چه کسی در پس زمینه اقتصادی طرح حفاظت قرار دارد؟

[ad_1]

تاثیر طرح حفاظت بر اقتصاد و تجارت الکترونیک کشور یکی از دغدغه های اصلی فعالان اکوسیستم نوآوری کشور است. این آنقدر مهم است که برخی طرح حفاظتی در نهایت دسترسی به دانش بین المللی پایان یافت و این رویکرد در نهایت همه چیز را در این زمینه تا به امروز در اختیار گرفت. تجارت الکترونیک نیازهای زیرساختی از آموزش تا ارتباطات ناپدید خواهند شد.

رویکردی به تاریخ طرح حفاظتی در مورد پیشینه اقتصادی، موافقان و تامین کنندگان مالی این طرح اظهارنظر جدی صورت نگرفت. همیشه رویکرد سیاسی و فن آوری این طرح در نظر گرفته شد اما حمایت مالی به یکی از اصلی ترین سوالات مطرح شده در باشگاه نصر درباره تاثیرات طرح حفاظت بر اقتصاد کشور تبدیل شد.

فناوران و نخبگان اطلاعات و ارتباطات در یک باشگاه خانگی که توسط نصر در تهران برگزار شد، در جلسه ای حدود 5 ساعته به بررسی آسیب های طرح حفظ جریان اقتصادی کشور پرداختند. بر اساس این نظرات طرح حفاظتی این نه تنها آنچه را که تاکنون شکل گرفته است حفظ خواهد کرد، بلکه ساختار قبلی را نیز متزلزل خواهد کرد. خلاصه ای از این دیدار مجازی را در ادامه بخوانید.

اسلامی: رویکرد مجلس برخلاف جریان عمومی جامعه است

حسین اسلامی، رئیس جمهور سازمان اتحادیه رایانه تهران این باشگاه با بیان اینکه سازمان نظام صنفی طرح حفاظت را به طور کامل به عنوان صنفی و شغلی بررسی و ارزیابی کرده است، گفت: «نصر جزو اولین گروه هایی بود که به طرح حمایتی واکنش نشان داد».

وی با ابراز تاسف از تفاوت رویکرد مجلس با سطح عمومی جامعه، گفت: رویکرد مجلس برخلاف روند عمومی جامعه به نظر می رسد. از سوی دیگر حتی نظرات مرکز پژوهش های مجلس نیز مورد توجه نمایندگان نخواهد بود.»

بر اساس برخی از دغدغه هایی که منجر به تدوین و مقاله، اسلامی طرح حفاظتی او گفت: «ما موافقیم که در فضای مجازی به قانون‌گذاری نیاز داریم. اما ما قبول نداریم که در کمیسیونی که اساساً مانند کمیسیون فرهنگ است، چنین پاسخی بدهیم.»

به گفته وی، سازمان نظام صنفی رایانه ای نه تنها منتقد است، بلکه متون پیشنهادی خود را در مورد طرح حفاظتی به وزارت حمل و نقل ارائه کرده و تلاش کرده تا بخشی از نگرانی ها را برطرف کند.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای در پاسخ به این سوال اصلی که طرح حمایتی چه تاثیری بر اقتصاد کشور خواهد داشت، گفت: مهمترین موضوعی که اقتصاد ما را تحت تاثیر قرار می دهد، چهره جامعه به ویژه جوانان است. به ویژه استارت آپ ها بیشترین ضربه را خواهند دید.»

اسلامی با تاکید بر اینکه استارت آپ ها می توانند اقتصاد کشور را پیش ببرند، گفت: امیدی به نفت، کشاورزی و بسیاری از صنایع پرهزینه نداریم. امید ما اقتصاد و جوانان نوآور است. طرح حفاظتی اما به طور مستقیم به جوانان آینده آسیب رساند و هدف قرار داد. این زیرساخت آسیب جدی به اقتصاد وارد می کند.

رئیس مجلس باید موضع خود را روشن کند

وی در پاسخ به این سوال که علیرغم رویکرد مجلس، نتیجه طرح حفظ و حراست چگونه خواهد بود، گفت: نمی توان گفت که مجلس چنین مسائلی را کاملاً درک می کند، برخی از نمایندگان مصمم هستند و نظر خود را در این خصوص بیان می کنند، اما بدنه نمایندگان اینگونه است. با راهکارهای طرح حفاظت آشنا نیست.»

رئیس نصر تهران با بیان اینکه نمایندگان مجلس به نظرات کمیسیون اعتماد کردند، افزود: به نظر می رسد اکنون بهترین راه حل این است که از ناامیدی دوری کنیم و از رئیس مجلس بخواهیم تصمیم گیری کند. گفت.

اسلامی تاکید کرد که اکنون کلیباف باید مشخص کند که آیا طرح را به همین صورت ارائه خواهد کرد یا راه حل دیگری دارد.

به گفته او، باید در مورد همه چیز تا به امروز باشد طرح حفاظتی این در بیانیه ای از سوی سازمان ها و رسانه های مختلف آمده است. مهمترین مسئله در این شرایط آسیب به نسلی است که پایه های امید آینده و اقتصاد کشور را پی ریزی خواهد کرد.

