز کرد.»

کارگروه توسعه زیرساخت های تحقیقاتی

کارگروه پژوهش و نوآوری در کمیسیون آموزش و پژوهش سازمان صنفی رایانه ای تهران به تازگی به عنوان بازوی مشاوره و تصمیم گیری و به منظور تقویت تصمیمات دولت در حوزه صنعت و حفظ منافع شرکت های عضو سازمان نصر تأسیس شده است.

این کارگروه در شرایطی راه اندازی شد که فعالان بخش خصوصی معتقدند در فرآیندهای تصمیم گیری مانند اسناد مرتبط با هوش مصنوعی، صنعت بلاک چین، اینترنت و سایر فناوری های مرتبط با فناوری های نوآورانه، توجهی که شایسته آن است به آن نمی شود.

این البته به این دلیل است که به گفته فعالان بخش خصوصی، تعامل و اطلاع رسانی روشنی در مورد موضوعات مربوطه وجود ندارد. البته کمبود دانش هم در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی مشهود است.

اکنون که کارگروه پژوهش و نوآوری در کمیسیون آموزش و تحقیقات سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران راه اندازی شده است، به نظر می رسد از این پس شاهد تعامل و ارتباط بیشتر دولت و بخش خصوصی باشیم.

از سوی دیگر رئیس این کارگروه اعلام کرد که علاقه مندان به عضویت و مشارکت در کارگروه پژوهش و نوآوری می توانند با استفاده از این لینک در سایت نصر تهران برای عضویت اقدام کنند.

[ad_2]

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما