پژو 206 تیپ 2 سایپا خرید سریع؟ کدوم سخت تره؟

[ad_1]

کوئیک و پژو 206 دو هاچ بک نسبتا اقتصادی هستند که البته در بازار آزاد چندان ارزان نیستند و در کشورمان به رقیب اصلی یکدیگر تبدیل شده اند. یکی نماینده سایپا و دیگری لژیونر فرانسه اما حالا می توان گفت تابعیت ایرانی دارد. در این پست با دیجیاتو همراه باشید تا کوییک اتوماتیک پلاس را با پژو 206 تیپ 2 مقایسه کنیم و تمام مزایا و معایب این دو هاچ بک تولید داخل را به اطلاع شما برسانیم تا متوجه شوید که آیا پژو 206 ارزش خرید بالاتری دارد یا خیر. یا Quick Auto Plus؟

مقایسه کوییک اتوماتیک پلاس با پژو 206 تیپ 2

مقایسه ظاهری پژو 206 تیپ 2 و کوئیک اتوماتیک پلاس

هنگام بحث در مورد طراحی بیرونی، فرض می کنیم که نتیجه از ابتدا تا حد زیادی روشن است. چرا که پژو 206 با وجود عمر طولانی، همچنان جذابیت بصری بیشتری ارائه می دهد و خودرویی زیباتر از سایپا است. البته کوییک اتوماتیک پلاس نیز توانسته المان های اسپرت و نسبتا جذابی را نسبت به محصولات داخلی به نمایش بگذارد و امروزه مورد پسند بسیاری از مشتریان قرار گرفته است. در کل می توان گفت که هر دو خودرو از طراحی قابل قبولی برخوردارند اما تعداد طرفداران پژو 206 بیشتر است.

پژو 206

اما از نظر طراحی کابین بین این خودروها فاصله بیشتری وجود دارد و پژو 206 مطمئنا داشبورد و فضای داخلی نسبتا جذاب تری دارد. علاوه بر این، سطح کیفی متریال داخلی پژو 206 نسبت به کوئیک برتری دارد.

اما نقطه قوت اصلی کابین Quick Automatic Plus در مقایسه با فضای داخلی 206 ردیف دوم بزرگتر آن است. بدین ترتیب حداقل دو نفر می توانند به راحتی در صندلی های عقب این خودرو جای بگیرند. با این حال فضای عقب 206 کاملا محدود است و سرنشینان این هاچ بک فرانسوی به خصوص از نظر فضای پا و زانو احساس محدودیت بیشتری خواهند داشت.

صندوق عقب پژو 206 نیز 245 لیتر فضا را فراهم می کند که برای کوییک اتوماتیک پلاس 225 لیتر است که نشان از برتری جزئی 206 دارد.

مقایسه فنی کوئیک اتوماتیک پلاس و پژو 206 تیپ 2

شاید فکر کنید پژو 206 از نظر فنی برتر از کوئیک است، اما باید بدانید که اینطور نیست. کوییک اتوماتیک پلاس از یک موتور 1.5 لیتری 8 سوپاپ با 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور بهره می برد و از گیربکس CVT اتوماتیک برای انتقال نیرو به چرخ های جلو استفاده می کند. این در حالی است که پژو 206 به موتور 1360 سی سی با قدرت 75 اسب بخار و گشتاور 118 نیوتن متر مجهز شده و برای انتقال نیرو به چرخ های جلو از گیربکس 5 سرعته دستی بهره می برد.

موتور سریع

به لطف گیربکس CVT، شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت کمی کمتر از نسخه دنده ای این خودرو بوده و 13.5 ثانیه برآورد شده است. شتاب 0 تا 100 پژو 206 تیپ 2 نیز در حدود 14.1 تا 14.5 ثانیه اعلام شده است که نشان دهنده توانایی فنی کوییک اتوماتیک پلاس در کل، تقریباً بهتر از رقیب فرانسوی خود است.

کوییک در مقابل پژو 206

در مورد کیفیت سواری باید گفت که وضعیت هر دو خودرو تقریباً به هم نزدیک است و از نظر هندلینگ و پایداری امتیاز بالایی به آنها داده نمی شود. با این حال، در رانندگی شهری، این دو خودرو می توانند ثبات و هندلینگ قانع کننده ای را ارائه دهند. علاوه بر این، سیستم تعلیق و کیفیت سواری پژو 206 کمی لذت بخش تر از کوییک به نظر می رسد و می تواند رضایت بیشتری را برای مسافران فراهم کند. با این حال، از نظر چابکی و شتاب، Quick Automatic Plus کمی بهتر از رقیب خود است.

همچنین، در حالی که هر دو خودرو از نظر کشش در سربالایی ها دارای محدودیت هایی هستند، به دلیل استفاده از گیربکس CVT، این موضوع برای کوییک چندان غیرمنتظره به نظر نمی رسد. با این حال، علیرغم استفاده از گیربکس دستی، پژو 206 محدودیت های نسبتاً خسته کننده تری را در شیب ها نشان می دهد.

تمامی اطلاعات فنی هر دو خودرو در جدول زیر در اختیار شما قرار گرفته است:

نوع ماشین Quick Auto Plus پژو 206 تیپ دو
موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی -1.5 لیتر – 8 سوپاپ چهار سیلندر – تنفس طبیعی – 1.4 لیتر – 8 سوپاپ
استحکام – قدرت 87 اسب بخار – 128 نیوتن متر 75 اسب بخار – 118 نیوتن متر
گیربکس CVT اتوماتیک دستی پنج سرعته
شتاب 0-100 13.5 ثانیه 14.1-14.5 ثانیه
مصرف سوخت (L/100KM) 7.67 6.4
حداکثر سرعت، بیشینه سرعت (کیلومتر / ساعت) 170
وزن (کیلوگرم) 1105 1025

مقایسه ویژگی ها

شرکت سایپا برای جای دادن هر چه بیشتر کوئیک در دل مشتریان خود نسبت به خودروهای مشابه داخلی تجهیزات قابل قبول تری را برای این محصول تهیه کرده است و این تجهیزات شامل آپشن های زیر می باشد:

کروز کنترل چند رسانه ای و مسی دوربین دید عقب 7 اینچی سنسور پارک عقب سنسور فشار هوا لاستیک ها ترمز کمکی فرمان برقی Delight با دکمه های کنترلی بلوتوث usb، دلتا، نشانگر دنده، دکمه استارت ورود بدون کلید، آینه های جانبی کولر دیجیتال.

اما از ویژگی های بارز پژو 206 تیپ 2 که از این نظر نسبتا خالی به نظر می رسد می توان به دو کیسه هوا، ABS و EBD، ترمزهای کمکی EBA، شیشه های برقی، سنسور پارک عقب، بلوتوث و ورودی USB اشاره کرد. کوئیک اتوماتیک کاملا برتر از هاچ بک ایران خودرو خواهد بود

بالاخره کوییک اتوماتیک پلاس بگیریم یا پژو 206 تیپ 2؟

بدیهی است که اگر یک هاچ بک گیربکس اتوماتیک با سطح راحتی بالاتر می خواهید، Quick Automatic Plus اولین انتخاب شما خواهد بود. همچنین هزینه تعمیر موتور این خودرو نسبت به پژو 206 کمتر بوده و قطعات آن در بازار ارزانتر است.

206 را با Quick مقایسه کنید

اما پژو 206 اعتبار بیشتری در جامعه دارد، سوخت کمتری مصرف می کند، طراحی جذاب تری دارد و در صورت خرابی گیربکس نسبت به گیربکس اتوماتیک CVT هزینه تعمیر کمتری خواهد داشت. تعمیر و نگهداری دوره ای گیربکس دستی نیز در طول زمان بسیار ارزان تر و آسان تر از گیربکس های اتوماتیک CVT خواهد بود. علاوه بر این، کیفیت عایق بندی کابین پژو 206 کمی بهتر از کوئیک است.

سریع اتوماتیک

با این نظرات و صرف نظر از طراحی، به نظر می رسد خرید محصول سایپا در مقایسه با کوییک اتوماتیک پلاس با پژو 206 تیپ 2 سود بیشتری داشته باشد. با این حال پژو 206 نیز نقاط قوتی دارد و شاید طرفداران سنتی این خودرو با نتیجه گیری ما موافق نباشند.

[ad_2]

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه