نسخه آزمایشی ویندوز 11 با پوشه منوی شروع جدید و مدیر وظیفه – Zomit منتشر شد

[ad_1]

مایکروسافت در حال افزودن گزینه‌های جدیدی به ویندوز 11 است که شامل ژست‌های لمسی جدید، پوشه‌های منوی استارت، طراحی مجدد Task Manager و موارد دیگر می‌شود. بیلد جدید ویندوز 11 که دیروز در دسترس آزمایش کنندگان قرار گرفت، مملو از ویژگی های جدیدی است که عملکرد کلی دستگاه را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد.

پوشه جدید Start Menu به کاربران ویندوز 11 اجازه می دهد تا بخش پین شده این منو را سفارشی کنند. هنگامی که می خواهید یک پوشه جدید ایجاد کنید، به سادگی برنامه را انتخاب کنید، آن را بکشید و به برنامه دیگری رها کنید. حتی در حال حاضر، نرم افزارهای موجود در هر پوشه را می توان مرتب کرد یا حذف کرد. امکان تغییر نام پوشه‌ها در آزمایش‌های آینده در دسترس خواهد بود، اما به نظر می‌رسد که مشاهده سفارشی‌سازی بیشتر در این بخش خوب است، زیرا ویندوز 11 راه‌های زیادی برای تغییر طراحی منوی استارت ارائه نمی‌دهد.

اسکرین شات پوشه های پین شده منوی استارت ویندوز 11

اگر همیشه از طرفداران ژست‌های حرکتی در ویندوز 8 بوده‌اید، این خبر خوب است. مایکروسافت به زودی پنج حرکت لمسی جدید را به ویندوز 11 اضافه می کند که استفاده از آن را در تبلت ها کمی آسان تر می کند. اولین مورد، قابلیت کشیدن انگشت به سمت بالا در نوار وظیفه برای نمایش منوی استارت و کشیدن انگشت به پایین برای بستن مجدد آن است. همچنین می‌توانید به راحتی بین گزینه‌های پین‌شده، همه برنامه‌ها و موارد توصیه‌شده در منو جابه‌جا شوید. سومین ژست ضربه زدن جدید به شما امکان می دهد با کشیدن انگشت خود از سمت راست پایین نوار وظیفه، منوی تنظیمات سریع را باز کنید. این ویژگی زمانی مفید است که نیاز به تغییر سریع حالت هواپیما یا دسترسی به تنظیمات بلوتوث دارید. انیمیشن های نمایش مرکز اطلاع رسانی نیز بهبود یافته اند. مایکروسافت همچنین ادعا می کند که در به روز رسانی جدید چرخاندن دستگاه بین حالت های عمودی و افقی “بهتر” و “پاسخگوتر” خواهد بود.

عملکرد جدید ژست لمسی ویندوز 11

ویژگی جدید Snap Layouts مایکروسافت در ویندوز 11 نیز در دست توسعه است. با استفاده از این ویژگی می توانید هر برنامه ای را به بالای پنجره بکشید و تمام طرح بندی های موجود را مشاهده کنید. مایکروسافت همچنین در حال بهبود ویژگی فوکوس برای اضافه کردن حالت Do Not Disturb است. این ویژگی باعث می‌شود تا اعلان‌ها را خیلی راحت‌تر بی‌صدا کنید تا فقط اعلان‌ها یا موارد اولویت‌دار را ببینید.

ویژگی جدید Snap Layouts ویندوز 11 چگونه کار می کند؟

Live Captions به زودی در ویندوز 11 در دسترس خواهد بود و از طریق Winkey + CTRL + L در دسترس خواهد بود. زیرنویس زنده برای افراد ناشنوا یا کم شنوا عالی است، اما برای همه در دسترس است و به طور خودکار از هر محتوای صوتی پشتیبانی می کند. زیرنویس ها می توانند در پنجره ها شناور باشند یا در بالا و پایین صفحه نمایش داده شوند. به نظر می رسد این گزینه یکی از بهترین موارد اضافه شده به ویندوز 11 باشد.

اسکرین شات از ویژگی زیرنویس زنده ویندوز 11

از دیگر پیشرفت‌ها می‌توان به کشیدن و رها کردن در نوار وظیفه ویندوز 11 اشاره کرد. این ویژگی در اولین راه‌اندازی در دسترس نبود، بنابراین کاربران سیستم عامل جدید مایکروسافت از بازگرداندن آن خوشحال خواهند شد. همچنین، به زودی مشاهده فضای ذخیره‌سازی OneDrive در File Explorer آسان‌تر می‌شود و ویژگی دسترسی پیشرفته‌تر به شما امکان می‌دهد فایل‌ها و همچنین پوشه‌ها را پین کنید. مایکروسافت همچنین در حال تغییر برخی تنظیمات پیش فرض برق در ویندوز 11 برای کاهش مصرف برق در رایانه ها است.

اسکرین شات از تم تیره Task Manager ویندوز 11

در نهایت، طراحی مجدد Task Manager وجود دارد. این بخش برای عملکرد بهتر در ویندوز 11 دوباره طراحی شده است. یک نوار فرمان جدید، تم تیره و حالت بهره وری را در Task Manager خواهید دید.

مقاله مرتبط:

(حالت کارایی) به کاربر اجازه می دهد تا مصرف منابع سیستم را توسط نرم افزارهای مختلف محدود کند.

مثل همیشه، این ویژگی های جدید ویندوز 11 در حال حاضر فقط در مرحله آزمایش هستند، به این معنی که برخی از آنها احتمالاً در به روز رسانی ماهانه در طول سال 2022 در دسترس خواهند بود. مایکروسافت اولین به‌روزرسانی بزرگ ویندوز 11 را منتشر کرد، اما پس از آن، بسته‌های ارتقاء بیشتر، بسته‌های کوچک‌تر، را در طول سال شاهد خواهیم بود.

[ad_2]

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.