چه محصولاتی در رویداد Apple Peek Performance در 8 مارس معرفی خواهند شد؟

[ad_1]

چند روز پیش اپل دعوت نامه ای برای مراسمی به نام «.عملکرد زیرچشمیاو در 8 مارس اعلام کرد که سه شنبه این هفته خواهد بود. در این مقاله می خواهیم نگاهی بیندازیم به شایعات و اخبار مربوط به محصولاتی که در این رویداد گنجانده شده و نیستند.

قبل از اینکه اپل چنین دعوت نامه ای را ارسال کند، بسیاری از منابع موثق در دنیای فناوری چنین تاریخی را برای مراسم بعدی کوپرتینویی پیش بینی کرده بودند. آنها همچنین اطلاعاتی در مورد محصولاتی که اپل در این رویداد معرفی خواهد کرد منتشر کردند.

رویداد اپل در چه تاریخی برگزار می شود؟

طبق دعوت اپل، رویداد Peek Performance در روز سه‌شنبه این هفته به این معنی است: 6 مارس (8 مارس) ساعت 21:30 به وقت تهران انجام می شود.

چگونه فعالیت Apple Peek Performance را مشاهده کنیم؟

دیجیاتو مثل همیشه در این رویداد حضور دارد. صورت زنده و ویدیو پوشش ها و همچنین اخبار از طریق وب سایت دیجیاتو و رسانه های اجتماعی.

اپل برای این مراسم صورت آنلاین از طریق وب سایت نمایش داده می شود و کاربران می توانند آن را از طریق مرورگرهای مختلف مشاهده کنند. همچنین استریم این رویداد را در کانال یوتیوب اپل تماشا خواهیم کرد.

اپل چه محصولاتی را در این رویداد معرفی خواهد کرد؟

شایعات حاکی از آن است که اپل احتمالا در این رویداد از چهار محصول خود رونمایی خواهد کرد که شامل یک گوشی، یک تبلت و دو مک جدید می شود، اما می توانید از دو مورد اول تقریبا مطمئن باشید.

گوشی جدید اپل نسل جدید آیفون SE برای قیمت مقرون به صرفه درخواست خواهد شد، شبکه 5G برای ارائه کاربران. تبلت ها نیز در این رویداد موجود است. آیپد ایر 5 این دستگاه دارای ویژگی های فنی قدرتمندتری نسبت به نسل قبلی خود خواهد بود. در نهایت احتمالاً به مک مینی جدید و مک بوک پرو 13 اینچی مجهز شده است تراشه M2 با هم روبرو خواهیم شد.

آیفون SE 2022 5G

یکی از مورد انتظارترین محصولات اپل نسل سوم آیفون SE dir است؛ این گوشی هوشمندی است که هنوز با طراحی قدیمی خود عرضه می شود اما سخت افزار قدرتمندتری را به کاربران ارائه می دهد. انتظار می رود این دستگاه مانند نسل فعلی خود، طراحی آیفون 8 را به عهده بگیرد. صفحه نمایش 4.7 اینچی LCD، حاشیه های ضخیم، Touch ID و همچنین دکمه Home را خواهیم دید. به غیر از طراحی تکراری، رنگ ها تغییر نخواهند کرد و اپل این آیفون را در رنگ های سفید، مشکی و قرمز روانه بازار خواهد کرد.

آیفون SE فعلی و البته 2022 تنها آیفون هایی هستند که به جای Face ID از Touch ID استفاده می کنند. علاوه بر این، در حالی که اپل به سمت استفاده از پنل های OLED در تمام گوشی های جدید خود می رود، همچنان یک تلفن همراه با پنل LCD در سبد محصولاتش وجود خواهد داشت. شاید نسل بعدی آیفون SE خوش شانس باشد و بتواند طعم پنل OLED را بچشد.

آیفون SE جدید در رویداد اپل
آیفون SE 2020

از آیفون SE 2022 شارژ بی سیم پشتیبانی خواهد کرد، اما اخبار شارژ عظیم اینطور نیست و احتمالاً نباید انتظار افزایش عمر باتری را داشته باشیم.

با در نظر گرفتن تمام موارد فوق، تغییرات نسل بعدی آیفون SE در داخل آن انجام خواهد شد. منتظر بمانید تا اپل این کار را انجام دهد آیفون SE جدید سپس برو تراشه A15 Bionic رفتن؛ تراشه به صورت سری آیفون 13 استفاده شده و استحکام فوق العاده بالایی دارد. همچنین این دستگاه احتمالا 64، 128 و 256 گیگابایت به بازار ارسال خواهد شد.

یکی دیگر از ویژگی های مهم این گوشی پشتیبانی از شبکه 5G است که سرعت بالایی را در اختیار کاربران قرار می دهد. ابهاماتی در مورد قیمت این دستگاه و احتمالا وجود دارد قیمت پایه 300 دلار با این حال، ما انتظار داریم که همچنان با قیمت پایه 399 دلار عرضه شود. در نهایت شاید اپل از دوربین اصلی آیفون 13 در این محصول استفاده کند.

آیپد ایر 5

یکی دیگر از محصولات مورد انتظار در رویداد آینده اپل، آیپد ایر 5 dir است؛ تبلتی مانند iPhone SE جدید احتمالاً طراحی مشابه نسل فعلی خود خواهد داشت و ممکن است فقط در رنگ های جدید موجود باشد. بنابراین تغییرات این تبلت نیز مربوط به قطعات سخت افزاری است و باید منتظر استفاده از تراشه A15 به کار رفته در سری آیفون 13 باشیم. آیپد مینی 6 باشیم.

تراشه A15 Bionic به کار رفته در آیپد مینی فرکانس 2.9 گیگاهرتز دارد که کمتر از فرکانس 3.2 گیگاهرتز در آیفون های اپل است، اما نمی دانیم کوپرتینویی ها چه فرکانسی را برای iPad Air جدید در نظر گرفته اند.

iPad Air جدید در رویداد اپل
آیپد ایر 4

برای iPad Air 5 مودم 5G مجهز است، بنابراین سرعت بالاتری را در اختیار کاربران قرار می دهد. چنین محدودیتی ممکن است برای آیپد ایر نسل پنجم در نظر گرفته شود، زیرا آیپد مینی 6 تنها از شبکه های 5G زیر 6 گیگاهرتز پشتیبانی می کند.

از دیگر تغییرات احتمالی این تبلت می توان به دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی جدید با امکاناتی اشاره کرد. مرحله میانی نقل قول. دوربین اصلی این محصول همچنان تک خواهد بود اما احتمالا با فلاش LED True Tone چهارگانه مواجه خواهیم شد. شارژ باتری این محصول به احتمال زیاد تغییر نخواهد کرد و البته قیمت آن به نسل فعلی نزدیک است، بنابراین حداقل 599 دلار خواهد بود.

مک مینی جدید

اپل مک مینی را در سال 2020 عرضه خواهد کرد تراشه M1 آپدیت شده و حالا باید منتظر نسخه جدید با چیپ قدرتمندتر باشیم. طبق شایعات، این محصول جدید تراشه M1 Pro یا M1 Max مجهز به هیچ خبری دیگر از تراشه های اینتل در این خط از محصولات اپل.

تراشه های M1 Pro و M1 Max مجهز به یک سی پی یو ده هسته ای با 8 هسته قدرتمند و 2 هسته کم مصرف هستند اما نسخه 8 هسته ای این تراشه را نیز داریم. از نظر پردازنده گرافیکی، M1 Pro دارای دو نسخه مجهز به 16 و 14 هسته گرافیکی و M1 Max از 32 هسته گرافیکی در نسخه برتر بهره می برد. این تراشه ها مرتب هستند 32 و 64 گیگابایت رم حمایت می کنند.

مک مینی جدید در مراسم اپل
ایجاد مک مینی جدید

شایعات حاکی از آن است که مک مینی جدید طراحی جدید و حتی قاب بالایی متفاوت خواهد داشت. از دیگر امکانات احتمالی این محصول می توان به چهار پورت Thunderbolt، دو پورت USB-A، یک پورت اترنت و یک پورت HDMI اشاره کرد. همچنین انتظار می رود این محصول از کابل شارژ مغناطیسی استفاده شده در IOMC 24 اینچی استفاده کند.

مک بوک پرو 13 اینچی

یکی دیگر از محصولات احتمالی اپل رویداد Peek Perorance است که یک نسخه به روز شده است. مک بوک پرو 13 اینچی گفته می شود که با تراشه جدید M2 عرضه می شود. البته مک بوک ایر جدید دیگر محصول مجهز به این تراشه احتمالا تا پایان سال جاری معرفی نخواهد شد.

اگر در رویداد بعدی کوپرتینویی با چنین محصولی مواجه شویم، احتمالاً طراحی مشابه نسل فعلی خود خواهد داشت. برخی منابع دوست دارند نوار لمسی این محصول را نگه دارند، برخی دوست دارند آن را حذف کنند مک بوک پرو 14 و 16 اینچی اشاره می کنند. بنابراین ما هنوز در مورد این ویژگی مطمئن نیستیم.

مک بوک پرو 13 اینچی در رویداد اپل

با تراشه جدید، انتظار نداریم اپل از صفحه نمایش Mini-LED یا نرخ رفرش 120 هرتز برای مک بوک پرو M2 استفاده کند. علاوه بر این، خود تراشه M2 از 8 هسته پردازشی مانند نسل فعلی M1 استفاده می کند. با این حال، ما شاهد بهبود در بهره وری و عملکرد خواهیم بود زیرا احتمالاً با لیتوگرافی کوچکتر تولید می شود.

با وجود تعداد هسته های پردازنده مشابه M1، ما انتظار داریم که شاهد 9 یا 10 پردازنده گرافیکی در بخش GPU باشیم که بیشتر از GPU فعلی با 7 و 8 GPU است. به طور قابل پیش بینی، تراشه M2 قدرتمندتر و مصرف سوخت کمتری نسبت به M1 خواهد داشت، اما قادر به رقابت با M1 Max یا حتی M1 Pro نخواهد بود. این تراشه ها را با حروف جایگزین کنید M2 Pro و M2 Max آنها احتمالا در اواخر سال 2022 وارد خواهند شد.

نرم افزار جدید

اپل برای مدت طولانی در حال آزمایش است iOS 15.4 و سیستم عامل Mac Monster 12.3 و انتظار می رود نسخه نهایی و پایدار در آینده ای نزدیک از راه برسد. اما نباید منتظر انتشار آن ها در 8 مارس باشیم و کوپرتینوییست ها احتمالا تنها تاریخ انتشار این نسخه ها را در این رویداد اعلام خواهند کرد.

iOS 15.4 در رویداد اپل

یک آپدیت عالی برای استفاده از iOS 15.4 شناسه چهره چه زمانی ماسک بزن برای دارندگان آیفون 12 و بالاتر. همچنین با صدای جدید و ایموجی های جدید برای استحکام مواجه می شویم.

همچنین Mantry 12.3 را به روز می کند iPadOS 15.4 هر دو مورد انتظار عملکرد کنترل جهانی (کنترل جهانی) به کاربران امکان کنترل چندین مک و آیپد را با یک ماوس/تراک پد و صفحه کلید می دهد.

موارد گم شده در رویداد Apple Peek Performance

اپل تعداد کمی را در این رویداد از دست خواهد داد و کوپرتینویی ها در حال بررسی تعدادی از محصولات کلیدی برای رویداد بعدی خود هستند، از جمله محصولات غیر آیفون که بیشتر آنها در ماه سپتامبر رونمایی خواهند شد. پس نباید انتظار معرفی کدام دستگاه ها را در رویداد Peek Performance داشته باشیم؟

مک بوک ایر جدید

مک بوک ایر بسازید

یکی از محصولاتی که مدت هاست گزارش می دهیم و بی صبرانه منتظر آن هستیم نسل جدید است. مک بوک ایر با طراحی جدید. این محصول نسبت به نسل قبلی خود از طراحی جدیدی بهره می برد و سبکتر و باریکتر خواهد بود.

ما همچنین انتظار داریم که به تراشه M2 مجهز شود. این همان تراشه ای است که مک بوک پرو 13 اینچی جدید را تامین می کند. این محصول احتمالا اواخر سال جاری وارد بازار خواهد شد.

مک پرو یا آی مک پرو

محصول دیگری که بسیاری از علاقه مندان منتظر معرفی آن هستند، مک پرو این جدید است. البته که میتوانید اي‌مك پرو آن را در کنار خود قرار دهید؛ دو محصولی که باید به تراشه سیلیکون اپل سوئیچ کنند اکنون یا M1 یا یکی از مدل های M2 هستند.

گفته می شود که مک پرو جدید از تراشه M با 20 یا 40 هسته پردازشی استفاده می کند و حتی می تواند تا 10 پردازنده را اجرا کند. 128 هسته گرافیکی برای تبدیل آن به یک کامپیوتر بسیار قدرتمند. البته، احتمالاً یک مک پرو جدیدتر، طراحی کوچکتر و قدرت پردازش کمتری وجود خواهد داشت.

در کنار مک پرو، احتمالاً آی مک پرو جدید را نیز ملاقات خواهیم کرد، اما نه در رویداد 6 مارس اپل. این محصول ممکن است در ماه های آینده با تراشه قدرتمندتر از Imec 24 اینچی و صفحه نمایش Mini-LED به فروش برسد.

هدست اپل گلس یا واقعیت مجازی

هدست واقعیت یکپارچه اپل

یکی از مورد انتظارترین محصولات اپل در آینده، لیوان سیب یا هدست واقعیت مجازی (هیبرید) اپل که در ماه های اخیر اخبار زیادی در مورد آن منتشر شده است. با وجود این همه اطلاعات فاش شده، نباید منتظر معرفی آن در رویداد Peek Performance باشیم.

این هدست اواخر امسال عرضه خواهد شد. اما اگر بخواهیم کمی نسبت به تاریخ عرضه این هدست اطمینان بیشتری داشته باشیم، باید به تاریخ عرضه اوایل سال آینده فکر کنیم. البته، در رویداد آینده Cupertinocular می تواند اطلاعاتی در مورد محصولات خود ارسال کند.

ایرپاد پرو 2

ایرپاد پرو عمر طولانی دارد و بسیاری منتظر رونمایی از نسل بعدی آن هستند، اما اپل هنوز تصمیمی برای رونمایی از آن نگرفته و البته نباید منتظر عرضه سه شنبه شب آن باشیم. ایربگ بی سیم که گفته می شود بدون دسته حرکت می کند و کیفیت صدای بالاتری را نیز به کاربران ارائه می دهد، احتمالا در ماه های آینده به صورت رسمی معرفی خواهد شد.

در حالی که می بینیم اطلاعات بیشتری در مورد دستگاه های آینده اپل به بیرون درز کرده است، برای اطلاع از محصولات ارائه شده در این رویداد باید تا سه شنبه شب صبر کنیم. دیجیاتو این رویداد را به صورت زنده پخش خواهد کرد.

سوالات متداول در مورد رویداد 6 مارس اپل

عملکرد پیک اپل چه زمانی برگزار می شود؟

رویداد بعدی اپل روز سه شنبه 17 اسفند ساعت 21:30 به وقت تهران برگزار می شود.

چگونه می توانم فعالیت اپل را مشاهده کنم؟

دیجیاتو پخش زنده برنامه Peek Performance اپل را پوشش می دهد، اما می توانید آن را در وب سایت رسمی اپل و کانال یوتیوب نیز تماشا کنید.

کدام محصولات در Apple Peek Performance معرفی خواهند شد؟

انتظار می‌رود این رویداد آیفون SE 2022 5G را به همراه iPad Air 5 جدید و مک مینی و مک‌بوک پرو 13 اینچی معرفی کند.

[ad_2]

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.