چگونه رمز وای فای را با گوشی و تبلت تغییر دهیم؟ | دیجیاتو

[ad_1]

بیشتر ما از تلفن های هوشمند و تبلت ها برای اتصال به اینترنت بیشتر از رایانه یا لپ تاپ خود استفاده می کنیم، بنابراین ممکن است بخواهیم از همان دستگاه ها استفاده کنیم. رمز عبور روتر وای فای یا مودم بیا عوضش کنیم ما راهی برای دور زدن این موضوع می خواهیم. تغییر رمز وای فای با تلفن همراه تا به شما یاد بدهم

به طور کلی تغییر رمز وای فای با گوشی یا تبلت شما هیچ تفاوتی با سیستم شما ندارد، اما به دلیل محبوبیت بالا و استفاده روزافزون از گوشی های هوشمند، بسیاری از کاربران تمایل دارند رمز عبور روتر وای فای را با استفاده از آن ها تغییر دهند.

چرا باید رمز وای فای را تغییر دهید؟

البته این کار برای ارتقای امنیت شبکه های کاربران انجام می شود. اول از همه، هنگام خرید یک روتر جدید، باید رمز عبور و حتی نام کاربری آن را تغییر دهید. روترهای جدید اغلب رمزهای عبور پیش فرض ساده ای دارند که به راحتی قابل حدس زدن هستند.

فرآیند تغییر رمز وای فای ساده است و می توانید در مدت زمان کوتاهی آن را تغییر دهید، اما اگر این کار را نکنید، هکرها می توانند در عرض چند ثانیه به شبکه شما دسترسی پیدا کنند. همچنین از رمزهای عبور ساده استفاده نکنید زیرا به راحتی می توانید آنها را بدست آورید. با در نظر گرفتن همه این موارد، توصیه می کنیم هم اکنون رمز عبور گوشی هوشمند یا سیستم خود را تغییر دهید.

آموزش تغییر رمز وای فای با تلفن

همانطور که در بالا ذکر شد، این فرآیند مشابه سیستم و تلفن است. با رمز عبور مودم وای فای را تغییر دهید خواندن این مقاله دیجیاتو را توصیه می کنیم. برای تغییر رمز وای فای با گوشی یا تبلت خود، ابتدا باید از طریق همان شبکه به اینترنت متصل شوید. همچنین با تغییر رمز عبور، اتصال تمامی دستگاه های متصل به آن قطع می شود و برای اتصال مجدد باید از رمز عبور جدید استفاده کنید.

برای تغییر رمز وای فای با گوشی یا تبلت خود، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • با مرورگر تلفن هوشمند خود (بیشتر کروم در اندروید و سافاری در آیفون) به روتر خود بروید. آدرس پیش فرض روترها 192.168.1.1 باید این را در نوار آدرس مرورگر وارد کرده و وارد کنید. البته، اگر این آدرس روتر شما نیست، می‌توانید آن را در اینترنت جستجو کنید یا برچسبی را در پایین یا کنار مودم خود ببینید که معمولاً حاوی آن آدرس است. اگر آدرس یا روش های بالا برای شما کار نکرد، با پشتیبانی تماس بگیرید.
تغییر رمز وای فای با تلفن
  • وقتی آدرس را در نوار مرورگر وارد می کنید و به آنجا می روید، یک کادر یا پنجره پاپ آپ را مشاهده می کنید که نام کاربری و رمز عبور شما را می خواهد. در بیشتر موارد هر دو مورد نیاز است اجرایی بنویسید، اما همچنان می توانید برچسب را در پایین مودم برای اطمینان بیشتر ببینید. اگر نام کاربری و رمز عبور دیگری برای مودم خود انتخاب کرده اید اما آنها را به خاطر نمی آورید، دکمه Reset روی روتر را برای چند ثانیه (تا 30 ثانیه) فشار دهید و نگه دارید تا همه چیز بازنشانی شود و به تنظیمات کارخانه بازگردید.
  • اکنون به صفحه تنظیمات مودم هدایت خواهید شد. در اینجا باید به قسمت Wifi یا Wireless یا WLAN بروید که ممکن است نام آن بسته به سازنده مودم شما متفاوت باشد، اما یکی از موارد بالا خواهد بود. البته این امکان هم وجود دارد که تنظیمات وایرلس در قسمت Advanced Settings باشد.
  • در این قسمت باید رمز وای فای را تغییر دهید. رمز و عبارت وای فای کلمه عبور یا کلمه عبور نوشته شده است. در اینجا می توانید رمز وای فای خود را تغییر دهید و البته رمزی را انتخاب کنید که حدس زدن آن آسان نیست. برای مثال می توانید از علائمی مانند! یا از $ برای رمز عبور وای فای خود استفاده کنید.
تغییر رمز وای فای با تلفن
  • قبل از ذخیره تنظیمات، می توانید نوع رمزگذاری روتر یا مودم را نیز مانند زیر تغییر دهید. حالت امنیتی قابل رویت. توصیه می کنیم WPA2 از امنیت بیشتری نسبت به سایر گزینه ها استفاده کنید.
  • در نهایت باید روی Save یا Apply در پایین صفحه کلیک کنید تا تغییرات مورد نظر شما ذخیره شود.

با چند مرحله ساده در بالا، می توانید: رمز عبور وای فای تلفن همراه یا تبلت تغییر دادن. البته همانطور که در بالا اشاره کردیم تمام دستگاه های متصل به وای فای به دلیل تغییر رمز شبکه از این پس قطع خواهند شد. بنابراین، با رمز جدید، باید همه آنها را دوباره به شبکه وای فای متصل کنید و از اینترنت لذت ببرید.

سوالات متداول تغییر رمز وای فای با تلفن

آیا می توان رمز عبور روتر وای فای را با تلفن همراه تغییر داد؟

بله، امکان پذیر است و فرآیندی شبیه به سیستم دارد. با گوشی و مرورگر آن باید آدرس IP روتر را وارد کرده و به تنظیمات وای فای بروید.

آدرس IP روتر یا مودم چیست؟

در بیشتر موارد این آدرس 192.168.1.1 است، اما بسته به مارک مودم این آدرس ممکن است متفاوت باشد. این آدرس معمولا در پایین یا کنار روتر نوشته می شود.

چگونه رمز وای فای را با تلفن تغییر دهیم؟

با مرورگر به آدرس IP روتر بروید، نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید، وارد صفحه تنظیمات مودم شوید. به تنظیمات وای فای رفته و در مقابل قسمت Password یا Password رمز عبور جدید را وارد کنید.

[ad_2]

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما