فرار از کیف؛ توضیحات مربی سابق بارسا از جنگ اوکراین :: ورزش سه

[ad_1]

کد خبر: 1812409 |
05 شهریور 1400 شهریور 18:49 |
7,772 بازدید |

0
نظرات

این جنگ شوخی نیست

سرمربی اسپانیایی و دستیار تیم ملی بانوان اوکراین برای ترک این کشور جنگ زده راهی مرز لهستان شد.

به گزارش “ورزش سه”، اندکی پیش از ساعت 4 بامداد پنجشنبه 5 اسفندماه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از آغاز «عملیات نظامی» در اوکراین خبر داد. بلافاصله پس از آن، شاهدان عینی از انفجارهایی در شهرهای اودسا و خارکف خبر دادند.

ارتش روسیه اعلام کرد که زیرساخت های نظامی اوکراین را با “سلاح های بسیار دقیق” مورد حمله قرار داده است.

لوئیس کورتز، سرمربی سابق بانوان بارسلونا که مدتی است هدایت تیم ملی بانوان اوکراین را برعهده دارد، در مصاحبه ای اختصاصی با موندودپورتیوو از وضعیت فعلی خود و اوکراین صحبت کرد. او تا زمان حمله از این حادثه بی خبر بود و با هشدار و آژیر مربی بدنسازی جوردی اسکار از خواب بیدار شد.

کورتز گفت:حدود ساعت 6:30 صبح بود که آژیر ضد هوایی به صدا درآمد.

اولین کاری که ما انجام دادیم تماس با سفارت بود که در آن زمان اطلاعات کمی از موارد داشت. این یک موقعیت سورئال است و شبیه یک سکانس فیلم است. صدا شبیه ترقه بود، اما ما بلافاصله متوجه شدیم که چیست. آنها فرودگاه کیف را بمباران کردند و قبلاً حریم هوایی را بسته اند.»

هنگامی که کورتز و اسکورا در حال ترک هتل بودند، به تماس موندو دپورتیوو پاسخ دادند و سوار مینی‌بوسی شدند که فدراسیون فوتبال اوکراین به آنها داده بود. برای نزدیک‌تر شدن به لهستان، ما را به Lviv در غرب کشور، در حدود 540 کیلومتری کیف می‌برد.

حالا میریم بانک و بعد از اون 7-8 ساعت تو مینی بوس هستیم. ما خوش شانس هستیم که فدراسیونی داریم که همه امکانات را در اختیار ما می گذارد. اکنون خواهیم دید که چگونه و چه زمانی به آنجا می رسیم. بسیاری از جاده ها و پمپ بنزین ها بسته است.

بالاتر از همه، کورتز اعتراف می کند که ما خوب، سالم و با خانواده خود در ارتباط هستیم، اما تأکید می کند که این اتفاقات جدی هستند، نه شوخی. بالاخره آرزو کرد:“امیدوارم فردا خونه باشیم.”

[ad_2]

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما