مطالعات نشان داده است که ضربه زدن به سر در فوتبال می تواند باعث اختلال در عملکرد مغز شود. دیجیاتو

[ad_1]

برای درک تغییرات ایجاد شده در الگوهای ذهنی، کارشناسان بازیکنان حرفه ای فوتبال از 89 بازیکن حرفه ای فوتبال در اثر سردرد نمونه خون گرفته شد. آنها نمونه خون گرفته شده توسط بازیکنان فوتبال در طول مسابقه و تمرین را با نمونه خون گرفته شده پس از تمرین طاقت فرسا که شامل ضربه به سر بود، مقایسه کردند.

نتایج این مطالعه نشان داد که تغییراتی در سطوح «MicroRNA» مغز به دلیل جهت‌گیری رخ داده است. MicroRNA ها به عنوان نشانگرهای زیستی خون شناخته می شوند. به عبارت دیگر، MicroRNA ها در مهار RNA، تنظیم پس از رونویسی و بیان ژن نقش دارند و در نتیجه بر سیگنال دهی مغز تأثیر می گذارند.

MicroRNA ها مولکول های بسیار کوچکی هستند که در سلول های ما یافت می شوند و در مایعات مختلف بدن مانند خون در گردش هستند. microRNA ها به تنظیم بیان ژن کمک می کنند، فرآیندی که طی آن دستورالعمل های موجود در DNA ما به پروتئین ها ترجمه می شود. آنها همچنین در بسیاری از فرآیندهای فیزیولوژیکی مختلف نقش دارند.

عنوان

“Estian Baher Sandmo” از مرکز تحقیقات ورزشی اسلو در کالج علوم ورزشی نروژ، سرپرست تیم تحقیقاتی، گفت: «این مطالعه نشان داد که ورزشکاران حرفه‌ای که چندین سال این کار را انجام می‌دهند، باعث تغییراتی در سطح microRNA و سپس سیگنال‌هایی به مغز می‌شوند.» امیدواریم در آینده بتوانیم این تحقیق را روی نمونه های بیشتری انجام دهیم تا خطرات احتمالی سردرد یا به عبارتی ضربات مکرر سر را تشخیص دهیم. میلیون ها نفر در سراسر جهان هر روز فوتبال آنها با آگاهی از خطرات بازی می کنند عنوان “این مهم است.”

تغییرات در سطح microRNA به طور مستقیم بر نحوه عملکرد مغز تأثیر می گذارد. برای دستیابی به این اثر، دانشمندان نمونه‌های خونی در حین تمرین بدون سر را با نمونه‌های ورزشکاران پس از تمرینات شدید از جمله سردرد مقایسه کردند.

نتایج تجزیه و تحلیل نشان داد که هر چه تعداد ضربات به سر بیشتر باشد، احتمال آسیب مغزی ناشی از تغییرات در سطح microRNA بیشتر است.

سندمو در پایان گزارش مطالعه گفت: این یک مطالعه اکتشافی با چند نمونه است. گفت. با این حال، نتایج عجیبی داشتیم.»

[ad_2]

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.