چگونه می توانید امنیت اکانت اینستاگرام خود را افزایش دهید؟ + با چند راه حل ساده اما مؤثر آشنا شوید – Zomit

[ad_1]

اینستاگرام راهی عالی برای به اشتراک گذاری عکس ها و ویدیوها با دوستان، خانواده و دیگران است. با وجود تمام مزایا و جذابیت هایی که اینستاگرام ارائه می دهد، اگر نتوانید از حریم خصوصی خود محافظت کنید و حساب خود را ایمن نکنید، این فضا می تواند حریم خصوصی و امنیت شما را به خطر بیندازد.

خوشبختانه محافظت از اکانت اینستاگرام کار سختی نیست و با رعایت چند نکته ساده می توانید با خیال راحت به کار در این شبکه اجتماعی ادامه دهید. پس از آموزش مراحل ساخت اکانت در اینستاگرام و شخصی سازی صفحه اینستاگرام، حالا نوبت به ایمن سازی اکانت می رسد که مهمترین مرحله ساخت اکانت است.

اگر از آن دسته کاربرانی هستید که به رمز انتخابی و روش های ایمن سازی اکانت اهمیت چندانی نمی دهید، توصیه می کنیم نکات این مقاله را مطالعه و رعایت کنید. با زومیت همراه باشید.

اکانت اینستاگرام خود را سفارشی کنید

همانطور که در مقاله قبلی خود اشاره کردیم، شخصی سازی اکانت اینستاگرام یک عامل امنیتی مهم است، به خصوص برای کسانی که می خواهند زندگی خصوصی خود را با گروه خاصی از آشنایان به اشتراک بگذارند.

اگر می خواهید اکانت اینستاگرام شما یک حساب شخصی باشد که فقط افراد خاصی با تایید شما بتوانند آن را ببینند، باید روی نماد تنظیمات در گوشه سمت راست بالای صفحه پروفایل خود ضربه بزنید. تنظیمات روی گزینه ضربه بزنید و ضربه بزنید حریم خصوصی شير آب. سپس روی دکمه در صفحه بعدی ضربه بزنید. خصوصی برو اختیاری حساب خصوصی برای فعال کردن.

اکانت اینستاگرام خود را شخصی سازی کنید

یک رمز عبور قوی انتخاب کنید

اساسی ترین قدمی که می توانید برای ایمن سازی حساب خود بردارید، انتخاب یک رمز عبور طولانی و قوی است. یک رمز عبور قوی شامل حداقل شش عدد است که به ترتیب، حروف بزرگ و کوچک، و کاراکترهای مختلف (*،!، و غیره) مرتب شده اند. برای اینکه رمزهای عبور خود را فراموش نکنید، می توانید از برنامه های مدیریت رمز عبور کمک بگیرید.

توجه داشته باشید که رمز عبوری که انتخاب می کنید باید با رمزهای عبور دیگری که در حساب های دیگر خود استفاده می کنید متفاوت باشد. به این ترتیب، اگر شخصی به رمز عبور یکی از حساب‌های شما دسترسی پیدا کند، نمی‌تواند کنترل حساب‌های دیگر شما را در دست بگیرد.

تغییر رمز اینستاگرام

برای تغییر رمز عبور فعلی اینستاگرام از قسمت تنظیمات امنیت برو، کلمه عبور برای انتخاب. درون جعبه رمز عبور فعلی رمز عبور فعلی خود را وارد کنید. درون جعبه رمز عبور جدید رمز عبور جدید خود را وارد کنید و در کادر آخر تکرار کنید. در نهایت، با ضربه زدن روی نماد چک در گوشه سمت راست بالا، تغییرات را ذخیره کنید.

اینستاگرام به کاربرانش توصیه می کند که برای محافظت و افزایش امنیت خود، رمز عبور خود را به طور مرتب تغییر دهند. این امر به ویژه در صورتی مهم است که پیامی را در اینستاگرام مشاهده کنید که از شما می خواهد این کار را انجام دهید. اینستاگرام گاهی اوقات اطلاعات ورود دزدیده شده از سایت های دیگر را طی بررسی های امنیتی خودکار بازیابی می کند و اگر تشخیص دهد رمز عبور شما ممکن است به سرقت رفته باشد به شما هشدار می دهد.

در این موارد، تغییر رمز عبور به حفظ امنیت حساب شما کمک می کند و از هک شدن شما در آینده جلوگیری می کند. همچنین مطمئن شوید که هرگز رمز عبور خود را با کسی که نمی شناسید یا به آن اعتماد ندارید به اشتراک نمی گذارید.

با اکانت اینستاگرام راه ایمیل یا شماره تلفن را اضافه کنید

اگر اکانت خود را با شماره موبایل خود ایجاد کرده اید، بهتر است ایمیلی را در اینستاگرام تبلیغ کنید تا در ورود یا فراموشی رمز عبور کمتر دچار مشکل شوید. همچنین اگر حساب کاربری خود را با استفاده از ایمیل ایجاد کرده اید، یک شماره موبایل به آن اضافه کنید.

بهتر است هم ایمیل و هم شماره تماس را در صفحه اطلاعات شخصی وارد کنید تا بتوانید حساب اینستاگرام خود را بهتر کنترل کنید و به دیگران اجازه دهید راحت تر شما را پیدا کنند.

برای افزودن ایمیل یا شماره تلفن به حساب اینستاگرام خود، روی نماد تنظیمات در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایه خود ضربه بزنید و تنظیمات برای انتخاب. یک گزینه در منوی تنظیمات لایحه را انتخاب کنید و سپس وارد بخش شوید اطلاعات شخصی تبدیل شدن.

اطلاعات حساب شخصی اینستاگرام را ویرایش کنید

در این صفحه می توانید شماره تلفن همراه یا آدرس ایمیل خود را به پروفایل شخصی خود اضافه کنید. پس از افزودن هر کدام، باید کد تاییدی که اینستاگرام به شماره موبایل یا ایمیل ارسال می کند را وارد کنید تا شماره موبایل یا ایمیل در حساب کاربری شما ذخیره شود.

احراز هویت دو مرحله ای را فعال کنید

احراز هویت دو مرحله ای (2FA) یکی از بهترین راه ها برای ایمن نگه داشتن اکانت اینستاگرام شماست. احراز هویت یک فرآیند دو مرحله ای است که در آن هویت شما با ورود به حساب اینستاگرام خود تأیید می شود. این ویژگی در حال حاضر تقریبا در تمام پلتفرم های شبکه های اجتماعی در دسترس است.

با فعال کردن 2FA، هر بار که با یک دستگاه جدید وارد اکانت اینستاگرام خود می شوید، یک پیام متنی با یک کد احراز هویت برای شما ارسال می شود که برای ورود به حساب کاربری خود باید آن را تایپ کنید. بنابراین، اگر شخصی نتواند به این کد دسترسی پیدا کند، نمی تواند حساب شما را هک کند. برای فعال کردن 2FA، مراحل زیر را دنبال کنید:

در صفحه نمایه خود، روی نماد در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید. تنظیمات و سپس امنیت را انتخاب کنید و در مرحله بعد گزینه کنید احراز هویت دو مرحله ای دست نزن.

احراز هویت دو مرحله ای اینستاگرام را فعال کنید

روی دکمه آبی رنگ برای شروع برای ورود به صفحه انتخاب روش امنیتی که نحوه ارسال کد امنیتی برای شما را مشخص می کند، ضربه بزنید. شما سه گزینه در این صفحه دارید:

  • برنامه احراز هویت: در این روش پسوردهای یکبار مصرف برای ورود به اینستاگرام با برنامه های رمزگذاری ایجاد می شود. برنامه های متعددی برای تولید رمزهای عبور یکبار مصرف، از جمله Google Authenticator، Duo Mobile و Microsoft Authenticator توسعه یافته اند. ابتدا باید یکی از این برنامه ها را نصب کنید و سپس یک کد منحصر به فرد به حساب کاربری خود اضافه کنید که خاص است و اینستاگرام را ایجاد می کند. سپس زمانی که اینستاگرام رمز یکبار مصرف می خواهد، به این اپلیکیشن ها رفته و پسورد تولید شده را در اینستاگرام وارد کنید.
  • چه خبر: با این روش می توانید از طریق اکانت واتس اپ خود رمزهای یکبار مصرف دریافت کنید. کافی است شماره ای را که در واتس اپ ثبت نام کرده اید وارد کنید و پس از دریافت کد تایید، رمزهای یکبار مصرف را به صورت پیام شخصی در واتس اپ دریافت کنید.
  • پیامک: ساده ترین و رایج ترین راه، دریافت رمزهای یکبار مصرف است. با استفاده از این روش می توانید از هر ترفندی برای فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک بار شماره موبایل خود را تأیید کنید و پیام های متنی محافظت شده با رمز عبور یک بار مصرف دریافت کنید. در این روش گاهی ممکن است به دلیل قطعی اپراتور، پیامک با تاخیر زیاد ارسال یا ارسال نشود. پس در انتخاب این روش به این نکته توجه کنید.

احراز هویت دو مرحله ای اینستاگرام را فعال کنید

نحوه فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای از طریق Authentication App

با انتخاب این گزینه، اینستاگرام ابتدا بررسی می کند که آیا یک برنامه احراز هویت روی دستگاه شما نصب شده است یا خیر. اینستاگرام خود Google Authenticator و Duo Mobile را توصیه می کند. توصیه می کنیم برای انجام این کار از Google Authenticator استفاده کنید. برای این کار باید برنامه را از AppStore یا Google Play دانلود کنید یا روی Next در اینستاگرام کلیک کنید تا به صفحه دانلود این برنامه هدایت شوید.

پس از نصب برنامه، با انتخاب Next به برنامه Google Authenticator هدایت می شوید و یک پیغام پاپ آپ ظاهر می شود مبنی بر اینکه کلید حساب شما در این برنامه ذخیره شده است و باید روی OK کلیک کنید.

تایید 2 مرحله ای اینستاگرام را فعال کنید

اگر به طور خودکار کد را در برنامه ذخیره نمی کنید، یا اگر از برنامه دیگری استفاده می کنید که شما را به برنامه تولید رمز عبور هدایت نمی کند، باید این کار را به صورت دستی انجام دهید. برای انجام این کار، بر روی Install Another Path زیر گزینه Next کلیک کنید. در صفحه بعد کدی به شما نمایش داده می شود که باید آن را کپی کنید.

تایید 2 مرحله ای اینستاگرام را فعال کنید

سپس کدی را که از قسمت Enter a setup Key در برنامه Authenticator کپی کرده اید در قسمت Your Key وارد کنید. اینستاگرام را در قسمت نام حساب تایپ کنید، نوع کلید (کلید زمان) را روی زمان (بر اساس زمان) تنظیم کنید و افزودن برای افزودن را انتخاب کنید.

تایید 2 مرحله ای اینستاگرام را فعال کنید

سپس کد یکبار مصرف تولید شده را در صفحه درخواستی اینستاگرام وارد کنید. اکنون یک سیستم احراز هویت دو مرحله ای برای شما فعال شده است. در نهایت اینستاگرام تعدادی کد بازیابی را در اختیار شما قرار می دهد تا در مواقعی که به تلفن همراه خود دسترسی ندارید یا آن را گم کرده اید، از این کدها برای ورود به حساب کاربری خود استفاده کنید.

تایید 2 مرحله ای اینستاگرام را فعال کنید

بهتر است این کدها را در مکانی امن به غیر از تلفن فعلی خود نگهداری کنید. هر کد یک بار قابل استفاده است. بنابراین اگر از همه کدها استفاده کرده اید یا مشکوک به سرقت آنها هستید، می توانید کدهای جدیدی دریافت کنید.

برای دریافت کدهای بازیابی تنظیم و سپس امنیت به گزینه بعدی بروید احراز هویت دو مرحله ای دست نزن. گزینه ای در پایین صفحه روش های اضافی را انتخاب کنید و سپس وارد کنید کدهای پشتیبان تبدیل شدن.

پشتیبان‌گیری از کدهای بازیابی تأیید صحت ۲ مرحله‌ای اینستاگرام

توجه داشته باشید که در این روش تا زمانی که تایید 2 مرحله ای اکانت شما فعال باشد نباید این برنامه ها را روی گوشی خود نصب و حذف کنید. اعتبار رمزهای یک بار مصرف را می توان به عنوان مدت زمان استفاده یا تعداد استفاده تعریف کرد.

به طور کلی، استفاده از این روش را برای تایید دو مرحله ای توصیه می کنیم. این به این دلیل است که کد مستقیماً توسط برنامه رمزگذاری تولید می شود و ایمن تر است. در دو روش دیگر رمزهای یکبار مصرف از راه دور ایجاد و از طریق سیستم دیگری برای شما ارسال می شود.

مقالات مرتبط:

سایر نکات ایمنی

اینستاگرام نکاتی را برای حفظ امنیت کاربران خود به اشتراک گذاشته است که در ادامه می توانید آن ها را بخوانید.

برنامه های شخص ثالث

استفاده از برنامه های شخص ثالث با ویژگی های عالی مانند برنامه های ویرایش عکس، تحلیلگر پروفایل، تعداد فالوورها و موارد دیگر بسیار رایج است. معمولا پس از نصب و استفاده از این برنامه ها به اطلاعات پروفایل خصوصی شما دسترسی پیدا می کنند. برای محافظت از حریم خصوصی و امنیت خود، بهتر است فقط به برنامه های دارای مجوز ارائه شده توسط توسعه دهندگان معتبر دسترسی داشته باشید. قبل از اجازه دسترسی به برنامه های شخص ثالث به دقت فکر کنید.

استفاده از دستگاه های عمومی

برای محافظت از حریم خصوصی حساب اینستاگرام خود، پس از استفاده از رایانه یا تلفن مشترک، از حساب اینستاگرام خود خارج شوید. هنگام ورود به اینستاگرام با رایانه عمومی، کادر مرا به خاطر بسپار اثری بگذارد دست نزن; زیرا به این ترتیب مرورگر حتی پس از بسته شدن پنجره شما را در حسابتان نگه می دارد.

اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی را غیرفعال کنید

اشتراک گذاری موقعیت مکانی ایده هوشمندانه ای نیست. دیگران با دیدن مکان فعلی شما، به خصوص در موقعیت های حساس مانند خانه یا محل کار، می توانند به اطلاعات شما دسترسی پیدا کرده و آنها را بازیابی کنند. این ممکن است حریم خصوصی شما را به خطر بیاندازد و در نتیجه هویت شما به سرقت برود. اگر قبلاً موقعیت مکانی خود را به اشتراک گذاشته اید، آن را بررسی کنید و تمام برچسب های جغرافیایی قبلی خود را از تصاویر خود حذف کنید.

ایمیلی را که وارد می کنید با اینستاگرام ایمن کنید

از آنجایی که حساب اینستاگرام و بسیاری از حساب های مهم شما به حساب ایمیل شما مرتبط هستند، اگر شخصی به ایمیل شما دسترسی پیدا کند، می تواند به تمام حساب های دیگر شما دسترسی داشته باشد. بنابراین، رمز عبور حساب های ایمیل خود را تغییر دهید و مطمئن شوید که هیچ کدام یکسان نیستند.

***

آگاهی از اهمیت ارتقای امنیت اکانت خود اولین قدم برای سالم ماندن در اینستاگرام و اطمینان از محافظت از اطلاعات شخصی و حساب کاربری شما در این شبکه اجتماعی است. با انجام مراحل و توجه به نکات ذکر شده در این مقاله می توانید امنیت اکانت اینستاگرام خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. اگر نکته دیگری برای ارتقای امنیت اکانت اینستاگرام خود دارید، آن را با ما و سایر کاربران زومیت به اشتراک بگذارید.

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما