کسانی که از شریان کرونر بهبود می یابند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی دیجیاتو هستند

[ad_1]

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که برخی از افرادی که از کووید-۱۹ بهبود می‌یابند، حتی پس از از بین رفتن عفونت، بیشتر در آینده دچار مشکلات قلبی می‌شوند. این مطالعه نشان داد که بیماران کووید-19 بیش از سایرین در معرض ابتلا به بیماری قلبی عروقی تا یک سال پس از شروع آن بودند. این افزایش خطر بیماری قلبی در افرادی که در بیمارستان بستری شده بودند بیشتر بود. با این حال، شدت آن می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

اکنون مشخص شده است که بیماران کووید-19 پس از بیماری شدید می توانند به بیماری های دیگری با عوارض جانبی مانند خستگی مبتلا شوند. اختلال شناختی و اختلالات بویایی دارند. با این حال، کووید-19 بیماری است که هنوز شناخته نشده است زیرا ما از منشاء دقیق آن و تأثیرات آن بر قسمت های مختلف بدن اطلاعی نداریم.

اما مقاله‌ای که اخیراً در Nature Medicine منتشر شده است نگاهی دقیق‌تر به مشکلات قلبی عروقی ناشی از کووید-19 دارد. ثبت قلب و عروق در این مطالعه 150000 بیمار تحولات کووید-19 در مقایسه با پرونده های دو گروه مورد ارزیابی قرار گرفت. گروه اول موارد قبل از اپیدمی و گروه دوم موارد عروق کرونر پس از اپیدمی بودند. مقایسه این دو گروه مهم است زیرا عوامل دیگری ممکن است بر سلامت قلب افراد در طول اپیدمی تأثیر بگذارند.

محققان دریافتند که صرف نظر از گروهی که موارد کووید-19 را با هم مقایسه کرده‌اند، احتمال بیشتری نسبت به سایر افراد برای تجربه مشکلات قلبی عروقی 12 ماه پس از بیماری عروق کرونر قلب داشتند. آن تاها تا 52 درصد بیشتر سایر افراد در معرض خطر حمله قلبی بودند، 72 درصد بیشتر آنها دچار فیبریلاسیون دهلیزی (نوعی آریتمی قلبی) شدند و دو برابر آنها در معرض خطر التهاب قلبی مانند میوکاردیت بودند.

چرا این نتایج خطرناک هستند؟

این عواقب خطرناک هستند زیرا قلب به راحتی بازسازی نمی شود و چنین آسیب هایی تا آخر عمر افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. همچنین، حتی افرادی که سابقه پزشکی خاصی ندارند، پس از بهبودی از کووید-19 در معرض خطر چنین عوارضی هستند.

با این حال، این نتایج بر اساس داده‌های مربوط به سال اول اپیدمی کرونا است. انواع دلتا و آمیکرون این نبود. هنوز مشخص نیست که ایمن سازی از واکسن یا بیماری چه تأثیری بر این پیامدها دارد، اما برخی داده ها نشان می دهد که ایمنی اکتسابی تأثیر مثبت قابل توجهی در محافظت از بدن در برابر عوارض پس از کرونری دارد.

[ad_2]

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما