پردازنده های Arrow Lake اینتل به جنگ تراشه های مک بوک اپل می روند | دیجیاتو

[ad_1]

اینتل نقشه راه پردازنده های خود را طی چند سال آینده اعلام کرده است، اما اکنون جزئیات بیشتر پردازنده های نسل پانزدهم این شرکت “دریاچه پیکانمنتشر شد که نشان دهنده بهبود قابل توجهی در CPU و GPU است. در واقع اینتل با این پردازنده ها می خواهد تراشه های سیلیکونی اپل را برای مک بوک ها به چالش بکشد.

بر اساس اطلاعات جدید از حساب توییتر وی، «فن تی ویمنتشر شده، اینتل پردازنده های لپ تاپ را برای رقابت مستقیم با اپل در اولویت قرار می دهد. اگرچه این نسل شامل پردازنده ها می شود Arrow Lake-S و Arrow Lake-P بله، اما ابتدا با نمونه هایی برای لپ تاپ ها مواجه خواهیم شد.

همانطور که در نقشه راه مشاهده می شود، نمونه های مهندسی این خانواده تا پایان سال 2022 آماده و تولید نمونه های نهایی از سه ماهه سوم سال 2023 آغاز می شود. در نهایت در فصل چهارم این پردازنده ها آماده عرضه خواهند شد که به معنای فروش محصولات مجهز به آنهاست. اواخر 2023 یا اوایل 2024 کارگردان است.

ویژگی های پردازنده های Intel Arrow Lake

پردازنده های Arrow Lake-P از هسته های جدید شیر یارو به عنوان هسته های قوی و اسکایمونت به عنوان هسته های E-Core، ظاهراً مبتنی بر فرآیند استفاده می شود گره N3 TSMC آنها خواهند بود. پردازنده های نسل 15 اینتل از چندین کاشی شامل CPU و GPU با SOC/IO تشکیل شده است که دو کاشی اول توسط TSMC و کاشی بعدی توسط 90 نود اینتل تولید می شود.

پردازنده‌های Intel Arrow Lake-P در پیکربندی 6+8+3، مشابه طراحی 6+8 (هسته‌های قوی و کم مصرف) مشابه پردازنده‌های 14 هسته‌ای Alder Lake-P، اما یک طراحی جدید از iGPU هستند. این یک پردازنده گرافیکی مبتنی بر معماری است. جادوگر جنگ تا 320 واحد اداری یا 20 هسته Xe-Core فواید.

در مجموعه با فرکانس بالای 2560 ALU مواجه می شویم. 2 گیگاهرتز خواهد داشت. این ویژگی همراه با لیتوگرافی پیشرفته TSMC عملکرد گرافیکی فوق العاده ای را به همراه خواهد داشت.

شایان ذکر است که پردازنده های دسکتاپ Arrow Lake-s در بالاترین نسخه قرار دارند. 40 هسته آنها 8 هسته قدرتمند و 32 هسته کم مصرف خواهند داشت. به نظر می رسد اینتل قصد دارد در نسل پانزدهم پردازنده های خود با اپل رقابت کند. AMD این دستگاه نیز بیکار نخواهد ماند و احتمالاً به پردازنده های جدید خود متکی خواهد بود. معماری ذن 5 به بازار ارسال خواهد کرد.



[ad_2]

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما