چرا سرعت اینترنت و شبکه های اجتماعی خارجی کم شده است؟ – زومیت

[ad_1]

به گزارش زومیت، از ابتدای دولت سیزدهم وزارت ارتباطات، سرعت و کیفیت اینترنت کشور با فراز و نشیب های زیادی همراه بوده است. این در حالی است که کاربران بارها از کندی خدمات اینترنتی در شبکه های اجتماعی در حداقل 6 ماه گذشته یا ثبت شکایات خود در سامانه 195 شکایت کرده اند. اما این کندی و کیفیت پایین اینترنت همچنان ادامه دارد.

وی در گفت و گو با اپراتورهای اینترنت ثابت زومیت در پاییز امسال اعلام کرد که مشکل کند و کاهش کیفیت اینترنت در کشور مربوط به این شرکت ها نیست و به دلیل کمبود پهنای باند در کشور است. همچنین، طبق گفته زومیت، در آن زمان، نزدیک به دو ماه بود که رشد پهنای باند زیرساخت متوقف شده بود. از سوی دیگر مخابرات در گفتگوی اخیر با زومیت علت کندی اینترنت این شرکت در چند روز گذشته را به دلیل عدم توانایی شرکت ارتباطات زیرساخت در ارائه پهنای باند که بعداً برطرف شد، توضیح داد.

اما شرکت ارتباطات زیرساخت در مقابل این ادعاها نظر دیگری داشت. مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در حاشیه یکی از برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت و گو با زومیت با بیان اینکه مشکل کاهش اینترنت این روزها به کمبود پهنای باند مربوط نمی شود، اظهار داشت: این روزها مشکل کاهش اینترنت در این روزها نیست. همچنین حمید فتاحی در پاسخ به سوال زومیت مبنی بر میزان پهنای باندی که از ابتدای دولت سیزدهم وارد کشور شده است، اظهار داشت که این اطلاعات مربوط به داده های تجاری این شرکت است و نمی تواند آن را افشا کند. اظهارات فتاح در حالی مطرح شد که دولت قبل از واردات ماهانه پهنای باند بین المللی در کنار پهنای باند داخلی خبر داد.

مشکل چیه؟

تنها چند هفته پس از پایان سال 1400، مشکل اینترنت نسبت به چند ماه گذشته آشکارتر شده است. اکنون بزرگترین مشکل کاهش کیفیت اینترنت کشور به گفته برخی کاربران در شبکه های اجتماعی در سرویس های خارجی مانند اینستاگرام، واتس اپ، تلگرام و حتی در باشگاه دیده می شود. برای اطلاع از علت این مشکل با چند شرکت اینترنتی تماس گرفتیم و برخی از آنها به صورت ناشناس اعلام کردند که پهنای باند این شبکه های خارجی عمدی قطع شده است. از سوی دیگر به گفته مدیران این شرکت ها، پهنای باند آنچنان که باید وارد کشور نمی شود و همین امر باعث شد تا برخی از کاربران شبانه روز در برخی نقاط کشور هنگام استفاده از خدمات بین المللی دچار مشکل شوند. به عنوان اینستاگرام

مقاله مرتبط:

سایت خبری جماران در خبری که به وضعیت پینگ اینستاگرام اشاره داشت، نشان داد که چگونه سرعت استفاده از اینستاگرام به عمد کاهش یافته است. اینستاگرام در نمودار روبرو آی پی ایران را با سایر کشورها مقایسه کرده است.

اینستاگرام را کاهش دهید

با پینگ کردن، می‌توانید بفهمید که چقدر طول می‌کشد تا یک بسته داده از یک دستگاه هوشمند مانند رایانه به سرور منتقل شود و دوباره برگردد. این تصویر به خوبی نشان می دهد که چگونه پینگ بالای اینستاگرام، استفاده از آن را برای کاربران داخلی دشوار می کند. در برخی جاها کیفیت و سرعت اینترنت و کیفیت و سرعت سرویس های خارجی مانند اینستاگرام صدق می کند، در حالی که دولت به آخرین آمار تست سرعت تکیه می کند که نشان می دهد سرعت اینترنت ایران دو پله صعود کرده است. . که اینترنت کشور مشکلی ندارد.

در این صورت زومیت به دنبال پاسخ صحیح مراجع ذیربط در خصوص مشکلات پیش آمده در اینترنت و سرعت برخی خدمات بین المللی است. تا آن زمان، لطفاً در این نظرسنجی شرکت کنید و اگر مشکلی در دسترسی به این شبکه‌های خارجی یا سرویس اینترنت خود دارید به ما اطلاع دهید و اگر مشکلی با آن دارید، در نظرات به ما اطلاع دهید که از کدام سرور استفاده می‌کنید.


[ad_2]

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.