چین: موشک ما نیست، زباله های فضایی در حال برخورد به ماه | دیجیاتو

[ad_1]

چین ادعا کرده است که بر خلاف تصور ستاره شناسان، تکه ای از زباله های فضایی که در شرف برخورد با ماه هستند، متعلق به ماموریت های چین در ماه نیست. اما از آنجایی که همه داده ها نشان می دهد که این زباله ها بخشی از یک موشک باستانی چینی است، چین ممکن است ماموریت ها را اشتباه گرفته باشد و نداند این زباله ها متعلق به کدام ماموریت فضایی است.

وانگ وبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین دوشنبه گذشته گفت: “تحت نظارت چین، مرحله دوم موشک ماموریت انجام شد. تغییر 5 وارد جو شد، سوخت و کاملاً ناپدید شد». همچنین بر اساس داده های هجدهمین دفتر کنترل فضایی نیروی فضایی آمریکا، کل موشک برای این ماموریت فضایی با ورود مجدد به جو در پاییز سال 2015 نابود شد.

این تکه زباله فضایی در هفته‌های اخیر از زمانی که ستاره‌شناسی به نام بیل گری آن را ردیابی کرد و پیش‌بینی کرد که در 4 مارس به ماه برخورد خواهد کرد، توجه زیادی را به خود جلب کرده است. در ابتدا، او فکر کرد که لاشه هواپیما بخشی از موشک فالکون 9 اسپیس ایکس است که شش سال پیش به اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده فرستاده شد. اما بررسی های بیشتر نشان داد که این زباله ها بخشی از یک موشک ماموریتی بوده است. Changhe 5-T1 چین و پیش بینی قبلی اشتباه بود.

ناسا و مطالعات دانشگاه آریزونا

مرکز مطالعات اجسام نزدیک، بخشی از آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا (JPL)، تایید کرد که زباله‌ها بخشی از یک موشک ماموریتی بوده است. Changhe 5-T1 کارگردان است. دانشجویان دانشگاه آریزونا نیز در یک بررسی طیفی زباله را شناسایی کردند و مشخص کردند که متعلق به ماموریت چین است.

تا به حال، ردیابی زباله های فضایی یک نگرانی قدرت فضایی ایالات متحده نبوده و این سازمان بیشتر بر روی زباله های فضایی نزدیک زمین تمرکز کرده است. به راحتی زباله های نزدیک به زمین را ردیابی کنید رادار این کار انجام می شود، اما برای مشاهده زباله های دوردست به تلسکوپ های بزرگ نیاز است.

با این حال، سخنگوی وزارت خارجه چین به حادثه روز دوشنبه واکنشی نشان نداد و همانطور که گفتیم ممکن است همچنان ابهاماتی در تشخیص این ماموریت وجود داشته باشد. به علاوه، در پاسخ وبین به این پست تغییر 5 نکته و یک نامه Changhe 5-T1 با.

[ad_2]

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.