واکسن کرونا خطر ابتلای طولانی مدت به ویروس دیجیاتو را به نصف کاهش می دهد

[ad_1]

مقامات بهداشتی بریتانیا می گویند که واکسن ها به طور قابل توجهی خطر طولانی مدت بیماری را افزایش می دهند ویروس کرونا برای کاهش. در بررسی اخیر شواهد، آنها به این نتیجه رسیدند که افرادی که پس از تجربه ویروس واکسینه شده بودند، خیلی زودتر از افرادی که واکسینه نشده بودند، علائم بیماری را تجربه کردند. آنها همچنین دریافتند که این واکسن در کاهش علائم در افرادی که سابقه طولانی بیماری عروق کرونر قلب دارند بسیار موثر است.

رابطه بین عفونت طولانی مدت ویروس کرونا و واکسن

محققان آژانس سلامت بریتانیا 15 مطالعه انجام شده در این کشور و جاهای دیگر را تا ژانویه 2022 تجزیه و تحلیل کردند تا رابطه بین عفونت طولانی مدت و واکسن ها را بیابند.

علاوه بر درک این ارتباط، این امکان نیز وجود دارد که واکسن‌های کووید-۱۹ به نحوی باشند عفونت قسمت های مختلف بدن به دلیل وجود آن ویروس جلوگیری کردن.

ویروس کرونا

به طور خاص، محققان دریافتند که افراد واکسینه نشده، به طور متوسط، دو برابر بیشتر از افرادی که واکسینه نشده بودند، مبتلا بودند. این نتیجه با بررسی داده های جمع آوری شده در مورد افرادی که از واکسن های Astrazenka و Johnson-Johnson استفاده می کردند به دست آمد. اثر محافظتی واکسن ها در برابر عفونت های طولانی مدت بیشتر در افراد بالای 60 سال دیده می شود.

“مری رمزی، رئیس بخش واکسیناسیون موسسه، می گوید:”واکسن بهترین راه محافظت از خود در برابر علائم جدی ویروس است. واکسن ممکن است به کاهش اثرات طولانی مدت کمک کند.

در ظاهر، منطقی به نظر می رسد که واکسیناسیون می تواند خطر طولانی مدت بیماری عروق کرونر قلب را کاهش دهد. اما تحقیقات نشان داده است که واکسن می تواند تا حد زیادی خطر عفونت های جدی و نیاز به بستری شدن را کاهش دهد. از سوی دیگر، شواهد نشان می دهد که عفونت طولانی مدت خطر عفونت را در بدن افزایش می دهد. بنابراین کوتاه کردن دوره عفونت با کمک واکسیناسیون در پیشگیری از بیماری های عفونی مهم است.

مطالعات نشان می دهد که رابطه قوی بین واکسن و سیر ویروس وجود دارد. اگرچه 1 درصد از افراد عوارض جانبی واکسن را گزارش کرده اند، این واکسن شناخته شده ترین محافظت در برابر ویروس کرونا است.

[ad_2]

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما