مقایسه iPad Air 2022 با Galaxy Tab S8، Surface Go 3 – Zomit

[ad_1]

به تازگی شاهد ارائه جدیدترین محصولات این غول سخت افزاری در کنفرانس ویژه اپل با نام Peek Performance بودیم. آیپد ایر یکی از این محصولات است که در نسل بعدی عرضه می شود و تجربه به روز رسانی قابل توجهی دارد. پس جایگاه این تبلت قدرتمند iOS در بین رقبای خود چیست؟

قبل از شروع مقایسه، شایان ذکر است که آی‌پدها رهبر بلامنازع دنیای تبلت‌ها هستند. اپل با داشتن امکانات حرفه ای روز به روز بیشتر (نسبت به iOS)، سیستم عامل آیپد و استفاده از پردازنده های قدرتمند، نمایشگرهای خیره کننده، قلم با دقت بالا و کیفیت ساخت عالی، توانسته نام تبلت را به تبلت متصل کند. آیپدها

iPad Air 2022 که با نام iPad Air 5 نیز شناخته می‌شود، از طراحی مشابه مدل قبلی خود استفاده می‌کند، یعنی حاشیه‌های کم و صفحه نمایش لمسی تعبیه‌شده در کلید پاور دستگاه. در نسل بعدی این تبلت، شاهد استفاده از تراشه قدرتمند M1‌ هستیم تا آی‌پد ایر 2022 را به محصولی ایده‌آل حتی برای خواستارترین کاربران دنیای تبلت تبدیل کند. M1 همان تراشه ای است که مدل 2021 Pro iPad از آن مشتق شده است. قدرت این تراشه به حدی است که دیگر نمی توان آیپد ایر را مانند آیپد پرو از نظر قدرت پردازشی بی رقیب دانست.

نمای جلوی تبلت Apple iPad Air 2022 با صفحه کلید

آی‌پد ایر نسل پنجم مجهز به ماژول‌های 12 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی و دوربین سلفی در بخش دوربین است. این تبلت مجهز به فناوری Center Stage (که از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی برای قرار دادن فرد مرکز تماس در مرکز کادر برای تماس‌های ویدیویی استفاده می‌کند)، توانایی ارائه مکالمات و جلسات ویدیویی با کیفیت را دارد.

آیپد ایر 2022 مانند نسل قبلی خود دارای صفحه نمایش 9.9 اینچی با وضوح 2360 در 1640 پیکسل و حداکثر روشنایی 500 نیت است و با وجود نرخ رفرش 60 هرتز همچنان می توان آن را یکی از بهترین نمایشگرها دانست. دنیای تبلت

حدود یک ماه پیش سامسونگ تبلت های نسل جدید را معرفی کرد. تبلت گلکسی تب اس 8 را می توان بزرگترین رقیب آیپد ایر 2022 دانست. متأسفانه این تبلت 11 اینچی برخلاف برادران بزرگتر خود از پنل AMOLED استفاده نمی کند و سامسونگ ترجیح داده است از پنل LTPS TFT در داخل آن استفاده کند، بنابراین نمی توان انتظار دقت و کیفیت رنگ بالایی مانند نمایشگر iPad Air را داشت.

گلکسی تب اس 8

تراشه چهار نانومتری نسل اول اسنپدراگون 8 که قدرتمندترین نمونه دنیای اندروید است در داخل تبلت قرار گرفته است که در کنار 8 گیگابایت رم باعث شده تا این تبلت در بازی و سایر کارهای پردازشی عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. اما قدرت پردازشی گلکسی تب اس 8 با اندازه آیپد ایر 2022 قابل مقایسه نیست. سامسونگ در قسمت دوربین اصلی از ماژول دوگانه 13 و 6 مگاپیکسلی و برای گرفتن عکس های سلفی از مدل 12 مگاپیکسلی استفاده کرده است.

گوگل به تازگی اعلام کرده است که یک نسخه اندروید ویژه به نام 12L را برای دستگاه های صفحه نمایش بزرگ منتشر خواهد کرد. این نسخه قابلیت های حرفه ای و چندوظیفه ای بیشتری را به ارمغان می آورد تا اندروید را به رقیب جدی تری برای سیستم عامل آیپد تبدیل کند. سری گلکسی تب اس 8 این به روز رسانی را دریافت خواهد کرد.

در دنیای ویندوز شاهد کاهش عرضه و در نتیجه استفاده از تبلت ها هستیم که شاید دلیل اصلی ناکارآمدی ویندوز به عنوان یک سیستم عامل رابط لمسی باشد. اگر برچسب قیمت و ابعاد آیپد پرو 2022 و همچنین سیستم عامل ویندوز اولویت شماست، Surface Go 3 مایکروسافت بهترین انتخاب شما خواهد بود. این تبلت دارای صفحه نمایش 10.5 اینچی با وضوح 1920 در 1280 پیکسل است که تراکم پیکسلی 220 پیکسل در هر اینچ را به ارمغان می آورد.

مایکروسافت سرفیس گو 3

پاشنه آشیل این تبلت پردازنده آن نسبت به رقبای اندروید و آیپد است. ما کیلومترها از نظر قدرت پردازشی بین Surface Go 3 و iPad Air 2022 خواهیم دید، جایی که مدل دو هسته ای اینتل i3-10100Y قدرتمندترین گزینه موجود خواهد بود. 4 تا 8 گیگابایت رم، پشتیبانی از قلم مایکروسافت و دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی و سلفی 5 مگاپیکسلی از دیگر ویژگی های نسل سوم سرفیس گو هستند. البته باید به یاد داشته باشید که با اتصال ماوس و کیبورد به سرفیس گو 3 یا استفاده از پوشش لمسی مخصوص آن، می‌توانید به یک دستگاه ویندوزی دسترسی داشته باشید که آزادی حرکت بسیار بیشتر و چیزهای حرفه‌ای‌تری را به ارمغان می‌آورد. البته اگر پردازنده دستگاه همراهش باشد! البته به خاطر داشته باشید که Surface Go 3 کم هزینه ترین گزینه در بین دو رقیب دیگر خود است.

به نظر شما بهترین تبلت حال حاضر دنیا در بازه قیمتی 600 تا 700 دلار چیست؟

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما