پرداخت ها در چرخه آستانه های قانونی؛ درگاه های پرداخت در صف مسدود کردن

[ad_1]

09:30 جمعه، شرکت ها پرداخت دریافت پیامی مبنی بر وجود 37000 خریدار به دلیل مشکلات. کد مالیاتی آنها مسدود شده اند. همین پیام بار دیگر موجی از انتقادات را به همراه داشت مبلغ پرداختی از سوی دیگر بانک مرکزی معتقد است که اشکالی ندارد و برای مقابله با تخلفات انجام می شود.

در پیام ارسالی برای پرداخت کمک های مردمی تاکید شده است که لیست پذیرندگان کمک های حمایت شده مربوط به برخی شرکت ها است. پرداخت به دلیل مشکلات کد مالیاتی، نمایندگان به نمایندگان شرکت ایمیل خواهند شد.

انتقاد از شرکت ها پرداخت اما این روند ارتباط مستقیمی با اجرای قانون و عدم اطلاع رسانی در مراحل قبل دارد. اما بانک مرکزی معتقد است این موضوع چندین بار پیش از این گزارش شده است.

این در حالی است که شرکت های پرداخت کننده معتقدند فهرست اعلام شده ناقص است و همچنین بخش قابل توجهی از این پذیرندگان معاملات مربوط به قانون مالیات را به درستی انجام داده اند.

برای نادیده گرفتن داده های ذخیره شده از اطلاعات قدیمی

«مهران محرمیان» در پاسخ به انتقاد پرداخت کنندگان مبنی بر قدیمی بودن لیست شاپرک برای پرونده های فاقد کد مالیاتی به دیجیاتو گفت: مشکل بعید است، مشکل از شاپرک نیست، بلکه در کم کاری مددکاران است. ما بارها به پرداخت کنندگان گفته ایم که لیست را به روز کنند، اما این لیست به نفع آنها نبوده است.”

این در حالی است که علی امیری مدیر عامل زرین پال پیش از این اعلام کرده بود: «شراگ در مورد پورتال های دارای کد مالیاتی تحقیق و تفحص دریافت کرده است که به نظر تحقیقی قدیمی است، در این میان با توجه به تهدیدات اخیر بسیاری از افراد درگاهآنها در چند هفته گذشته کدهای مالیاتی دریافت کرده اند و نام آنها در لیست شاپرک نیست.

این در حالی است که معاون فناوری های نوین بانک مرکزی تاکیدی بر این موضوع نداشت و معتقد است که این مشکل به دلیل عدم پرداخت است. از سوی دیگر «محمدمهدی شریعتمدار» کامنت های محرم را رد کرد.

رئیس انجمن فین‌تک ایران در پاسخ به سوال دیجیاتو مبنی بر اینکه چرا به‌روزرسانی فهرست توسط مشارکت‌کنندگان دنبال نشد، گفت: این از نظر فنی قابل اعتماد نیست. سامانه جامع شاپرک کاملا متمرکز است. در این سامانه هیچ پرتال ثبت شده و ثبت نشده ای وجود ندارد.»

به گفته وی، شاپرک تا زمانی که در سامانه جامع خود ثبت نشده باشد، داده و پورت ندارد.

البته حریم خصوصی احتمالاً به نامه ای اطلاق می شود که همان طور که خودش می گوید بارها از راه های دیگر نیز ارسال می شود. مبلغ پرداختی این مورد اشاره شده است. وی تاکید می کند که با پرداخت کمک ها این لیست کامل شده و همین ناقص بودن باعث بروز چنین اتفاقاتی شده است.

یک پایانه با نام چند نفر ثبت کنید

وی ادامه داد: بیش از ده ترمینال به نام یک نفر ثبت شده است، با تاکید بر اینکه بیشتر این مشکلات در مجتمع زرین پال رخ می دهد، ثبت شده و بالعکس، شخصی به بندری می رود و درخواست مالیات می کند. درگاه “به نام دیگری ثبت شده و به نمایندگی و از طرف شخص دیگری ثبت شده است.”
محرمیان می گوید وقتی آزار و شکنجه تمام می شود، کسانی که بیشتر آزار می دهند اعتراض می کنند. وقتی از وی پرسیده شد که تاکنون چند دروازه بسته شده است، وی به دیجیاتو گفت: . »

محرمیان همچنین تاکید می کند که بیشتر بنادر قطع شده مربوط به بنادری است که مدت زیادی است معامله نشده و یا بسیار کم معامله می شود. »

رئیس انجمن فین تک: قوانین واضح نیستند

از سوی دیگر، رئیس هیئت مدیره انجمن فین‌تک ایران با بیان اینکه عملکرد قوانین وضع شده توسط بانک مرکزی اساساً نامشخص است، خاطرنشان کرد: افراد حاضر در اکوسیستم فناوری اطلاعات و ارتباطات در بیشتر موارد حتی از خود آگاه نیستند. مرتکب جنایت شده و عمدی نبوده است.»

به گفته شریعتمدار، قوانین همچنان نامشخص است و این ناآگاهی منجر به اشتباهاتی شده که منجر به اعمال خلاف قانون می شود.

رئیس انجمن فین تک تاکید کرد: اجرای قانون اغلب مراحلی است که انتظار می رود توسط نهادهای بالاتر مورد توجه قرار گیرد. انتظار می رود شاپرک لیست روشنی از پایانه ها و گیرندگان را در اختیار پرداخت کننده قرار دهد و تخلفات را در آن لیست درج کند.

وی گفت: بارها به بانک مرکزی گفته‌ایم که روند اجرای قانون نیاز به شفاف‌سازی دقیق دارد. ثانیاً گزارش شفاف انجام شود، ثالثاً یک بازه زمانی مشخص و معقول برای حل مشکلات و در نهایت اجرای قانون اعلام شود.

به گفته وی، در چنین مواردی شرکت پرداخت موضوع را پیگیری خواهد کرد. با این حال، این فرآیند غیرشفاف باعث می شود تعداد قابل توجهی از کسب و کارها ناآگاهانه قوانین را نادیده بگیرند. در نتیجه خواهیم دید که درگاه پرداخت که در واقع تعطیلی کسب و کار است مسدود شده است.

ما مخالف اجرای قانون نیستیم، مخالف اجرای قانون هستیم.

«مصطفی امیری» مدیرعامل زرین پال و عضو انجمن فین تک با تاکید بر اینکه فعالان نظام پرداخت و فضای فین تک دغدغه قانونگذار را درک می کنند، گفت: این کد پس از ایجاد فایل کد مالیاتی.”

ناظر بیان می کند که این روزها مهلت قانونی گذشته و در عمل سازمان امور مالیاتی و پروانه آنها با انتقاد از قطع و مسدود شدن ناگهانی مسیرهای پرداخت، وارد فاز پالایش شدند و گفتند: در موارد قابل توجهی حتی درگاه هایی با کد مالیاتی فعال که به مراحل ثبتی 44 و 45 رسیده اند مسدود شده است.

مدیرعامل زرین پال مسدود کردن اطلاع رسانی دقیق و شفاف انجام می شود، مشکل کمتری خواهیم داشت، با انتقاد از پیام ناگهانی مبنی بر اعلام حصر بعد از ساعت 21 روز جمعه، گفت: مسدود کردن در نهایت به شخص یا پرداخت کننده اطلاع دهید.

وی خاطرنشان کرد: اطلاعات روشنی از دلایل این امر در دست نیست. مسدود کردن او گفت: «در حال حاضر خریداران را به صورت جداگانه بررسی می کنیم تا دلیل آن را بیابیم. مسدود کردن بیایید دریابیم.

امیری با تاکید بر اینکه اجرای قانون حق مسلم قانونگذار است، نحوه اجرای این قانون را بسیار مهم و مفید توصیف کرد و افزود: عدم شفافیت در تصمیمات ساپرک ما را سردرگم کرد، هرچند که این تعداد به نظر می رسد. مسدود کردن پایان. بنابراین ما امیدواریم که این روند توسط شاپرک شفاف شود تا حداقل بتوانیم از چیستی یک اقدام غیرقانونی آگاه شویم.

پایان سال نزدیک است و درها همچنان بسته است

اشاره او به نامه ای بود که سه شنبه هفته گذشته برای پرداخت ارسال کرده بود. پروانه وی گفت: در این نامه به امکان فعال سازی مجدد درگاه های پرداخت اشاره شده است اما با وجود پیگیری های انجام شده هنوز این نامه اجرایی نشده است. از سوی دیگر سند پیشینه ای که نحوه اجرای این نامه را روشن می کند هنوز برای ما ارسال نشده است».

مدیرعامل زریناپال با تاکید بر اینکه در پایان سال پیش رو و ایام خریدهای اینترنتی شدید قطعا به ضرر خریداران خواهد بود، گفت: شفاف سازی دلایل را می خواهیم. مسدود کردن دارد؛ بنابراین ما می توانیم این مشکل را برطرف کنیم. این نکته را هم باید در نظر گرفت طبیعتاً مقررات علاوه بر تنظیم باید اجازه رشد را بدهد.

در پاسخ به این سوال که آیا چنین تصمیماتی پرداخت‌ها را به پایان نزدیک‌تر می‌کند، «انتظار می‌رود بانک مرکزی رویکرد خود در قبال پرداخت‌ها و مطالبات خود را به‌طور دقیق و شفاف بیان کند.» در این صورت، اگر هدف از نظارت موجه و مستند باشد، باید به‌صراحت بیان کند. درخواست و ضوابط به گونه ای که در نهایت خدمات ارائه شده با ارزش افزوده مناسب همراه باشد.»

از هرج و مرج تا شفافیت

شرکت ها پرداخت یکی از بخش‌هایی از اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور است که ممکن است بیش از هر بخش دیگری با چالش‌ها، درگیری‌ها و حتی بحران‌ها مواجه شده باشد. بانک مرکزی نیز معتقد است که همیشه روند معقولی دارد و این شرکت ها نوعی فرآیند کار هستند.

در حالی که مشاغل دائماً توسط این قوانین و مقررات متزلزل می شوند، مقررات بر اجرای قانون تأکید دارد. با سردرگمی درک قانون، شفافیت به زودی باز خواهد شد و رگولاتوری مشخص کرده است که چه چیزی لازم است و در نهایت پرداختهمچنین سعی کنید آن را به درستی اعمال کنید.

از رئیس هیئت مدیره انجمن فین تک در خصوص پیگیری این انجمن پروانه به دیجیاتو اعلام شده است که جلسه ای برای بررسی این موضوعات برگزار کند، پس از این جلسه باید منتظر رویکرد هر دو گروه باشیم.

[ad_2]

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما