کابل های Displayport 2 برای جلوگیری از سردرگمی برچسب گذاری شده اند – Zomit

[ad_1]

استاندارد پورت نمایش یک استاندارد خروجی داده های ویدئویی است که توسط انجمن استانداردهای ویدئوی الکترونیکی (VESA) در سال 2006 توسعه یافته است. بیش از یک دهه بعد، در سال 2019، این انجمن نسل دوم استاندارد DisplayPort را معرفی کرد که پهنای باند بیشتری نسبت به نسل قبلی ارائه می دهد.

کابل ها یا پورت های HDMI 2.1 به یک اندازه ساخته نمی شوند. همه سازندگان می‌توانند دستگاه‌های دارای پورت HDMI 2.x را به عنوان دستگاه‌های پشتیبانی‌شده از HDMI 2.1 بدون نیاز به ارائه ویژگی‌های پیشرفته مانند نرخ نوسازی متغیر (VRR) یا پهنای باند بالاتر برچسب‌گذاری کنند.

به گفته Notebookcheck، خوشبختانه، انجمن استانداردهای ویدئوی الکترونیکی (VESA) رویکرد واضح تری برای ارائه کابل های پورت نمایشگر با پهنای باند تا 80 گیگابیت بر ثانیه اتخاذ کرده است.

این انجمن تلاش می‌کند تا شناسایی این کابل‌ها و مزایایی که ارائه می‌کنند را برای کاربران آسان کند.

از نظر تئوری، پهنای باند 80 گیگابیت در ثانیه به این معنی است که مانیتورهای 8K می توانند با فرکانس 60 هرتز کار کنند و HDR را بدون استفاده از فناوری فشرده سازی فعال می کند. از طرف دیگر، یک کابل DisplayPort2 با پهنای باند کامل می‌تواند از چهار نمایشگر HDR با وضوح 4K و 60 هرتز یا یک مانیتور HDR با وضوح 4K و 240 هرتز پشتیبانی کند.

vesa-dp40-80-cables97

برخلاف HDMI 2.1، کابل های نمایشگر 2 پورت باید از پهنای باند کامل پروتکل پشتیبانی کنند. با تعریف جدید VESA، کابل های DP40 از پهنای باند 40 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کنند، در حالی که کابل های DP80 از پهنای باند 80 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کنند. VESA تاکید می کند که هر دو استاندارد با نسخه های قبلی سازگار هستند و می توانند استانداردها و قالب های قبلی را بخوانند و پخش کنند. اکنون تولید کنندگان کابل های مناسب برای پورت نمایش و پورت های نمایش کوچک تولید می کنند.

البته به نظر می رسد VESA همچنان به آزمایش اولین دستگاه ها و مانیتورهای مجهز به پورت های نمایش پورت 2 استاندارد ادامه می دهد. در یک بیانیه مطبوعاتی، انجمن نمایشگر پورت 2 را اینگونه توصیف کرد:

کابل های پورت نمایش با پشتیبانی از نرخ بیت فوق العاده بالا (UHBR) سطح جدیدی از عملکرد و تجربه نمایش را برای مصرف کننده به ارمغان می آورد. با معرفی برنامه صدور گواهینامه UHBR، امیدواریم پذیرش ویدیوها و محصولات نمایشی با عملکرد بالاتر در سراسر اکوسیستم تسریع شود. ما انتظار داریم نتایج این برنامه مشابه موفقیت‌هایی باشد که در پذیرش گسترده اکوسیستم پورت نمایشگر HBR3 یا درگاه نمایشگر حالت Alt به دست آمده است.

[ad_2]

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما