موتور جک J4 کرمان; مشخصات و قیمت احتمالی در ایران

[ad_1]

تنها جک سدان در لیست محصولات کرمان موتور تغییراتی برای مدل 1401 خواهد داشت. این خودرو همانند سال های گذشته با موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی تولید می شود.

کرمان موتور با نصب جک S5 یکی از محبوب ترین خودروهای چینی را در بازار ایران عرضه می کند. از طرفی سدان J4 نتوانست فروش خوبی داشته باشد و توجه مردم کشورمان را به خود جلب کند. این مدل برخلاف J5 همچنان در لیست محصولات کرمان موتور قرار دارد.

JAC یا JAC یا JAC Motors در سال 1964 تاسیس شد. مجموعه این برند نزدیک به 10 سال تجربه مفید در ساخت خودروهای خانوادگی دارد و تا کنون تمرکز خود را بر تولید کامیون های تجاری به ویژه مدل های سایز متوسط ​​داشته است. برخلاف تاریخ نادر، انواع جالب خودروهای تولید جک، از جمله خودروهای سواری و شاسی بلند، وجود دارد. علاوه بر این، یک مدل وانت و پنج مدل وانت با برند جک عرضه می شود. این خودروساز چینی سرمایه گذاری زیادی روی محصولات تمام الکتریکی انجام داده و در حال حاضر در حال تولید یک خودروی سواری و یک کراس اوور برقی است. جک در مجموع دارای حجم تولید سالانه حدود هفتصد هزار دستگاه است و بیشتر محصولات آن در بازار داخلی چین به فروش می رسد.

موتور جک J4 کرمان

از سال 2017 حدود 50 درصد از سهام جک به شرکت آلمانی فولکس واگن فروخته شده است. بر اساس این قرارداد تجاری، برند سیات، یکی دیگر از شرکت های تابعه فولکس واگن، با طرف چینی در بخش خودروهای بنزینی و الکتریکی همکاری خواهد کرد.

جک J4 در کلاس سدان های کوچک تولید شد و محصولی قدیمی در بین خودروهای جک چینی است. این خودرو در برخی از کشورها با کد مدل A30 و نام تجاری Heyue دیده می شود. اولین مدل J4 در سال 2012 عرضه شد و از حدود سال 2019 در بسیاری از نقاط موجود نیست.

طراحی بدنه و بیرونی جک J4 کرمان موتور

جک کامپکت سدان با الهام از نسل ششم هیوندای سوناتا (YF) ظاهری کوچک‌تر دارد. در ترکیب با چراغ‌های بزرگ جلو، جلوپنجره تزئین شده با خطوط کرومی براق و صدا خفه کن‌های قدیمی در کناره‌های سپر، این خودرو ترکیبی ناهماهنگ از عناصر مختلف را ارائه می‌کند. شاید در سال های اولیه واردات جک J4 ظاهر شدن این خودرو به عنوان یک محصول اقتصادی از چین قابل قبول به نظر می رسید اما در سال 2022 که چری آریزو 5 در بازار ایران عرضه می شود، J4 بی مزه و عقب مانده به حساب می آید.

بیشتر سپر جلوی J4 از پلاستیک مشکی ساخته شده است. حجم چراغ های جلو و کاپوت از سادگی خودرو می کاهد و حس اسپرتی به آن می دهد. خط چشمی هماهنگ در امتداد دسته ها در نمای جانبی دیده می شود. از مواد پلاستیکی تیره در گلگیرها و پدال های ورودی به کابین استفاده نمی شود. آینه های راهنما و دسته های فلزی همرنگ بدنه نیز بر روی J4 نصب شده است.

جک J4 از پهلو زشت به نظر می رسد. این با اندازه بزرگ چراغ های جلو تشدید می شود که ماشین را از جانبی خوشحال می کند. چرخ های 15 اینچی با لاستیک های 185 میلی متری از دیگر معایب طراحی بیرونی J4 است. این خودرو احتمالاً در مدل 1401 به رینگ های اسپرت آلومینیومی پنج پره مجهز خواهد شد.

موتور جک J4 کرمان

در قسمت عقب، عدم وجود پلاستیک مشکی یک امتیاز مثبت برای J4 است، زیرا اکثر سدان های کوچک ساخت چین شرایط متفاوتی دارند. ابعاد چراغ های عقب طراحی بیضی شکل به خوبی با اندازه کلی خودرو مطابقت دارد. اندازه بدنه و درب عقب، طراحی محل نصب پلاک و قرار دادن فلاشر خطر قرمز رنگ در داخل سپر عقب برای این کلاس خودرو قابل قبول است.

موتور JAC J4 2022 جک G4 کرمان

در نتیجه می توان از طراحی بدنه J4 به عنوان یک سدان چینی 8000 دلاری راضی بود. اما این نتیجه به دلیل شرایط بازار ایران و نبود خودروهای با کیفیت (حتی ساخت چین) است. J4 با طول 4435 میلی متر، عرض 1725 میلی متر، ارتفاع سقف 1505 میلی متر و فاصله بین دو محور 2560 میلی متر تولید می شود.

طراحی داخلی و نمای داشبورد جک J4 کرمان موتور

مهم ترین تغییری که J4 برای مدل 1404 ایجاد می کند، قرار دادن یک صفحه نمایش لمسی 11 اینچی در وسط پنل جلویی است. پشت فرمان یک ساختار مسطح با مانیتور TFT برای کامپیوتر سفر قرار دارد. همچنین چند تکه پلاستیک نقره ای به فرمان اضافه شده است.

کیفیت پلاستیک استفاده شده برای خوشه ابزار J4 سخت و ارزان به نظر می رسد. از این ماده ناخوشایند برای فرمان نیز استفاده می شود. کلیدهای سیستم کنترل آب و هوا و سیستم سرگرمی تفاوت قابل توجهی با مدل قبلی ندارند. از تصاویر منتشر شده می توان نتیجه گرفت که نسخه تولیدی کرمان موتور همچنان با ترمز دستی معمولی و استارت معمولی (سوئیچ دار) تولید خواهد شد.

صندلی های J4 برای چهار بزرگسال مناسب است و دارای چرم مصنوعی است، اما از مواد نرمی روی صندلی ها استفاده نشده است. برخلاف تصاویر J4 موجود در سایت های چینی، نسخه مونتاژی کرمان موتور فاقد صندلی و صفحه ابزار کرم رنگ است و تقریباً کل فضای داخلی با لوازم خاکستری تیره ارائه شده است.

راحتی در ردیف دوم و صندوق عقب 550 لیتری از نکات مثبت جک J4 با ابعاد آن در کلاس سدان های کوچک است.

درایو و تجهیزات فنی جک موتور ژرمن K4

همانند سال های گذشته، تنها موتور موجود برای J4، نمونه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 105 اسب بخار قدرت و 146 نیوتن متر گشتاور است. برخلاف سایر سدان های کلاس چینی، از موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی یا 1.5 لیتری توربو استفاده نمی کند.

قدرت محرک موتور جک J4 کرمان

جک J4 که توسط کرمان موتور مونتاژ می شود، پس از شروع حرکت در 14 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد و حداکثر سرعت آن 170 کیلومتر در ساعت است. این خودرو تنها با گیربکس اتوماتیک CVT عرضه می شود و میانگین مصرف بنزین 5.6 تا 7 لیتر در هر صد کیلومتر دارد. جک J4 در وزن خالص 1100 کیلوگرم تولید می شود.

تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی جک J4 کرمان موتور

جک J4 از نظر آپشن یکی از ضعیف ترین خودروهای چینی در بازار ایران است. این خودرو با گیربکس اتوماتیک عرضه می شود. با این حال، در حال حاضر فاقد ویژگی های مهمی مانند دوربین پارکینگ، ناوبری ماهواره ای و سانروف است. این تجهیزات ممکن است در سال 1401 برای J4 موجود باشد.

موتور جک J4 کرمان

فرمان برقی مجهز به سیستم کنترل فشار لاستیک TPMS، کلیدهای کنترل سیستم صوتی، شیشه ها و آینه های جانبی برقی، تودوزی چرمی، کروز کنترل، کامپیوتر سفری، تنظیم ارتفاع چراغ جلو، سنسور نور، چراغ راهنمایی، سیستم کنترل فشار هوا لاستیک، راننده و جلو کیسه هوای سرنشینان، ترمزهای ضد قفل ABS و سیستم توزیع الکترونیکی برق بین چرخ ها و غیره EBD.

قیمت نهایی جک J4 کرمان موتور و مقایسه با رقبا

جک J4 با وجود کاستی های فنی و رفاهی یکی از ارزان ترین خودروهای جهان با گیربکس اتوماتیک است. قیمت این خودرو در چین به طور متوسط ​​بین 8300 تا 53000 یوان است در حالی که نسخه مجهز به گیربکس CVT و امکانات اضافی 12000 دلار قیمت دارد. با این شرایط قیمت جک J4 کرمان موتور در بازار ایران حدود 450 تا 500 میلیون تومان برآورد می شود.

موتور جک J4 کرمان

سدان های چینی در بازار ایران تنوع چندانی ندارند. در حال حاضر توربوشارژر آریزو 5 با موتور 147 اسب بخاری 700 میلیون تومان قیمت دارد و از حدود سال 1398 تاکنون با موتور تنفس طبیعی تولید نشده است. اگرچه آریزو 5 توربو حدود 50 درصد گرانتر از J4 است. اما همچنین ویژگی های بیشتر و ظاهر بهتری را ارائه می دهد.

دنا پلاس معمولی و توربوشارژر اتوماتیک اصلی ترین رقبای جک J4 هستند. تولید و پیش فروش این خودروها توسط ایران خودرو برای بازار کافی نیست. اما از نظر قیمتی حتی با گیربکس دستی در محدوده 400 تا 500 میلیون تومان در بازار آزاد گزینه های معقول تری نسبت به جک J4 هستند.

روی کاغذ هیچ رقیب چینی برای جک J4 کرمان موتور وجود ندارد و این خودرو ظاهرا یکی از معدود خودروهای سدان اتوماتیک ایران است; اما اگر J4 مدل 1401 حدود 450 میلیون تومان قیمت داشته باشد، کراس اوورهای چینی دست دوم و کم کارکرد مدیران خودرو مانند ام وی ام X33 جذابتر به نظر می رسند.

[ad_2]

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما