هدف ناسا افزایش “انعطاف پذیری عملیات” در عین حفظ روابط با روسیه دیجیاتو است

[ad_1]

مدیر عملیات فضایی سرنشین دار ناسا روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که این سازمان طبق معمول با شرکای خود از جمله روسیه به عملیات ایستگاه فضایی بین المللی ادامه خواهد داد. او همچنین گفت که ناسا با همکاری وزارت امور خارجه اوضاع اوکراین را رصد خواهد کرد. ناسا قبلا در چنین موقعیت هایی قرار داشته است و هر دو طرف بسیار حرفه ای بوده و شرایط را درک می کنند.

در حال حاضر، کنترلرهای پرواز ناسا و سایر مقامات در روسیه این مسئولیت را بر عهده دارند مسکو آنها ادامه دارند و روابط بین رهبران روسیه و ایالات متحده به خوبی پیش می رود. در شرایط فعلی مشکلی وجود ندارد و مانند چند روز قبل از اعلام جنگ کار می کنند.

ناسا همچنان قصد دارد یکی از فضانوردان خود را در اوایل بهار به فضا پرتاب کند ما ترشیم روسیه به زمین بازگشته است. این فضاپیما در قزاقستان فرود خواهد آمد و مقامات ناسا ابتدا به روسیه و سپس به قزاقستان خواهند رفت. آنها همچنان منتظرند تا تمامی مراحل قانونی این ماموریت طبق روال گذشته انجام شود.

همچنین در 10 آوریل 1401، ماموریت Axiom 1 با کپسول Crudragon SpaceX به ایستگاه فضایی بین المللی در یک ماموریت تجاری سفر خواهد کرد. اما با توجه به نامشخص بودن آینده ایستگاه فضایی و وضعیت فعلی بحث هایی در مورد انجام این ماموریت مطرح شده است. روسیه همچنان به دنبال وضعیت همکاری است 2024 میلادی وی مشخص نکرد. ناسا گفت که ساکنان ایستگاه فضایی در گذشته تنش‌های سیاسی مشابهی را تجربه کرده‌اند، اما در تاریخ 20 ساله ایستگاه چنین چیزی وجود نداشته است.

ناسا چه برنامه ای دارد؟

اگر تصمیم گرفته شود ایستگاه فضایی را به دو قسمت و قسمت روسی ایستگاه تقسیم کند، ناسا برای پشتیبانی از ایستگاه به سناریوهای احتمالی نیاز خواهد داشت. در کنفرانس مطبوعاتی، سخنگوی ناسا توضیح داد که این سازمان همیشه به دنبال آن است. انعطاف پذیری عملیات خود را افزایش دهید شرکت های فضای باری ناسا می خواهند این انعطاف پذیری را افزایش دهند.

به عنوان مثال، در حال حاضر یک فضاپیمای نورث روپ گرومن به ایستگاه فضایی متصل است و قرار است برای اولین بار در یک مانور، ارتفاع ایستگاه را تنظیم کند. از آنجایی که کپسول‌های Dragon Space X موتوری برای انجام چنین مانورهایی ندارند، سخنگوی ناسا گفت که می‌خواهد انعطاف‌پذیری خود را با اژدهای باری افزایش دهد. چیزی در مورد او بوئینگ استارلاینر او نگفت که اوایل بهار به ایستگاه فضایی خواهد رفت، اما این فضاپیما ممکن است چنین قابلیتی داشته باشد.

[ad_2]

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما