کشف مولکولی که می تواند سرطان کبد را درمان کند دیجیاتو

[ad_1]

تیم تحقیقاتی در مرکز جامع سرطان Roswell Park مولکولی را کشف کردند که می تواند رشد و گسترش را مهار کند. سلول های سرطانی پانکراس از مسیر متابولیسم آهن. این کار می تواند راه را برای توسعه دارویی جدید برای درمان سرطان پانکراس هموار کند.

سلول های سرطانی پانکراس نامیده می شود آدنوکارسینوم مجرای پانکراس که به اختصار PDAC نیز شناخته می شود، باعث مرگ آهن می شود که به عنوان فرپتوز شناخته می شود. در طول این مدت، تیم به شناسایی مولکول‌هایی که باعث فرورفتگی می‌شوند، ادامه دادند.

آنها مولکول هستند MMRi62 مشخص شده است که متابولیسم آهن را برای از بین بردن سلول های سرطانی و پروتئین های مضری که باعث رشد آنها می شوند، هدف قرار می دهد. در آینده، توسعه و اصلاح این ترکیب ممکن است منجر به ساخت داروی جدیدی برای درمان سرطان پانکراس شود.

روش مولکول MMRi62

این مولکول را می توان پروتئین ذخیره کننده آهن نامید. FTH1 برای از بین بردن. علاوه بر این، مولکول MMRi62 پروتئینی را هدف قرار می دهد که باعث جهش در سلول های سرطانی پانکراس می شود و در نهایت می تواند از متاستاز سلول های سرطانی و فروکتوز جلوگیری کند.

سلول های سرطانی پانکراس یا PDAC ها جهش هایی در یک ژن هستند. کراس و TP53 آنها باعث رشد تومور و متاستاز سلول های سرطانی می شوند. بنابراین این سلول ها در برابر شیمی درمانی مقاوم بوده و باعث ایجاد سرطان کشنده در بدن بیمار می شوند. در حال حاضر هیچ درمانی برای این جهش ها وجود ندارد و فقط بیماران هستند 12 درصد احتمال زنده ماندن تا پنج ماه بعد وجود دارد.

اما این مطالعه نشان داد که درمان این بیماری کشنده ممکن است به زودی در دسترس باشد. در این مدل پیش بالینی، مولکول MMRi62 فروپتوز از تولید جهش های KRAS یا TP53 سلول های سرطانی جلوگیری کنید. در حالی که در حال حاضر هیچ درمانی برای فروکتوز وجود ندارد، محققان امیدوارند با این مولکول جدید، درمان جدیدی برای سرطان بیابند و به بیماران سرطانی امیدوار شوند.

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما