همه چیز درباره پنگوئن ها – دشمن بتمن، رقیب بروس وین

[ad_1]

وقتی صحبت از دشمنان بتمن به میان می‌آید، ذهن مخاطب اغلب به سراغ افرادی مانند جوکر، ریدلر، بین، دتراک، اسکارو و راس غول می‌رود. شخصیت هایی که شوالیه تاریکی را از نظر جسمی یا ذهنی (و در برخی موارد هر دو) به چالش می کشند. اما پنگوئن ممکن است فردی نباشد که مخاطب از همان ابتدا به یاد می آورد.

اما پنگوئن ها را نباید ساده گرفت. این شخصیت احتمالا بهترین نماد گاتهام در برخی از کمیک های فساد است. فردی ثروتمند و با نفوذ که چیزی در مقابل خود نمی بینند و از همه این فرصت ها برای کسب قدرت و ثروت بیشتر استفاده می کنند. پس دقیقاً پنگوئن کیست و چه خطری برای بتمن دارد؟ در این مقاله به معرفی این شخصیت می پردازیم.

شناسه پنگوئن

– اولین حضور: خیر. 58 Detective Comics (منتشر شده در دسامبر 1941)
ناشر: دسی
– سازندگان: بیل فینگر و باب کین
– نام واقعی: Oswald Chesterfield Cobblepot
کمیک های توصیه شده برای خواندن:
Batman: Penguin Triumphant (اکران شده در ژوئیه 1992)
ویترین 94 طنز شماره 7 (منتشر شده خرداد 94)
Joker’s Asylum: Penguin (منتشر شده در دسامبر 2008)
Penguin: Pain And Prejudice (از دسامبر 2011 تا آوریل 2012 منتشر شد)
شماره 23.3 کمیک بتمن (منتشر شده در نوامبر 2013)


پنگوئن کیست؟

پنگوئن ها در کمیک های زن

اسوالد کابلوپات، ملقب به پنگوئن، یکی از سرمایه داران و افراد با نفوذ شهر فاسد گاتهام است. همانطور که از بسیاری از قدرتمندترین افراد شهر انتظار می رود، کابلپات نیز چنین است. او فردی خودخواه است که به چیزی جز موقعیت، نفوذ و ثروت خود اهمیت نمی دهد.

به همین دلیل است که او فقط یکی از دشمنان بتمن نباشید ممکن است، اما او همچنین یکی از رقبای بروس وین است (و بلکه خانواده وین) اسوالد محسوب می شود، اما او کمک کننده و نوع دوست است.


محتوای پیشنهادی:20 بازیگری که می توانند نقش هارلی کوین را بازی کنندتغییرات احتمالی برای مارگو رابی
20 بازیگری که می توانند نقش هارلی کوین را بازی کنند


منشاء پنگوئن

پنگوئن شماره 58 کمیک کارآگاهی (برای مشاهده در اندازه واقعی روی عکس کلیک کنید)
پنگوئن شماره 58 کمیک کارآگاهی (برای مشاهده در اندازه واقعی روی عکس کلیک کنید)

پنگوئن در طول مدتی که در کمیک ها فعالیت می کرد، داستان های اصلی و پس زمینه زیادی داشت. از آن او از بدو تولد مشکلی دارد که باعث می شود انگشتان دست و پاهایش به شکلی پنگوئن به هم بچسبند. برای ماجراجویی هایی که در آن هستید آماده شوید مورد توجه دیگران قرار نمی گیرد. حتی در داستان ها اسوالد کابلوپات به عنوان پسر خانواده ای ثروتمند به تصویر کشیده می شود که پس از از دست دادن ثروت خود تصمیم گرفتند به هر طریق ممکن آن موقعیت و ثروت را به دست آورند.

داستان هر چه که باشد، اسوالد کیبلپت در نهایت تبدیل به پنگوئنی می شود که گاتهام (یا حداقل برخی از آن) آن را بررسی می کند، کمانچه مناسبی برای بتمن است.

اما برای قسمت اصلی پنگوئن، به سراغ یکی از اولین نسخه های این شخصیت از دوران طلایی کمیک ها می رویم. پنگوئن ها در آن زمان او را نه به عنوان یک جنایتکار متعصب، بلکه به عنوان یک دزد و جنایتکار کوچک توصیف کردند. کسی برای شخصی به نام رئیس کار می کرد و می خواست برای خودش یکی باشد و تجربه کسب کند.

اما اسوالد به زودی متوجه می شود که در میان دزدها هیچ افتخاری وجود ندارد. پس از مدتی کار با کابلپات، رئیس تصمیم گرفت از او دوری کند. اسوالد اصلاً آن را دوست نداشت. اینطور شد که تله کابین با کشتن رئیس جای او را گرفت. اسوالد به عنوان یک جنایتکار به کار خود ادامه داد او آنقدر بزرگ شد که به سمت بتمن کشیده شد تا اینکه پنگوئن یکی از ویولن های او شد.

اما نام مستعار پنگوئن است از کجا آمده؟ همانطور که اشاره شد، ریشه های مختلفی برای Oswald Cablepot گفته شده است و هر کدام دلیل متفاوتی برای نام مستعار دارند. در برخی داستان ها، این عنوان به دلیل انگشتان دست و پاهای کابلوپات داده شد. در دیگران، اسوالد در کودکی توسط همکلاسی هایش در کودکی لقب گرفته بود. برخی از داستان ها به دلیل بینی بلندی شبیه نوک پرنده کابل مانند و کت و شلوار پنگوئن مانند این لقب به او داده شد.

دلیل هرچه که باشد، به نظر می رسد اسوالد کیبل پت راه بروس وین را دنبال کرده است. بروس همچنین از ترس خفاش ها را نماد کرد تا جنایتکاران را با این هویت بترساند. اسوالد همچنین با نام مستعار تحقیرآمیز به نماد قدرت در شهر گاتهام تبدیل شده است. با این حال او دوست ندارد در برخی داستان ها او را با این لقب مضحک بشناسند.


محتوای پیشنهادی:8 تا از ترسناک ترین آثار هارلی کوینسمت تاریک هارلی کوین
8 تا از ترسناک ترین آثار هارلی کوین


قدرت ها و توانایی های پنگوئن

اسوالد کابلپات به خودی خود قدرت خاصی ندارد. با این حال او به لطف ثروت، نفوذ و ترس از دیگران، می تواند خواسته های خود را تا حد زیادی برآورده کند. پنگوئن ها معمولا او افرادی را برای کار به عنوان دستیار و زیردستان در فعالیت های مجرمانه استخدام می کند. اینها افرادی هستند که در بیشتر موارد قدرت بدنی پنگوئن را تشکیل می دهند. همچنین، در شهری فاسد مانند گاتهام، نیروهای امنیتی مانند پلیس و قوه قضاییه می توانند به راحتی به دست مرد ثروتمندی مانند Kabilpat بیفتند.

یکی از مهمترین فعالیت های جنایی اسوالد تجارت اسلحه در باره. او هست قاچاق اسلحه و ابزار از هر نوع، و حتی داشتن مغازه ها و کارخانه های اسلحه فروشی، اغلب از نظر اسلحه از اکثر مجرمان گاتهام بالاتر است. از طریق چنین فعالیت هایی، بسیاری از ابزارهای نمادین خود را به دست آورده است. از پنگوئن های مکانیکی انفجاری گرفته تا چتر معروف او با یک سلاح گرم در داخل.

البته خود پنگوئن او در استفاده از سلاح های مختلف و حتی مبارزه تن به تن به خصوص بوکس بسیار خوب است. با این حال، او به دلیل بدن فیزیکی ضعیف و طبیعت بزدل خود، این کارها را به زیردستان خود واگذار می کند. با این حال، توانایی‌های او معمولاً برای شوالیه تاریکی و متحدانش فایده‌ای ندارد.


محتوای پیشنهادی:معرفی هارلی کویین – ملکه جنایت در شهر گاتهاممعشوقه سابق جوکر، حالا دستیار بتمن
معرفی هارلی کویین - ملکه جنایت در شهر گاتهام


پنگوئن ها از دنیای کمیک

پنگوئن کالین فارل در بتمن مت ریوز

پنگوئن ها یکی از کمانچه های مورد علاقه سازندگان در اقتباس از کمیک های بتمن در رسانه های دیگر هستند. آثار غیر طنز زیادی با حضور این شخصیت ساخته شده است.

در جهان انیمیشن ها ممکن است Batman: The Brave and the Brave و Batman: The Animated Series نقل قول. در جهان بازی های ویدیویی همچنین از پنگوئن ها Batman Arkham، Batman: The Telltale Series و Suicide Squad: Kill the Justice League استفاده شده.

سریال‌های لایو اکشن محبوبی که از این کمانچه بتمن استفاده می‌کنند شامل سریال‌های Batman 60s و Gotham هستند. موفقیت برگس نقش پنگوئن را بازی کنید در سریال بتمن (او در سال 1966 در اسپین آف سریال نیز همین نقش را بازی کرد) و رابین لرد تیلور علاوه بر این سریال گاتهام او این نقش را بازی کرد.

بازگشت بتمن فیلمی محصول سال ۱۹۹۲ به کارگردانی تیم برتون است. این یک اثر هنری بود دنی دویتو و یک تغییر فراموش نشدنی اسوالد کیبلپت را روی پرده بزرگ زنده کرد. پس از یک مدت طولانی، در سال 2022 بازی دوباره این نقش شخصیت کالین فارل و دوباره با یک آرایش عالی بتمن به کارگردانی مت ریوز در اکشن زنده به سینماها بازگشت. همچنین یک سری اسپین آف ویژه برای این نسخه از پنگوئن وجود داشت.


به خواندن دنیای بتمن ادامه دهید


سوالات متداول در مورد پنگوئن ها

نام واقعی پنگوئن چیست؟

پنگوئن لقبی است که به اسوالد کابلوپات، یکی از رؤسای بزرگ جنایی شهر گاتهام داده شده است. او با ثروت و نفوذ خود در این شهر فاسد قدرت زیادی به دست آورده است.

سلاح پنگوئن چیست؟

پنگوئن ها معمولاً به خاطر حضور و ترس از دیگران کاری انجام می دهند. علیرغم داشتن مهارت های به کارگیری انواع سلاح ها و حتی نبرد تن به تن، هنوز اینها توانایی های اصلی پنگوئن نیستند. نمادین ترین اسلحه اسوالد کابلوپات چتری است که اسلحه و مهمات در آن نگه داشته شده است.

[ad_2]

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما