مقایسه سری های مختلف گوشی سامسونگ از خانواده S، A و F – زومیت

[ad_1]

سامسونگ به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین برندهای گوشی در بازار، گوشی‌های هوشمند خود را در سری‌های مختلف عرضه می‌کند و این می‌تواند به راحتی برای خریدارانی که برای اولین بار قصد خرید گوشی از این برند را دارند، گیج‌کننده باشد.

به طور کلی مهم‌ترین گوشی‌های سامسونگ در ۵ سری گلکسی اس، زد، آ، ام و نوت عرضه می‌شوند. محبوب ترین سری گوشی های موبایل سامسونگ، خانواده گلکسی اس است که پرچمداران این برند را نیز شامل می شود. گوشی های سری نوت نیز به دلیل برخی ویژگی ها مانند قلم های هوشمند بسیار محبوب هستند. البته این شرکت کره ای در دسامبر 1400 اعلام کرد که دیگر گوشی از خانواده گلکسی نوت معرفی نخواهد کرد و تمامی ویژگی های این سری را به گلکسی اس 22 اولترا اضافه خواهد کرد.

سامسونگ علاوه بر سری گلکسی اس و نوت، گوشی های دیگری نیز دارد که هر کدام دارای قابلیت ها و ویژگی های متفاوتی هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی اسامی و تفاوت های هر یک از این سریال ها بپردازیم.

موضوعاتی که در این مقاله خواهید خواند

سری گلکسی اس

Galaxy S21 Ultra و Galaxy Note 20 Ultra و Galaxy S20

گوشی های خانواده گلکسی اس سامسونگ سری گوشی های پرچمدار سامسونگ وجود دارد و در نامگذاری این خانواده از اصطلاح گفته می شود. فوق العاده باهوش (فوق العاده هوشمند) الهام گرفته شده است. این خانواده که ساختار سخت افزاری بسیار قدرتمندی دارند، از فناوری های جدید و پیشرفته استفاده می کنند; حتی آیفون های اپل هم گوشی های این سری هستند تا سامسونگ بتواند با برندهای دیگر رقابت کند.

یکی از عواملی که گلکسی اس را از سایر رقبا متمایز می کند، مشارکت سامسونگ با سازنده تراشه کوالکام برای استفاده از آخرین پردازنده این سری است. گوشی های سامسونگ در خانواده گلکسی اس تقریبا همیشه اولین گوشی هایی هستند که با پردازنده پرچمدار آن سال عرضه می شوند. البته این مزیت فقط برای خریداران در آمریکای شمالی صدق می کند و مدل های بین المللی اغلب به پردازنده های اگزینوس مجهز هستند.

علاوه بر پردازنده‌های پرچمدار، سامسونگ از قدرتمندترین پردازنده‌های گرافیکی، ماژول‌های دوربین با کیفیت بالا و بهترین پنل‌های نمایشگر برای ساخت سری Galaxy S استفاده می‌کند.

مقاله مرتبط:

در طول دهه گذشته، یکی از گوشی های خانواده گلکسی اس همیشه رقیب بهترین گوشی هوشمند سال یا یکی از پرفروش ترین گوشی های سال بوده است. سامسونگ گلکسی اس 4 پرفروش ترین گوشی اندرویدی است.

اولین گوشی سری گلکسی اس در سال 2010 عرضه شد و آخرین سری از خانواده گلکسی اس 22 شامل اس 22، اس 22 پلاس و اس 22 اولترا است. صادقانه بگویم که نسخه اولترا این خانواده بزرگ‌ترین، قدرتمندترین و گران‌ترین گوشی این سری است.

در مجموع، اگر به دنبال خرید یکی از بهترین گوشی های اندرویدی هستید و هیچ نگرانی مالی ندارید، جدیدترین گوشی های خانواده گلکسی اس ممکن است انتخاب خوبی برای شما باشند.

نسخه FE از خانواده گلکسی اس

Samsung Galaxy S20 FE در دست

برای راضی نگه داشتن طرفداران به دلیل رنج قیمت بالای خانواده گلکسی اس، سامسونگ نسخه FE (Fan Edition) این گوشی های پرچمدار سری 20 را با تقریباً نصف قیمت عرضه می کند. این مدل با امکانات و قابلیت های محدودتر و قیمت کمتر، کاربرانی را که به دنبال آن هستند هدف قرار می دهد. گزینه های اقتصادی از خانواده پرچمدار Galaxy S دارد.

سری گلکسی نوت

پشت Samsung Galaxy Note 20 Ultra با مداد رنگی برنزی / Samsung Galaxy Note 20 Ultra

در ابتدای عرضه سری گلکسی نوت، افراد زیادی این خانواده سامسونگ را به دلیل اندازه، ویژگی ها و طراحی متفاوت از سری گلکسی اس مسخره می کردند. این گوشی ها بزرگتر از گوشی های سری S هستند صفحه نمایش های بزرگتر آنها برای یادداشت برداری، طراحی و اهداف دیگر خلاق هستند.

ایده ساخت یک گوشی هوشمند بزرگ با خودکار توکار آن موقع احمقانه به نظر می رسید. اما سامسونگ با فروش این خط تولید توانست به بالای جدول فروش دست پیدا کند و پس از مدتی حتی از عباراتی مانند سری Anthology یا Premium برای توصیف گوشی های سری گلکسی نوت استفاده شد.

با گذشت زمان طراحی سری گلکسی اس و سری گلکسی نوت بسیار شبیه به هم شد و در نهایت سامسونگ علاوه بر مشخصات قوی، اس 22 اولترا را در رویداد گلکسی آنپک 2022 معرفی کرد. S-Pen سرانجام با انتشار نقشه راه سه ساله خود اعلام کرد که از این پس بیشتر بر روی گوشی های تاشو تمرکز خواهد کرد و اعلام کرد که به تولید خانواده گوشی های نوت پایان داده است.

مقاله مرتبط:

اولین سری گلکسی نوت سامسونگ در سال 2011 با دو ویژگی برجسته معرفی شد: صفحه نمایش 5.3 اینچی و پشتیبانی از قلم S. اندازه صفحه نمایش و پشتیبانی نرم افزاری برای استفاده از قلم، این سری گوشی را به گوشی محبوبی برای حرفه ای ها تبدیل کرده است که به دنبال تبلت کوچکتر با تمام ویژگی های یک گوشی هستند.

در واقع شجاعت سامسونگ در ارائه این دو ویژگی باعث شده تا برندهای دیگر گوشی هایی با صفحه نمایش و قلم بزرگ تولید کنند. با توقف تولید خانواده گوشی های نوت سامسونگ، گلکسی نوت 20 و گلکسی نوت 20 اولترا آخرین گوشی های این سری هستند.

سری گلکسی Z

لولا Galaxy Z Fold 3

مقاله مرتبط:

گوشی های موبایل سری گلکسی Z سامسونگ با صفحه نمایش های داخلی بزرگ خود لوکس ترین و گران ترین سری خانواده گلکسی هستند.

تمامی گوشی های تاشو سامسونگ متعلق به این خانواده خلاقیت و نوآوری هستند و خطوط بین گوشی های هوشمند و تبلت ها را محو کرده است.

اگر تلفن خانواده سامسونگ حرف Z را داشته باشد، به این معنی است: صفحه نمایش از آنجایی که صنعت گوشی های هوشمند اکنون در حال رشد است و ما دیگر نمی توانیم شاهد رشد زیادی در این فضا باشیم، شرکت ها باید راه هایی را برای ایجاد تقاضای کاربران برای انواع محصولات جدید بیابند. در همین راستا، سامسونگ اعلام کرد که پس از رویداد Galaxy Unpacked 2022، از این پس بیشتر بر روی خانواده سری S و خانواده تاشو تمرکز خواهد کرد و همین استراتژی را تا سه سال آینده ادامه خواهد داد.

در حال حاضر دو نوع پوسته صدف در محصولات سامسونگ وجود دارد. خانواده اول زد فولد شبیه گوشی است معمولی و سپس لایک کنید یک دفترچه از دو طرف باز می شود و تبدیل به دستگاهی شبیه تبلت می شود. ZFold 3 جدیدترین گوشی از این سری است و سامسونگ در طراحی آن از شیشه فوق نازک 80 درصد بادوام تری استفاده کرده است و نگرانی های منتقدان را نسبت به نسل قبلی این گوشی کاهش داده است. طرح دوم یا خانوادگی تبدیل Zd، آنها تا می شوند و بالا و پایین صفحه روی هم قرار گرفته اند. این طراحی ارتفاع گوشی را به نصف کاهش می دهد و جابجایی آن را آسان می کند.

از آنجایی که فناوری ساخت گوشی های تاشو یک فناوری بسیار جدید است، اطلاعات زیادی از دوام این دستگاه ها در دست نیست. همچنین این گوشی ها به دلیل فرآیندهای ساخت پیشرفته بسیار گران هستند. با این حال، همانطور که اشاره کردیم، سامسونگ معتقد است که آینده در این گوشی ها است. بنابراین اگر می‌خواهید با تکنولوژی کمی بیشتر از بقیه دنیا پیش بروید، خرید گوشی از خانواده گلکسی Z می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

سری گلکسی A

صفحه نمایش رابط کاربری و رابط کاربری در Samsung Galaxy A72 و Galaxy A52 در حالت آماده به کار

گوشی های سری گلکسی A سامسونگ، گوشی های میان رده این برند با بهترین امکانات و زیباترین طراحی ها بعد از گوشی های پرچمدار سری اس نوت و زد هستند. در واقع، برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان مقرون به صرفه، سامسونگ گوشی های سری گلکسی A را عرضه کرده است که در مقایسه با گوشی های پرچمدار مقرون به صرفه هستند: مشخصات بد و ماژول دوربین با کیفیت پایین دارند.

در سال 2014، سامسونگ اولین سری گوشی های گلکسی A را با الهام از این عبارت روانه بازار کرد. آلفا (آلفا) باز شد. این خانواده دلیلی دارد امکانات و قابلیت های زیاد و قیمت های مقرون به صرفهمورد استقبال کاربران قرار گرفته و فروش قابل توجهی در بازار گوشی های اندرویدی به دست آورده است. بدین ترتیب در سال 2019 سه گوشی A10، A50 و A20 موفق به فروش 75 میلیون دستگاه شدند. این امر سامسونگ را تشویق کرد تا تلاش بیشتری برای ارائه گوشی های با کیفیت بالاتر از این خانواده انجام دهد. مدل های مختلف این سری گوشی ممکن است بسته به موقعیت مکانی متفاوت باشد.

برخی از گوشی های گلکسی A دارای حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش هستند. گوشی‌های قوی‌تر در این خانواده با مضرب 10 و مدل‌های ضعیف‌تر با یک رقم مشخص می‌شوند.

سری گلکسی ام

Galaxy M30 و Galaxy M20 / galaxy M30 و M20

سامسونگ خانواده گلکسی M را برای اولین بار در فوریه 2019 با عرضه M10 و M20 و ادامه سری J معرفی کرد. این گوشی ها از کلمه الهام گرفته شده اند هزاره (نسل هزاره) ثبت شده، در اصل فقط به صورت آنلاین فروخته می شد و از نظر مشخصات و طراحی بسیار شبیه به خانواده گلکسی A است.

علاوه بر حسگر اثر انگشت در تولید این خانواده از گوشی های هوشمند سامسونگ عمر باتری طولانی همچنین باتری های با ظرفیت بالا را در این دستگاه ها برجسته می کند و در خود جای می دهد. اما به دلیل امکانات و قابلیت های کمتر نسبت به گوشی های گلکسی A، آن ها را با قیمت ارزان تری برای فروش عرضه می کند. به عنوان مثال، M20 در هنگام عرضه از یک باتری عظیم 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند. از طرف دیگر گلکسی A70 و A50 به ترتیب دارای باتری های 4500 و 4000 میلی آمپر ساعتی بودند.

قدرتمندترین گوشی سری گلکسی M، M50 به باتری 7000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده و با یک بار شارژ بیش از 2 روز دوام می آورد. گلکسی M30، یکی از گوشی های رده بالای خانواده گلکسی M با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی، علاوه بر دوربین اصلی، یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی نیز دارد.

تفاوت بین خانواده Galaxy A و Galaxy M

دوربین گلکسی M32 و گلکسی E32

دو سری گلکسی A و گلکسی M تفاوت هایی در کیفیت و کمیت دارند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم:

  • سامسونگ در هنگام طراحی گوشی های سری گلکسی M به ظاهر و زیبایی این مدل ها توجهی نمی کند و باتری بزرگتر با ظرفیت بیشتر مجهز بودن؛ از طرفی طراحی و ساخت سری گلکسی A به زمان و هزینه بیشتری نیاز داشت. زیبایی این خانواده انجام می دهند. بدنه گوشی های سری گلکسی A از مواد پلاستیکی با کیفیت تری ساخته شده و پنل های پشتی رنگ و طراحی زیباتری دارند.
  • حسگر اثر انگشت روی صفحه نمایش گوشی های گلکسی A; با این حال، این سنسور معمولا در کنار گوشی های گلکسی M (در صورت وجود) یافت می شود.
  • گوشی های سری گلکسی A بیش از گوشی های سری M به بازارهای بین المللی معرفی شده اند و مدل های بیشتری از 5G پشتیبانی می کنند. در حال حاضر تنها سه مدل از گوشی های سری M سامسونگ گلکسی ام M32، M42 و M52 وجود دارد شبکه 5G حمایت می کنند.
  • تمامی تلفن های همراه خانواده گلکسی A مجهز به قابلیتی به نام Samsung Knox هستند که این امکان را فراهم می کند. حفاظت بیشتر داده های شخصی را در اختیار کاربر قرار می دهد. Samsung Knox یک پوشه مخفی ایجاد می کند که به کاربران امکان می دهد عکس ها، فیلم ها و برنامه های شخصی خود را از دسترس دیگران دور نگه دارند. این ویژگی در برخی از گوشی های سری گلکسی M موجود نیست.
  • خانواده گلکسی M به طور کلی با گوشی های سری گلکسی A مقایسه می شود. پردازنده قوی تر آنها مجهز هستند و در نتیجه گزینه بهتری برای بازی هستند.

سری گلکسی اف

galaxy-f

گوشی های سری گلکسی اف شامل جدیدترین گوشی های ارزان قیمت سامسونگ می شود. بازار هند در دسترس است و فقط از شبکه های 4G پشتیبانی می کند. این سری برای ارائه گوشی هایی مانند گوشی های سری گلکسی ام و گلکسی A با عملکرد خوب و قیمت متوسط ​​طراحی شده است. گوشی‌های سری گلکسی F در رده متوسط ​​ارزان‌تر از 20000 روپیه (272 دلار) هستند و چیزی که این سری را از سری M و A جدا می‌کند کیفیت بالای سلفی و دوربین اصلی است.

راه حل

با توجه به قابلیت ها و قابلیت های هر سری گوشی های گلکسی سامسونگ و پایان خط تولید گلکسی نوت، می توان نتیجه گرفت که گوشی های گلکسی اس برای کاربرانی مناسب هستند که می خواهند برای سخت افزار قدرتمند، سرعت پردازش، دوربین چشمگیر هزینه کنند. کیفیت لنز و قابلیت های نرم افزار کم هزینه از گوشی های سری نوت نیز بهره ببرید. گوشی های موبایل سری گلکسی Z می تواند گزینه جذابی برای کاربرانی باشد که علاقه مند به متفاوت و اورجینال بودن هستند.

مقاله مرتبط:

در این میان گوشی های سری M می توانند حداقل نیازهای کاربران گوشی های اندرویدی را برآورده کنند و سری گلکسی A می تواند بهترین انتخاب برای کاربرانی باشد که زیبایی در طراحی و همچنین قیمت مناسب را ارج می نهند و انتخاب های بیشتری را ارائه می دهند. .

[ad_2]

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما