وضعیت اینترنت اپراتورهای همراه اول و ایرانسل منتشر شد – زومیت

[ad_1]

گزارش عملکرد سالانه اپراتورها نشان می دهد که تاثیر مستقیم افزایش مصرف بر سرعت به دلیل کمبود منابع مورد نیاز شبکه است و در واقع دلیل اصلی وضعیت فعلی در زمینه کیفیت اینترنت عدم توسعه شبکه است. توسط اپراتورها متناسب با افزایش مصرف کاربر

به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، معاون پست، ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بر اساس بررسی گزارش سالانه وضعیت خدمات ارائه شده توسط اپراتورها را تشریح کرد:

وقتی به وضعیت اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در سال گذشته نگاه می کنیم، مشاهده می شود که حجم دیتای مشتریان (بار) افزایش یافته و سرعت دسترسی (Yield) کاربران پس از افزایش مصرف کاهش یافته است.

مطابق با این مجید حاجی تاثیر مستقیم افزایش مصرف بر سرعت به دلیل کمبود منابع مورد نیاز شبکه است و در واقع دلیل اصلی وضعیت کنونی در زمینه کیفیت اینترنت، عدم توسعه شبکه‌ها توسط اپراتورها متناسب با افزایش تعداد کاربران. مصرف. حقی تاکید می کند: گزارش وضعیت دو اپراتور همراه اول و ایرانسل از نظر حجم مصرف دیتا و سرعت ارائه خدمات در نسل های 3 و 4 برای شفاف سازی و اطلاع رسانی در پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شده است. عمومی.

رشد 43 درصدی داده های مصرف برای اپراتور اول

بر اساس این گزارش که رایتل در آن دخالتی ندارد، حجم دیتای مصرفی مشتریان همراه اول از 12000 ترابایت در سال گذشته به 17200 ترابایت افزایش یافته است که تقریباً 43 درصد افزایش داشته است. بر اساس تحقیقات انجام شده سهم مصرف نسل سوم از 2550 ترابایت به 2640 ترابایت افزایش یافته است. این حدود 16 درصد از کل است. همچنین سهم نسل چهارم از 9450 ترابایت به 14560 ترابایت افزایش یافته است که حدود 84 درصد از کل را به خود اختصاص داده است.

سرعت اینترنت همراه اول در شهرهای مختلف

از سوی دیگر سرعت اینترنت نسل 3 و 4 تلفن همراه اول نیز در این گزارش مورد بررسی قرار گرفت و بر این اساس سرعت نسل سوم تلفن همراه اول در کل کشور از 3.3 به 3.3 افزایش یافت. 4 مگابیت بر ثانیه در سال گذشته از سوی دیگر سرعت نسل اول 4 تلفن همراه در کل کشور از 8.6 مگابیت بر ثانیه به 2 مگابیت در ثانیه در سال گذشته افزایش یافته است.

رشد 40 درصدی ایرانسل

اما اطلاعات ایرانسل در قسمت دیگر این گزارش تحلیل شده است. بر اساس این بخش، حجم دیتای مصرفی مشتریان ایرانسل در سال گذشته از 12200 ترابایت به 17050 ترابایت افزایش یافته است. این افزایش حدود 40 درصدی است که سهم مصرف نسل سوم حدود 1700 ترابایت معادل 1550 ترابایت معادل 9 درصد کل و سهم نسل چهارم از 10500 ترابایت به حدود 15500 ترابایت یا 91 است. ٪ از بین همه.

سرعت اینترنت ایرانسل در شهرهای مختلف

همچنین سرعت نسل سوم ایرانسل در سراسر کشور از 1.8 مگابیت بر ثانیه به 2.3 مگابیت در ثانیه در سال گذشته افزایش یافت. از سوی دیگر سرعت نسل چهارم ایرانسل در کل کشور از 12.2 مگابیت بر ثانیه به 11.11 مگابیت در ثانیه در سال گذشته افزایش یافته است.

راه حل

در گزارش رگولاتوری که خلاصه ای از وضعیت شبکه همراه اول و ایرانسل است، به طور کلی مصرف دیتا در شهرها افزایش می یابد. با این حال، مقادیر سرعت نیز در سراسر کشور به دلیل افزایش مصرف کاهش یافت. اما این نزول در هر شهری یکسان نیست و یک جهش ناگهانی نیست. بر اساس این گزارش، در رابطه با نسل سوم، با توجه به سهم کم ترافیک توزیع شده توسط این بخش، یعنی 16 درصد از سهم ترافیک اولیه موبایل از کل ترافیک شرکت و 9 درصد از سهم ترافیک ایرانسل از کل ترافیک شرکت. اکثر کاربران می توانند از طریق نسل چهارم به اینترنت موبایل دسترسی داشته باشند.

رگولاتوری تاکید کرد: اولین شرکت در بخش خدمات نسل چهارم که به 84 درصد از مشترکان خود خدمات رسانی می کند، نسبت به ایرانسل در وضعیت منفی قرار دارد و با توجه به شبکه و حجم مشتری پیش بینی می شود در شب سال نو باشد. و افزایش ناگهانی مصرف در صورت ادامه روند فعلی با مشکل جدی مواجه خواهد شد. در نهایت سازمان تنظیم مقررات به این نتیجه رسید که تاثیر مستقیم افزایش مصرف بر سرعت ارائه خدمات از نظر کمبود منابع مورد نیاز شبکه و در نهایت دلیل اصلی عدم تکامل اپراتورها متناسب با افزایش مشتری است. مصرف.

[ad_2]

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.