با اشاره به نامه ابلاغی معاون حقوقی و حقوقی وزیر در خصوص ابطال تصویب کلیات طرح حفاظت، گفت: در نظر است نظر نهایی مردم شنیده شود و از کارشناسان سه قوه اقدام شود. آیا از این منطقه عقب نشینی کنیم یا خیر.”

دغدغه برای او بیش از طرح حفاظتی است و دیگر فقط محتوای طرح حفاظتی نیست. بلکه این گونه نگرش ها و دیدگاه های عمومی و بی تفاوتی جدی نسبت به نظرات صاحب نظران نیاز به نقض دارد.

او معتقد است زمانی که در برابر این روند مقاومت نشود، احتمال تکرار آن وجود دارد.

پازوکی: فناوری تنها راه موفقیت اقتصادی است

در بخشی دیگر از باشگاه، مهدی پازوکی، اقتصاددان و استاد دانشگاه به بررسی اهمیت فناوری می پردازد توسعه اقتصادی وی با تاکید بر اینکه فناوری انباشت دانش است و آن را تنها و مهمترین راه موفقیت اقتصادی توصیف کرد، گفت: موضوع انتقال فناوری از جامعه توسعه یافته به بخش هایی مانند انرژی و نفت راهی است که عراق می تواند به آن تکیه کند. این موضوع توجه اوپک را به خود جلب کرد.

پازوکی با ذکر مثالی از اهمیت و تاثیر فناوری اطلاعات گفت: فناوری اطلاعات نقش مهمی در توسعه اقتصادی دارد. گفت.

او در پاسخ به ایده هایی که به توسعه پلتفرم های داخلی معتقد است، گفت: «وقتی یک بزرگراه اطلاعاتی وجود دارد، چرا از آن استفاده نکنیم و به دنبال روش ها و راه های جایگزین نباشیم».

پازوکی، اشاعه راز و انحصار اطلاعات وی تنها به دو موضوع در زمینه رازداری اشاره کرد و اظهار داشت: اطلاعات در تمامی سطوح منجر به سودجویی، تبعیض، نابرابری و مواردی از این دست می شود. دومین حوزه تحت پوشش مسائل محرمانه، مسائل امنیت ملی است. البته تعریف روشنی از امنیت ملی وجود دارد و هر موضوعی را نمی توان در چارچوب امنیت ملی گنجاند.

این کارشناس اقتصاد اجتماعی و استاد دانشگاه در تشریح اقداماتی که برای حفاظت از اطلاعات باید انجام شود، گفت: صیانت ما به اطلاعاتی نیاز داریم که قضاوتی آسان، سریع و در دسترس داشته باشیم، نه محدودیت هایی برای حمایت از آزادی اطلاعات.»

با توجه به آن فن آوری در سطح منطقه ای به معنای استفاده از اطلاعات و فناوری اطلاعات است. بنابراین روش های قبلی دیگر کارایی ندارند و نمی توان از روش های پوسیده قدیمی برای توسعه کشورها استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس سند چشم انداز امروز، فاصله ایران با سایر کشورها در حوزه فناوری اطلاعات افزایش یافته است، گفت: برای رفع این شکاف، امروز نیازمند حکمرانی خوب و عقلانیت هستیم. اما عقلانیت زمانی متبلور می شود که ما روابط بین المللی گسترده ای داشته باشیم.

پازوکی با اشاره به اظهارات آدام اسمیت در مورد آزادی اطلاعات گفت: قانون برای ترویج فعالیت های اقتصادی آزاد خوب است.

پشت طرح حفاظت چیست؟

سعید خوشبخت، خسارات حوزه طرح حفاظت رمزارازها وی گفت: تنها چیزی که از حفاظت می بینیم به اصطلاح طرح حفاظت است. رانت خواری ترین مسائلی که در یک طرح قابل تصور است در این طرح به گونه ای بیان می شود که گویی روس ها برای ایران طرحی نوشته اند».

با خوشحالی اشاره به برخی طرح نگهداری او گفت: “بخش نگران کننده و ترسناک این است که طرح نظارت از پشت صحنه توسط رمزارز و افراد شناخته شده در بلاک چین نوشته شده است.” این افراد محتوای فکری را ایجاد کردند و این واقعاً نگران کننده بود».

وی با اشاره به اینکه انتظار نمی رود فعالان بخش خصوصی پشت چنین پروژه هایی باشند، گفت: نکته مهم و ترسناک این است که گروه های ما روی این پروژه ها کار می کنند و ماجرا به مشاوره فکری ختم نمی شود. “

به گفته خوشبخت، طرح ها حفاظت و نگهداری نیاز به افراد عاقل و با استعداد دارد اما متأسفانه ارتباطی با مردم ندارند.

نگرانی در مورد در دسترس بودن بخش خصوصی ماهر در ایجاد طرح حفاظت

تاکید می کند که دوست دارد طرح نگهداری واضح است که افرادی از بخش خصوصی نیز در نگارش طرح حفاظت مشارکت داشته اند.

خوشبخت با بیان اینکه اقتصاد رانتی بخشی است که مدت هاست از آن غفلت کرده ایم، خاطرنشان کرد: برای درک بهتر موضوع باید از سیاست دور شد و این روند را از منظر اقتصادی تحلیل کرد.

این کارشناس فناوری های مالی او گفت: «هوش اقتصادی سیاه این روند را هدایت می کند. همانطور که در طرح حفظ دیده می شود، طرح حفاظتی نیز وجود داشت. در چنین مواردی، امتناع از پول باید در نظر گرفته شود. متأسفانه ما به وضوح می‌بینیم که طرح حفاظتی نیز مبتنی بر هوش اقتصادی سیاه است».

سوال واقعی او در مورد طرح حفاظت این است که چه کسی از آن حمایت مالی می کند؟ خوشبخت گفت: «افراد هدایت کننده این روند خواهان طرحی برای حفظ منافع کلان اقتصادی هستند. گفت. “در یکی دو سال گذشته، بازیگران یک صنعت برای انحصار آن، آن را سرکوب کرده اند.”

احمد کرامد: جمهوری اسلامی برای فیلتر کردن نیازی به قانون ندارد

احمد کرامد، یکی از مدافعان طرح حفاظتی اعتقاد بر این است که مخالفان طرح حفاظتی هیچ مبنای مستندی ندارد و باید شرایط کنونی روسیه و کشور را در نظر گرفت. وی همچنین به حذف برخی از مقامات دولتی که طی چند روز گذشته اطلاعات سیستمی را از طریق حساب کاربری خود منتقل کرده بودند، از واتس اپ اشاره کرد.

کارامد با تاکید بر لزوم صحبت برای منافع کل جامعه گفت: «هیچ بخشی از طرح حفاظتی وی به فیلترینگ یا بستن اینستاگرام اشاره نمی کند. مخالفان طرح حفاظت این را به جامعه القا کرده اند.

به گفته وی، اگر مردم بخواهند روی سکو نباشند، جمهوری اسلامی نیازی به فیلترینگ ندارد و این کار را انجام خواهد داد زیرا سیگنال را از دسترس خارج می کند. بنابراین قصد جمهوری اسلامی تعطیلی و فیلتر کردن نیست. نیت از طرح حفاظتی قانونی است.

سخنان او در حالی مطرح شد که حاضران در جلسه باشگاه مخالفت خود را با این ایده که کشور بر اساس قانون اداره می شود و این قانون مبتنی بر قانون است، نه منافع گروهی، اعلام کردند.

خربزه: بزرگترین ضرر این طرح حمایت از مشاغل کوچک و متوسط ​​است.

درخواست عادلیکی از فعالان اکوسیستم فناوری های نوین با رد هر گونه اظهارنظر مبنی بر عدم اشاره به فیلترینگ گفت: جزئیات این طرح مشخص است و بر اساس اسنادی که قبلاً از سوی سازمان انجمن رایانه ای اعلام شده است وارد جزئیات نمی شویم. طرح حفاظتی

درخواست وی با تاکید بر اینکه این طرح بسیار مبهم نوشته شده است و می توان آن را به گونه ای دیگر تفسیر کرد، گفت: این قانون هر تصمیمی را که مدافعان آن بخواهند برای این بستر اطلاع رسانی که اکنون به یک بستر اقتصادی تبدیل شده، اجازه می دهد.

نصر در پاسخ به سوال اصلی باشگاه مبنی بر اینکه طرح حفاظت چه تاثیری بر اقتصاد کشور خواهد داشت، گفت: واقعیت این است که بنگاه های بزرگ به هیچ وجه تحت تاثیر این طرح قرار نمی گیرند. گفت. نمونه ای از آن را در آبان 1377 در 11 روز قطعی اینترنت شاهد بودیم. در نتیجه برندهای معروف دچار مشکل و حتی افزایش ترافیک نخواهند شد».

به گفته طالبی، اینها بنگاه های کوچک و متوسط ​​هستند که در پی طرح حمایتی با مشکلاتی مواجه شده و دچار مشکل شده اند.

در ادامه به توضیح آن می پردازد کار و کسب های خرد وی گفت: موافقان این طرح معتقدند با ذکر مثالی از مهاجرت افراد از تلگرام به اینستاگرام، مردم بستر جایگزین پیدا می کنند.

این در حالی است که به گفته طالبی، جابه جایی این دارایی ها زمان زیادی می برد و از سوی دیگر، سرنوشت پولی که مردم صرف تولید محتوا و محتوای دیجیتال در اینستاگرام می کنند، مشخص نیست. گویی زمین و خانه یک نفر را از او می گیرید.

وی همچنین گفت: دسترسی رایگان به محتوا و اطلاعات راه مناسبی برای ارتقای آموزش است و اگر این مسیر قطع شود قطعا در حوزه آموزش دچار مشکل خواهیم شد.

تقاضا گفت: در پلتفرم های داخلی نمی توان به ایده های قدیمی دست یافت، آنها مهاجرت کردند.

[ad_2]

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما